Toon posts:

Download Limiter

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag die voor jullie misschien heel makkelijk is. Ik heb de search al gebruikt maar ik snap het nog niet helemaal.

Ik heb 3 computers aan een router hangen. Nu wil ik voor alle pc's een download limiet instellen. Maar ik maak gebruik van een router.

Nu is mijn vraag als volgt: Hoe doe ik dat zonder op alle pc's dat programma te hoeven installeren. Want uiteraard kunnen ze dit heel makkelijk uitzetten.
Ik zit dus te denken aan een programma dat ik op mijn eigen pc kan draaien en de rest van de computers beperk wat betreft de download limiet.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 18:26:
Ik heb een vraag die voor jullie misschien heel makkelijk is. Ik heb de search al gebruikt maar ik snap het nog niet helemaal.

Ik heb 3 computers aan een router hangen. Nu wil ik voor alle pc's een download limiet instellen. Maar ik maak gebruik van een router.

Nu is mijn vraag als volgt: Hoe doe ik dat zonder op alle pc's dat programma te hoeven installeren. Want uiteraard kunnen ze dit heel makkelijk uitzetten.
Ik zit dus te denken aan een programma dat ik op mijn eigen pc kan draaien en de rest van de computers beperk wat betreft de download limiet.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Denk niet dat dat mogelijk is als je niks op de andere pc's installeert, tenzij AL het verkeer door jouw pc passeert, dan kan het wel.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat had je allemaal al zelf gevonden dan? En wat snap je precies niet van de oplossingen die je hebt gevonden?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat dacht ik dus ook al. Maar hoe kan ik dan op die bepaalde pc het internet beperken zonder dat ze het kunnen uitschakelen? Ik denk hierbij aan password beveiliging ofzo.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
simpel gewoon niet,
je router is hardware,
en kun je niks aan verandren.

je zal op elke pc iets moeten doen wil je dit kunnen

netlimmiter kan veel, maar wel apart op elke pc een instal

[ Voor 21% gewijzigd door ascona op 25-12-2003 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 25 december 2003 @ 18:29:
Wat had je allemaal al zelf gevonden dan? En wat snap je precies niet van de oplossingen die je hebt gevonden?
Nou wat ik weet is dat je een programma op die pc kan zetten. Maar ik wil het graag zo dat je dat niet uit kunt schakelen. bestaan die programma's?

En die andere oplossing, om op mijn pc het programma te draaien werkt dus niet.

Verwijderd

Of er software bestaat die dat doet, dat is zeker, maar of er software bestaat die dat doet en ook nog eens een wachtwoordbeveiliging heeft, dat weet ik zo niet...

Maar Google is je vriend ;)

Verwijderd

De enige mogelijkheid om een internet verbinding te limiteren is door dit te doen via een host waar de verbinding overheen loopt. Wat jij wilt (alleen software op jou computer installeren) is het alleen mogenlijk als jij de verbinding naar het internet via je eigen pc te laten lopen. Of je zult op alle PC's software moeten installeren of via/op de router.

Verwijderd

ascona schreef op 25 december 2003 @ 18:30:
simpel gewoon niet,
je router is hardware,
en kun je niks aan verandren.

je zal op elke pc iets moeten doen wil je dit kunnen

netlimmiter kan veel, maar wel apart op elke pc een instal
Een router is niet alleen hardware maar bevat ook software ookwel bekend als een firmware dus dit zou je in theorie (en in de praktijk) wel degelijk kunnen veranderen alleen ofdat dit zo simpel is is een tweede.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 18:34:
[...]

Een router is niet alleen hardware maar bevat ook software ookwel bekend als een firmware dus dit zou je in theorie (en in de praktijk) wel degelijk kunnen veranderen alleen ofdat dit zo simpel is is een tweede.
(miereneuk) firmware,

u heeft gelijk en ts weet wat ie moet denk ik

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

ik denk dat je het beste je router die bepaalde computers laat blokkeren zodat ze dus wel een IP krijgen, maar welk verkeer dan ook.. is onmogelijk
Hierna kun je met een programma als CCProxy de verschillende clients cappen
Je moet dus wel alle PC's, die gelimiteerd dienen te worden, instellen dat hij jouw PC als gateway moet gebruiken

en uiteraard een wachtwoord op je router :)
zo heb ik het gedaan en het werkt op zich prima. Alleen het naadeel van CCProxy is naar mijn mening, dat je alleen de totale bandbreedte kunt regelen, dus niet de up- en download apart
Misschien kun je hiervoor wel een ander programma gebruiken

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier uberhaupt al gekeken :? : FAQ - Network Troubleshooting

Probleem is dan wel dat je je router buiten spel zal moeten zetten, of een router nemen die deze functionaliteit in zig heeft.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ClarkConnect kan dit.
Dit is een op Linux (Redhat) gebaseerde firewall.
www.clarkconnect.org.

Of onder Windows kun je Netlimiter gebruiken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Predator

Suffers from split brain

Het is nou toch niet zo moeilijk te begrijpen dat je onmogelijk vanop een pc het netwerkverkeer van die andere kan beperken :?
Sterker nog, jouw PC ziet dat verkeer (behalve de broadcasts dan) niet eens voorbij komen...

Een dam kan ook geen water tegenhouden als je hem naast de rivier bouwt. 8)7

Dus ofwel zet je nog een toestel voor je router die het verkeer controleert, ofwel zet je een prog op al je pc's. Zoals aangegeven staat er daarvoor genoeg info hier: FAQ - Network Troubleshooting

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.