N.a.v.: [rml][ WC] Karwei waterkoeling, voor 10 euro. [ pics inside][/rml]
Ten eerste: Ik wilde altijd al ens met WC gaan klooien, alleen ja, je wilt natuurlijk niet dat je mooie P4 gaar wordt... Dus probeer ik eerst even wat uit met een Pentium 1 200mhz.... Gewoon voor de lol dus.
Dus AUB GEEN reply met: Koop toch een AMD koeler, kan evengoed..... want dat is misschien wel zo
... maar daar draait het in dit topic niet om.
Op zoek naar stilte voor mijn servertje en natuurlijk door een beetje verveling in de vakantie ben ik toch maar eens met WC begonnen
. Aangezien ik niet al te veel kwijt wilde is het natuurlijk geen top set geworden. Maarja, 20 euro, das wel heel lief 
Boodschappenlijstje:
Sicce Micra: 14,50 Euro
Kraan Muur blok: 1,50
Koper buis: 1,50
Slang: 1,50
Koperhoekjes enz...: 1,-
Afgeronde bedragen natuurlijk
Maar ik kwam iig niet over de 22 Euro heen.
Syspecs: P1 200mhz
(niet over gaan zeuren;)!)
Intel MarL ATX mobo
128 MB Ram
20 GB HD Maxtor
Omdat alles natuurlijk heel moeilijk in woorden uit te leggen is, hier even de foto's:

Even compleet kiekje

0 Euro reservoir

Mijn ingenieuse bevestigingsmechanisme
......

Simpele Radiator..... werkt goed genoeg voor mijn 200mhz... zit nu nog met tape vast
... maar ik boor er binnenkort gaatjes in en dan zet ik hem vast zodat de kast ook nog als koeling dient.

Zoals je kunt zien ben ik helemaal Mecano freak
Deze constructie is om de achterste slang stevig vast te houden, zodat een ruk aan de slang niet in een losschietend WC block resulteerd.

Closeup

Closeup

Zoals je kunt zien zitten er 2 koper draden aan dat aluplaatje, die draden zitten om de lipjes van de socket. Omdat er ook nog een veer tussen het koelblok en de alu plaat zit wordt het koelblok lekker strak tegen de core gedrukt. (Die oude pentiums hebben nog van die super sterke Heatspreaders... dus core crush is er bijna niet bij)

Closeup
Ziet er allemaal wel leuk uit vind ik en werkt ook nog perfect
. En natuurlijk stil.
De slangen waren wat te klein, wat heel mooi is, want dan moet je het uiteinde in kokend water leggen, dan wordt het wat zachter en kun je het over het koper trekken, afkoelen, en je krijgt het nooit meer los
. (heb er wel een verbrande duim aan over gehouden
)

Mijn leet paint skills
.... even een indruk hoe het vast zit. Blauw = waterslang Grijs is socket, rood = CPU Geel= Blok zwart= alu plaatje bruin = koperdraad. bruin= veer
Op deze manier wordt hij op de socket gedrukt. Want de veer wil omhoog, maar de draden houden dat tegen. Verder heb ik de slangen die er heen lopen klem gezet en zit hij vast met mecano zoals op de foto's te zien.
----------------------------------------------------------------------------
Ten eerste: Ik wilde altijd al ens met WC gaan klooien, alleen ja, je wilt natuurlijk niet dat je mooie P4 gaar wordt... Dus probeer ik eerst even wat uit met een Pentium 1 200mhz.... Gewoon voor de lol dus.
Dus AUB GEEN reply met: Koop toch een AMD koeler, kan evengoed..... want dat is misschien wel zo
Op zoek naar stilte voor mijn servertje en natuurlijk door een beetje verveling in de vakantie ben ik toch maar eens met WC begonnen
Boodschappenlijstje:
Sicce Micra: 14,50 Euro
Kraan Muur blok: 1,50
Koper buis: 1,50
Slang: 1,50
Koperhoekjes enz...: 1,-
Afgeronde bedragen natuurlijk
Syspecs: P1 200mhz
Intel MarL ATX mobo
128 MB Ram
20 GB HD Maxtor
Omdat alles natuurlijk heel moeilijk in woorden uit te leggen is, hier even de foto's:

Even compleet kiekje

0 Euro reservoir

Mijn ingenieuse bevestigingsmechanisme

Simpele Radiator..... werkt goed genoeg voor mijn 200mhz... zit nu nog met tape vast

Zoals je kunt zien ben ik helemaal Mecano freak

Closeup

Closeup

Zoals je kunt zien zitten er 2 koper draden aan dat aluplaatje, die draden zitten om de lipjes van de socket. Omdat er ook nog een veer tussen het koelblok en de alu plaat zit wordt het koelblok lekker strak tegen de core gedrukt. (Die oude pentiums hebben nog van die super sterke Heatspreaders... dus core crush is er bijna niet bij)

Closeup
Ziet er allemaal wel leuk uit vind ik en werkt ook nog perfect
De slangen waren wat te klein, wat heel mooi is, want dan moet je het uiteinde in kokend water leggen, dan wordt het wat zachter en kun je het over het koper trekken, afkoelen, en je krijgt het nooit meer los
Mijn leet paint skills
Op deze manier wordt hij op de socket gedrukt. Want de veer wil omhoog, maar de draden houden dat tegen. Verder heb ik de slangen die er heen lopen klem gezet en zit hij vast met mecano zoals op de foto's te zien.
----------------------------------------------------------------------------
[ Voor 24% gewijzigd door AirX op 25-12-2003 18:55 ]