OK, ik weet dat hier al enorm veel topics over geweest zijn, maar de search levert me niet veel op.
De volgende heb ik gecontroleerd:
* De computers kunnen elkaar pingen
* Guest account enabled
* TCP/IP protocol geinstalleerd
* Windows File and Printersharing geinstalleerd
* Windows Firewall uitgeschakeld voor de netwerkverbinding
* Een map geshared (via advanced filesharing). Rechten gegeven aan de gebruikersgroep everyone en guests.
Wanneer een andere computer (uit dezelfde werkgroep) via de internetexplorer naar \[Mijn computernaam] gaat krijgt deze meteen reactie terug: the networkname is not accesible, you might not have permissions to use this networksource. Hetzelfde gebeurt als ik de computer benader via \\\[ip-adres].
Andersom filesharing werkt trouwens wel, wat mij doet vermoeden dat er toch een bepaalde instelling verkeerd staat. Zou iemand weten welke?
De volgende heb ik gecontroleerd:
* De computers kunnen elkaar pingen
* Guest account enabled
* TCP/IP protocol geinstalleerd
* Windows File and Printersharing geinstalleerd
* Windows Firewall uitgeschakeld voor de netwerkverbinding
* Een map geshared (via advanced filesharing). Rechten gegeven aan de gebruikersgroep everyone en guests.
Wanneer een andere computer (uit dezelfde werkgroep) via de internetexplorer naar \[Mijn computernaam] gaat krijgt deze meteen reactie terug: the networkname is not accesible, you might not have permissions to use this networksource. Hetzelfde gebeurt als ik de computer benader via \\\[ip-adres].
Andersom filesharing werkt trouwens wel, wat mij doet vermoeden dat er toch een bepaalde instelling verkeerd staat. Zou iemand weten welke?