Tijdens gamen, pc vastlopen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Na een keer mijn pc geformateerd te hebben, loopt hij telkens vast tijden gamen. Dit deed hij daarvoor niet.
Wat mij opviel, mijn videokaart was enorm warm.
Ik heb ervoor gezorgd dat de ventilator van de videokaart genoeg ruimte heeft om zijn warme lucht weg te blazen. Dit heeft enig nut gehad.

Na wat zoeken, las ik dat het vaak kan liggen aan de drivers. Maar ik zal eerst even wat specificaties geven:
pc: IBM Netvista 2284-70G (amd 1ghz, 640Mb ram)
videokaart: Creativ labs CT7520 (Geforce2 met 32Mb geheugen en ventilator)

Bij de nieuwste drivers, loopt een spel vast en wordt de kaart enorm heet. Na wat zoeken bleek dat oudere drivers beter zijn voor deze oudere kaart.
Echter, als ik de Detonator 2311 gebruikt (die in meerdere topics aangeraden wordt) loopt het spel (Need for speed underground) al bij het introscherm vast en springt het terug naar Windows.
Bij de versie Detonator 2942 start het hele spel al niet eens meer op.

Tevens ook op de IBM site gekeken, die bieden ook drivers aan, echter zijn deze nog ouder (4 maart 2001) en daarbij start het spel ook niet op.

Ik begin eigelijk door de bomen het bos niet meer te zien, en ik vraag mij af welke versie van de drivers het beste zijn voor een Geforce2 ?
Is er misschien een stukje software die dat voor je kan bepalen ? (ik kom niks tegen bij nvidia) of misschien zijn er mensen die meer ervaring met drivers hebben bij de destbetreffende videokaart. Ik hoor het graag.

Verwijderd

wat voor chipset zit erop? via ofzo, misschien moet je die via arena drivers installen?, en cpu ff op standaard laten draaien, bios terugzetten naar standaard defaults.
en waarom neem je de laatste nvidia drivers niet? die forceware oid?

Verwijderd

offtopic:
AMD Athlon 1000@1001 MHZ :? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 20:08:
offtopic:
AMD Athlon 1000@1001 MHZ :? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?
hehe dat heb ik ook met een amd 500 die wordt standaard herkent als een 504mhz cpu :? terwijl hij wel gewoon op 5 x 100 loopt

• SoNoS
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 20:10:
[...]

hehe dat heb ik ook met een amd 500 die wordt standaard herkent als een 504mhz cpu :? terwijl hij wel gewoon op 5 x 100 loopt
Klopt, die 1001 wordt aangegeven in mijn bios.

Het is dus een verwarrend en flauw geintje.

Trouwens, de laatste drivers geprobeerd en die zorgde er juist voor dat verschillende games vastliepen en mijn kaart enorm warm werd.

Het stomme is, IBM leverd ook drivers echter wanneer ik die gebruik, start het spel helemaal niet op.

[ Voor 27% gewijzigd door SoNoS op 25-12-2003 20:18 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

heb je voor het formatteren een spel als NFSU wel werkend gekregen? Bedoel hier eigenlijk mee dat je systeemspecs een beetje mager zijn voor deze game.

Om te testen of hij te weinig koeling krijgt kan je proberen door er meer koeling op te zetten (tafelventilator op je open kast richten) en zo te zorgen dat hij minder warm blijft.

Verder vind ik zelf persoonlijk de 42.70 een hele stabiele en prettige driver, die heeft bij mij nog nooit voor probs gezorgd.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

je kunt ook ff speedfan downloaden , daarmee kun je heel makkelijk je temps zien

• SoNoS
Dat speedfan heb ik gedownload. Echter heb ik er niet veel vertrouwen in. Het programma geeft in een overzicht het volgende weer:
hdd0 = 42 graden
temp1 = 26 graden
temp2 = 26 graden
temp3 = 22 graden

Echter na het vastlopen, kan je de videokaart niet echt vasthouden, zo heet is dat ding.

Voorheen deed het spel het wel, zonder problemen. Met zover ik weet dezelfde driver die ik nu al geprobeerd heb. Het is zelfs nu zo erg, dat ook CenC generals vastloopt. Ook tijdens het kijken van een divx film loop hij helemaal vast.

Ik heb aan de achterkant een opening gemaakt en mijn modem eruit gehaald. Daardoor is er meer ruimte voor de ventilator. Dit scheelt inderdaad wel iets, maar lost het nog niet helemaal op.
Ik vind het eigelijk wel raar als dit het wel zou oplossen, want mijn pc heeft het altijd al gedaan, terwijl er minder ruimte was voor die videokaart. Hierdoor denk ik dat het wat te maken heeft met de drivers die ik installeer. Die 42.70 werkt helaas ook niet.

Zijn er nog meer tips ? Of zijn er mensen die hetzelfde hebben en er misschien een oplossing voor hebben gevonden _
Pagina: 1