Hallo mensen,
Ja, ik heb de search al gebruikt.
Ik probeer via de VPN mogelijkheden van de UTWENTE te verbinden met hun netwerk.
Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord, dus dat is geen probleem. Mijn probleem is wel dat ik een verbinding krijg, ook ong 40 sec verbinding hou, genoeg om naar een FTP server van een vriend te kunnen connecten en rond te snuffelen
Alleen dan valt zomaar ineens de opgezette VPN verbinding weg, zonder foutmelding.
Opnieuw inbellen levert een foutmelding op:
Fout 651 "De modem of ander verbindingsapparaat heeft een fout gerapporteerd
Ik heb chello kabelinternet met een sweex router, waar ik de firewall aangezet heb en de poort 1723 tcp heb laten doorverwijzen naar mijn PC
Verder heb ik de VPN dacht ik goed ingesteld... Dit zijn mijn instellingen:
utwente-vpn.utwente.nl
Beveiligingsopties geavanceerd
- gegevenscodering optioneel
- niet gecodeerd wachtwoord PAP
Netwerk --> PPTP VPN
Als onderdelen nodig heb TCP/IP protocol, QOS packet planner, client voor microsoft netwerken.
Onder het tabblad geavanceerd alles uitstaan.
Verder GEEN softwarematige firewall
Ja, ik heb de search al gebruikt.
Ik probeer via de VPN mogelijkheden van de UTWENTE te verbinden met hun netwerk.
Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord, dus dat is geen probleem. Mijn probleem is wel dat ik een verbinding krijg, ook ong 40 sec verbinding hou, genoeg om naar een FTP server van een vriend te kunnen connecten en rond te snuffelen
Alleen dan valt zomaar ineens de opgezette VPN verbinding weg, zonder foutmelding.
Opnieuw inbellen levert een foutmelding op:
Fout 651 "De modem of ander verbindingsapparaat heeft een fout gerapporteerd
Ik heb chello kabelinternet met een sweex router, waar ik de firewall aangezet heb en de poort 1723 tcp heb laten doorverwijzen naar mijn PC
Verder heb ik de VPN dacht ik goed ingesteld... Dit zijn mijn instellingen:
utwente-vpn.utwente.nl
Beveiligingsopties geavanceerd
- gegevenscodering optioneel
- niet gecodeerd wachtwoord PAP
Netwerk --> PPTP VPN
Als onderdelen nodig heb TCP/IP protocol, QOS packet planner, client voor microsoft netwerken.
Onder het tabblad geavanceerd alles uitstaan.
Verder GEEN softwarematige firewall