Utwente VPN Werkend houden --> verbinding valt weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:47
Hallo mensen,

Ja, ik heb de search al gebruikt.
Ik probeer via de VPN mogelijkheden van de UTWENTE te verbinden met hun netwerk.
Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord, dus dat is geen probleem. Mijn probleem is wel dat ik een verbinding krijg, ook ong 40 sec verbinding hou, genoeg om naar een FTP server van een vriend te kunnen connecten en rond te snuffelen
Alleen dan valt zomaar ineens de opgezette VPN verbinding weg, zonder foutmelding.
Opnieuw inbellen levert een foutmelding op:

Fout 651 "De modem of ander verbindingsapparaat heeft een fout gerapporteerd

Ik heb chello kabelinternet met een sweex router, waar ik de firewall aangezet heb en de poort 1723 tcp heb laten doorverwijzen naar mijn PC
Verder heb ik de VPN dacht ik goed ingesteld... Dit zijn mijn instellingen:
utwente-vpn.utwente.nl
Beveiligingsopties geavanceerd
- gegevenscodering optioneel
- niet gecodeerd wachtwoord PAP
Netwerk --> PPTP VPN
Als onderdelen nodig heb TCP/IP protocol, QOS packet planner, client voor microsoft netwerken.
Onder het tabblad geavanceerd alles uitstaan.
Verder GEEN softwarematige firewall

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kan je niet beter iemand van de UT bellen die die verbindingen beheert?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik zie in je profiel dat je HAVO doet. Ben je wel student op de UT en maak je gebruik van je eigen username en password? SNT heeft namelijk recentelijk wat aanpassingen doorgevoerd om het illegaal gebruik van het Utwente VPN tegen te gaan. Zie ook http://www.snt.utwente.nl

Op die site kan je ook het telefoonnummer van de helpdesk vinden (lokaal tarief); die helpen je graag verder indien je ingeschreven staat als student op de UT.

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 26-12-2003 17:52 ]

• feelthepower
sdomburg schreef op 26 december 2003 @ 17:48:
Ik zie in je profiel dat je HAVO doet. Ben je wel student op de UT en maak je gebruik van je eigen username en password? SNT heeft namelijk recentelijk wat aanpassingen doorgevoerd om het illegaal gebruik van het Utwente VPN tegen te gaan. Zie ook http://www.snt.utwente.nl

Op die site kan je ook het telefoonnummer van de helpdesk vinden (lokaal tarief); die helpen je graag verder indien je ingeschreven staat als student op de UT.
Dank voor je reactie, ik studeer er zelf niet, maar mijn zus. Wij hebben dus WEL een geldige username en password.
Ik zal eens kijken of ik een mailtje naar hun kan sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door feelthepower op 26-12-2003 18:58 ]

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
Volg hier de handleiding voor vpn http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/vpn.html#winxp .

Ik heb ook chello en een router (e-tech) en ik kan prima vpn gebruiken. Heb je ook geprobeerd zonder de router ertussen? Misschien dat het door de router komt.

• feelthepower
ik heb die handleiding gevolgd tijdens het instellen, zelfs daarna heb ik deze problemen nog steeds.

[ Voor 3% gewijzigd door feelthepower op 28-12-2003 12:47 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kijk of je het op een andere PC ook hebt, zoja, eventjes de lokale helpdesk bellen lijkt mij ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

supersook

Professioneel prutser

Er is inderdaad laatst wat veranderd aan de policy mbt vpn verbindingen bij de UT. Je kunt vanaf heden niet meerdere keren inloggen met hetzelfde account (waarom ze nu pas op dat "geniale" idee zijn gekomen staat er niet bij).

Maar goed, ik weet zeker dat ik nergens anders ingelogd ben, en ik kan ook maar heel eventjes verbinding maken met VPN. Na een seconde of 20 gooit hij me er ook uit. Is het storing, of zijn de VPN accounts bewust gesloten? Misschien is het gewoon wel te druk tijdens de kerstvakantie, veel zijn natuurlijk naar huis toe e.d.

Een UT student die hier meer van weet? Ik hoor het graag!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
{edit}

oeps..
verkeerde foutmelding..

[ Voor 86% gewijzigd door Nowhere op 28-12-2003 16:02 ]

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Voor kerst heb ik nog een VPN verbinding met de UT gehad die ook 24 uur open is geweest, dus het is volgens mij niet afgesloten oid.

NB ik ben geen UT student, log in met het account van mijn broer die nu op studiereis is.

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
VPN doet het altijd, maar is in de kerstvakantie wat trager dan normaal.
Je moet gewoon doen zoals koffie hierboven zei anders moet je contact opnemen met snt.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
En terecht! >:)

Als je zo graag wil leechen kom je maar hier studeren! Het heet niet voor niks een LAN..

Divide and conquer.

• feelthepower
wimpie schreef op 29 december 2003 @ 15:37:
En terecht! >:)

Als je zo graag wil leechen kom je maar hier studeren! Het heet niet voor niks een LAN..
O-)

Maar, het lijkt dat het probleem zichzelf heeft opgelost, het VPN lijkt het uit zichzelf weer gewoon te gedragen
Pagina: 1