Toon posts:

[Audigy 2 ZS] Bracket voor optisch en coaxiaal met tulp plug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er in Nederland ergens een bracket voor de Soundblaster Audigy 2 ZS waarop digitale sp / dif uitgangen (en mischien ook ingangen) zitten te krijgen. Ik bedoel dus niet dat ding dat bij de platinum versies zit maar iets om een PCI slot te bedekken. Deze brackets worden bijvoorbeeld bij aopen moederborden geleverd (bracket met optisch in / uit en coaxiaal in / uit).

Er zit namelijk wel een coaxiale digitale uitgang op, maar in de vorm van een 3,5"stereo jack aansluiting ?? welke idioot dat erop gezet heeft moet een klap op zijn gezicht krijgen want nu kan ik alleen nog mijn speakers anoloog aanspreken en met al die voedings en signaal kabels achter mijn computer heeft dat een hele hoop ruis tot gevolg, waardoor ik liever een digitale optische kabel of een gewone digitale coaxiale kabel gebruik.

Verwijderd

Van de SPDIF uitgang op de achterkant van je kaart kun je simpel een coaxiale uitgang maken dmv. een standaard 3,5" jack->2x tulp kabel die bij iedere kabelboer wel te koop zijn.
Brackets voor een optische uitgang is lastiger denk ik, aangezien de veel verkochte brackets van Hoontech niet werken op de Audigy2 serie, aangezien deze een andere pinlayout hebben op de interne SPDIF-connector dan de SB Live en Audigy1 serie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 22:45:
Van de SPDIF uitgang op de achterkant van je kaart kun je simpel een coaxiale uitgang maken dmv. een standaard 3,5" jack->2x tulp kabel die bij iedere kabelboer wel te koop zijn.
Brackets voor een optische uitgang is lastiger denk ik, aangezien de veel verkochte brackets van Hoontech niet werken op de Audigy2 serie, aangezien deze een andere pinlayout hebben op de interne SPDIF-connector dan de SB Live en Audigy1 serie
Dan heb ik 2 tulip stekkers, welke heeft dan het signaal, of beiden? Kwaliteit niet minder?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 23:50 ]

Verwijderd

Maakt niet uit dacht ik, kwaliteit blijft hetzelfde, tenzij je echt een waanzinnig slechte kabel gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 11:16:
Maakt niet uit dacht ik, kwaliteit blijft hetzelfde, tenzij je echt een waanzinnig slechte kabel gebruikt
Als ik gewoon zoiets in mono haal zou dus ik moeten zijn, werk zelf bij een electro/computerboer dus dat komt wel ok, maar toch had ik graag een bracket met optisch-uit.

Verwijderd

Is hier nu eindelijk al wat voor de krijgen?
Ik heb me zelf nu ook zo'n audigiy 2 ZS aangeschaft.
Ik had gehoopt dat mijn hoontech uitbreiding wel zou werken aangezien deze kaart dezelfde aansluitingen erop heeft als mijn vorige LIVE 5.1 .

Ik heb dus een goed werkende OPTISCHE uitgaan nodig.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

He, jongens. Ik heb hetzelfde probleem en ik heb iets gevonden!!!!

Ik heb ook een Audigy 2 ZS en ik mis eigenlijk de aansluitingen van de Platinum Pro versies. Ik heb driftig op internet gezocht en in heb alle hoeken en gaten op de creative site nagezocht..

Resultaat: Een trotse 5,25'' bracket met alle aansluitingen (optisch I/O, tulp rood-wit, coaxiaal, Midi I/O)

Ik ga hem halen! voor €119,95 wordt ie door creative aan huis bezorgd.

Linkje: http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=588

Hopelijk zijn jullie blij met mijn vondst! :)

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op 01 maart 2004 @ 19:33:
He, jongens. Ik heb hetzelfde probleem en ik heb iets gevonden!!!!

Ik heb ook een Audigy 2 ZS en ik mis eigenlijk de aansluitingen van de Platinum Pro versies. Ik heb driftig op internet gezocht en in heb alle hoeken en gaten op de creative site nagezocht..

Resultaat: Een trotse 5,25'' bracket met alle aansluitingen (optisch I/O, tulp rood-wit, coaxiaal, Midi I/O)

Ik ga hem halen! voor €119,95 wordt ie door creative aan huis bezorgd.

Linkje: http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=588

Hopelijk zijn jullie blij met mijn vondst! :)
Het is iig een mooi alternatief. Maar dan had ik net zo goed de platinum kunnen kopen. En 120 fucking euro's voor wat extra aansluitingen en een remote?

En dan nog, moet ik die optische kabel via de voorkant van mijn kast naar mijn speakerset doorpleuren, onpraktisch en het ziet er niet uit.

Zou het niet lukken om zo'n bracket van bijvoorbeeld een mobo te sloten en de pinnen aan die header achteraan mijn Audigy te solderen. Maar heeft iemand de pin-layout?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 22:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 22:48:
[...]

Het is iig een mooi alternatief. Maar dan had ik net zo goed de platinum kunnen kopen. En 120 fucking euro's voor wat extra aansluitingen en een remote?

En dan nog, moet ik die optische kabel via de voorkant van mijn kast naar mijn speakerset doorpleuren, onpraktisch en het ziet er niet uit.

Zou het niet lukken om zo'n bracket van bijvoorbeeld een mobo te sloten en de pinnen aan die header achteraan mijn Audigy te solderen. Maar heeft iemand de pin-layout?
Die pinlay-out is inderdaad een goed bewaard geheim. Ik heb een ZS en heb nog een Trust 514DX liggen, die wel zo'n bracket heeft. Van beiden heb ik geprobeerd de pins te achterhalen, maar zonder resultaat. Helaas heb ik (nog) niet het lef om het gewoon aan te sluiten en te kijken wat er gebeurt.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zou het echt niet proberen met die trust. Wat als je de geluidskaart beschadigt. En wil je uberhaupt Trust apparatuur in je PC hebben??? Volgens mij is trust best wel brak.

@Pieter
Kan die 5,25'' bracket niet extern? Want dan kun je de aansluitingen achter de PC wegwerken.

[ Voor 24% gewijzigd door frankknopers op 02-03-2004 01:04 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 22:48:
[...]

IDD.
Stom dat mijn HOONTECHT bracket wel past maar niet werkt :(
Er zal toch ook wel zoiets zijn voor de audigy :S

Verwijderd

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op 02 maart 2004 @ 01:02:
@Pieter
Kan die 5,25'' bracket niet extern? Want dan kun je de aansluitingen achter de PC wegwerken.
Dan zou ik die flatcable moeten delen (adretjes uit elkaar snijden) + je hebt nog het probleem van die dikke connector door gat krijgen + kabel is te kort + als je niet wilt snijden moet je langwerpig "gat" maken om de kabel er door te krijgen.

En ik ga mijn kast dus niet verneuken (casemodden noemen jullie dat :P, no offence).

Ik ga die creative fuckers eens mailen en anders laat ik iemand zijn audigy platinum drive analyseren om erachter te komen welke pinnetjes we moeten hebben.
Pagina: 1