Nieuwe kast+voeding nodig, maar veel eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:59
Ik heb de afgelopen maanden zo'n beetje alles aan mijn PC geupgrade (zie onder). Alles draait lekker, maar de temperaturen rijzen de pan helaas uit: CPU idle/stressed 60/65 graden, mobo rond de 40. Dat kan natuurlijk niet.

Mijn huidige kast is een no-name miditower zonder case fans. Ik wil dus een nieuwe. Voeding wil ik ook meteen vervangen, mag standaard bij de case zitten maar mag ook los. Helaas zie ik door de bomen het bos even niet meer. Elke kast heeft wel wat negatieve punten, dus ik hoop dat jullie wat suggesties kunnen doen.

De eisen aan de voeding:

Minimaal 350W
2 fans
STIL

De eisen aan de kast:

USB en Firewire voorop (met directe aansluitingen op mobo)
Geen deur voor de 5 1/4 drives.
Goede airflow
Geen ranzig slecht uitgeboorde roostertjes voor de casefans

Ik wil aan kast + voeding hooguit €175 uitgeven. Frontrunner lijkt de AOpen A600B gezien de review op Toms Hardware, maar helaas staat deze case niet eens in de PriceWatch en heb ik ook twijfels over de kwaliteit van de AOpen voedingen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik heb hier zelf ook de H600B van AOpen en vind het wel een geod kast.

De voeding is echt stil vanwege 1 Fan van 12cm. Er zit wel een casefan in aan de achterkant maar deze maakt bij mij veel lawaai dus heb er een paps fan in gehangen.

Heb nog geen problemen gehad met de voeding dat de spanningen raar doen of zo.

Heb een P4 2.8 @ 3.2 GHz
Ati 9600 pro 128MB
3 HD's
TV kaart en een display op de voeding hangen.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Je kan de antec sonata nemen. Die heeft plaats voor 2 12cm casefans, en is dus aardig stil. Verder heeft hij inderdaad die vooraansluitingen.
Hij heeft wel een klepje, maar die kan je er makkelijk afhalen. Dat heb ik ook gedaan, en ik moet zeggen dat hij er dan nog steeds goed uitziet.
In elk geval suc6 met je keuzen.

Maar is dit niet gewoon een kwestie van zelf zoeken? Je hebt de GoTers hier toch niet voor nodig???

System Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kasten kun je zonder voeding kopen.
Fans kun je zelf bijplaatsen.
Je kunt een kast isoleren en door een goede keuze van koelers, fans en voeding is 'stil' niet al te moeilijk te realiseren. Er zijn ruim voldoende topics te vinden waarin bijna exact beschreven staat 'hoe'.

Voor de uitvoering van kasten is het voorts handig wat reviews en wat topics te lezen die daarover gaan. Ook hier is voldoende te vinden.

Uiteindelijk bepaal jij je voorkeur wat er ook wordt gezegd. Het is jouw portemonnee die maximaal 175 euro's lichter wordt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Er is een topic voor vragen over voedingen:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

Heel leerzaam.

Aopen wordt daarin overigens niet als slecht beoordeeld.
Nexus schijnen stil :X te zijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kwestie van zelf zoeken + reviews lezen. Er zijn ook topics genoeg over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.