Toon posts:

Asus P2L97 Mobo -> PC slaat niet af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude P2-300 met een Asus P2L97 Mobo. Wanneer ik deze machine wil uitzetten, dan slaat hij niet af. Ik krijg in windows iets te zien als: "It's save to turn off your computer". Onder Linux slaat ie ook niet af. Uiteraard moet zo'n P2L97 wel automatisch kunnen afslaan. Volgende spullen zitter erin:

S3 ViRGE 4MB PCI
Realtek RTL8029 clone PCI
Realtek RTL8139 clone PCI
Tornado FM288h modem ISA

En verder:
30GB Maxtor UDMA-66 HDU
Aopen 36X CDROM
<geenidee> 16X CDROM

Waarom slaat ie niet af? Buggy BIOS? Ligt de oorzaak bij 1 van de kaarten? Wie 't weet mag het zeggen.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000 Prof en Server
Linux kernel 2.2.17 (met APM features)

Bij alle drie werkt het niet. Heeft wel ooit gewerkt toen ik de P2L97 nog als workstation gebruikte. Maar toen zat er ook hele andere hardware in.

Ik heb ook in de BIOS zitten kloten, maar kan met niet voorstellen dat dit met een simpele BIOS instelling te maken heeft, eigenlijk.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lang geleden had ik ook een P2L97. Ik draaide toen win2k beta 3 en ik had hetzelfde probleem. Toen was de reden dat er een te oud award bios in zat dacht ik, maar jij zegt dat het eerst wel werkte. In dat geval zal ik toen wel ongelijk hebben gehad. Ik denk dan dat 1 van je kaarten geen/slecht APCI ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, dan zit er niets anders op om er maar eens wat kaarten uit te halen. Ben benieuwd welke het is. Bedankt voor je hulp!