Fan van m'n videokaart is stuk. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kwam er recent achter dat de fan van m'n Hercules 3D Prophet FDX 8500LE hapert. Als ie eenmaal draait gaat het nog wel, maar opspinnen lukt bijna niet meer.

Het vreemde is dat ik er nog nooit wat van gemerkt had tot ik m'n computer toevallig een keer moest open schroeven.. Geen crashes of ander vreemd gedrag tijdens games.

Ik stuur mijn kaart liever niet op naar Hercules ofzo om hem te laten maken want ik heb geen reserve. Aangezien ik geen problemen heb op het moment, is het dan gevaarlijk om ongekoeld verder te draaien? Of krijg ik daar last mee in de vorm van bv oververhitting, artefacts in games, of een processor die op een lagere kloksnelheid gaat draaien?

Of zijn er mischien goedkope doe-het-zelf oplossingen? Had al ff gekeken en kan geen schroefjes vinden waar de fan mee vastzit. Zit ie dan vast op de processor met een soort koelpasta ofzo? Vindt het toch een eng idee om hem dan maar gewoon los te rukken.

Bedankt! En nog een prettig kerstfeest. :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Tijdelijk onderklokken tot je 'm wel kan missen. Een nieuwe fan erop zetten kan ook, maar kost je je garantie.

Verwijderd

gewoon zelf een nieuw fannetje erop zetten. Oude fan bewaren, mocht je ooit garantie nodig hebben, oude fan erop en terugbrengen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zet er tijdelijk in je kast een gewone 80mm fan opgericht, zodat er genoeg luchtverplaatsing is en je kaart dus niet te warm wordt (voor de zekerheid). Echter als je geen artefacts o.i.d. krijgt zou ik me niet te veel zorgen maken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik heb zelf eens de fan verwisseld op m'n 3D Prophet en die maakte binnen de kortste keren een hels kabaal. Toen kreeg ik wel een nieuwe fan maar hetzelfde. Uiteindelijk heb ik een groot passief koelblok van een processor erop geschroefd, maar zonder de fan. Is niet mooi, kost ruimte maar is stil en effectief.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hebbie nog garantie???
Nee, zit geen garantie meer op.
Ik heb zelf eens de fan verwisseld op m'n 3D Prophet en die maakte binnen de kortste keren een hels kabaal. Toen kreeg ik wel een nieuwe fan maar hetzelfde. Uiteindelijk heb ik een groot passief koelblok van een processor erop geschroefd, maar zonder de fan. Is niet mooi, kost ruimte maar is stil en effectief.
Kon geen schroeven vinden. Volgens mij zit ie met een soort lijm/koelpasta aan de proc vast.
Pagina: 1