Toon posts:

Geheugen met fouten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer deed zeer raar. Na alles geprobeert te hebben, ben ik mijn geheugen maar eens gaan testen met MemTest-86. Hij is nu 5 min aan het draaien en tot mijn grote schrik geeft hij aan dat ie al 120.000 fouten heeft gevonden....

Betekent dit dat het geheugen gewoon stuk is? Het is namelijk net nieuw. En is hier nog iets aan te doen of moet ik gewoon nieuw geheugen kopen?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als het net nieuw is heb je meestal toch nog garantie? Terug naar de winkel ermee dus....

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:41
ik hoor dit wel vaker, maar hoor dan ook dat het verder goed werkt, ik heb ook een hoop fouten, en ook nieuwe gekocht, maar in windows doet hij het helemaal perfect, en ook met sisoft geen problemen. Aangezien ik niet meer weet waar hij vandaan komt ook maar geen garantie gevraagd, maar aangezien het goed werkt ook niet nodig. Maar je kan altijd teruggaan naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik neem aan dat ik nog gewoon garantie heb. Maar kan ik in dat memtest ook nog kijken wat er fout is ofzo? Aan foutmeldingen ofzo iets?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heeeel af en toe maakt het programma wel eens een fout.

Maar goed, naast kapot geheugen zijn er nog zat andere oorzaken aan te wijzen: overgeklokte bussen, geheugen timings in je BIOS, etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Erik999 schreef op 25 december 2003 @ 18:10:
ik hoor dit wel vaker, maar hoor dan ook dat het verder goed werkt, ik heb ook een hoop fouten, en ook nieuwe gekocht, maar in windows doet hij het helemaal perfect, en ook met sisoft geen problemen. Aangezien ik niet meer weet waar hij vandaan komt ook maar geen garantie gevraagd, maar aangezien het goed werkt ook niet nodig. Maar je kan altijd teruggaan naar de winkel.
nou mijn computer doet dus helemaal niks... Ik krijg windows niet eens geinstaleerd. Moet zelfs met een windows 98 opstart disk mijn harde schijf wissen want in het winxp instalatie scherm valt hij telkens uit. Ook krijg ik, als de harde schijf eindelijk geformateerd is, windows niet geinstaleerd. Heb verschillende windows geprobeerd. win 95, win 98 win xp geen van alle doet het. Krijg alleen maar fout meldingen en blauwe schermen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 18:10:
ja ik neem aan dat ik nog gewoon garantie heb. Maar kan ik in dat memtest ook nog kijken wat er fout is ofzo? Aan foutmeldingen ofzo iets?
Volgens mij niet 8)7, maar als hij al fouten aangeeft en hij is nieuw zou ik me er niet te druk ommaken, maar meteen inruilen! 8)
Ooit ook gedaan, bepaald aantal percentage vand e modules zijn bagger :O

Je geheugen is gewoon brak, blauwe schermen wijzen daar aardig optenzij je hebt overgeklokt! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 25 december 2003 @ 18:13:
Heeeel af en toe maakt het programma wel eens een fout.

Maar goed, naast kapot geheugen zijn er nog zat andere oorzaken aan te wijzen: overgeklokte bussen, geheugen timings in je BIOS, etc.etc.
dus als memtest fouten aangeeft hoeft het niet aan het geheugen te liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 18:14:
[...]

dus als memtest fouten aangeeft hoeft het niet aan het geheugen te liggen?
Ga jij maar vanuit dat je geheugen brak is! Blauwe schermen en memtest86 zegt het, dus dan zou ik het wel weten >:)

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee, ga er maar niet vanuit. Als memtest fouten geeft en je hebt BSOD's, dan zegt dat niet meer dan dat er fouten zijn bij het schrijven en lezen van het geheugen. Dat kan dus betekenen:
- kapot geheugen
- kapot mobo (geheugen controller, chipset)
- geheugen niet goed in het geheugenslot gedrukt
- kapotte cpu
- te ver overgeclockt (FSB) of te strakke settings
- teveel hitte

Pak een papier, kijk goed in welke test hij fouten geeft en laat die test nog een paar keer lopen. Ga vervolgens stuk voor stuk reepjes geheugen weghalen en laat die specifieke test WEER iedere keer lopen. Als nu blijkt dat hij opeens geen fouten meer geeft, moet je ook 's de volgorde van de reepjes omdraaien.

Verwijderd

Topicstarter
steve_jacks schreef op 25 december 2003 @ 18:31:
Nee, ga er maar niet vanuit. Als memtest fouten geeft en je hebt BSOD's, dan zegt dat niet meer dan dat er fouten zijn bij het schrijven en lezen van het geheugen. Dat kan dus betekenen:
- kapot geheugen
- kapot mobo (geheugen controller, chipset)
- geheugen niet goed in het geheugenslot gedrukt
- kapotte cpu
- te ver overgeclockt (FSB) of te strakke settings
- teveel hitte

Pak een papier, kijk goed in welke test hij fouten geeft en laat die test nog een paar keer lopen. Ga vervolgens stuk voor stuk reepjes geheugen weghalen en laat die specifieke test WEER iedere keer lopen. Als nu blijkt dat hij opeens geen fouten meer geeft, moet je ook 's de volgorde van de reepjes omdraaien.
welke fouten bedoel je? Die in de blauwen schermen staan aangegeven? Ik neem aan dat je niet de fouten bedoeld die hij in memtest aangeeft want dat zijn er al 20 miljoen... Hoezo zijn dat er trouwens zo extreem veel? En ik heb maar 1 reepje geheugen. Dus ik kan ze niet echt omdraaien ofzo. Ik ga zaterdag eens proberen ergens een nieuwe aan te komen, kijken of het daar aan ligt. Ik hoop echt dat het daar aan ligt want ik zou van die andere dingen die stuk zouden kunnen zijn echt niet weten hoe ik dat kan testen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Draai eens Microsoft Memory Diagnostic. Als die zonder fouten doordaait, dan ligt het meest waarschijnlijk niet aan je geheugen.

Ik heb eergister nog memtest 86 op mijn systeem losgelaten, en na een paar minuten zit ie inderdaad al op meer dan 1.000.000 fouten terwijl Microsoft Memory Diagnostic nul fouten aangeeft. Waarschijnlijk herkent memtest 86 mijn chipset (KT266A) of mijn geheugen niet (2 x 512MB XMS2700 Corsair) goed.

Kortom, draai Microsoft Memory Diagnostic en dan weet je meer :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 26 december 2003 @ 01:53:

Kortom, draai Microsoft Memory Diagnostic en dan weet je meer :)
kan dit ook gewoon zonder dat je windows op je pc hebt staan?

ik heb het ff opgezocht en het kan dus ja..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 01:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 01:55:
[...]

kan dit ook gewoon zonder dat je windows op je pc hebt staan?

ik heb het ff opgezocht en het kan dus ja..
En wat kotm daaruit? 8)

Verwijderd

Topicstarter
bij alle onderdelen staat: failed. Dus dat is niet echt een goed teken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 15:24:
bij alle onderdelen staat: failed. Dus dat is niet echt een goed teken.
Ik zou het dus meteen terug brengen (morgen ofzo ;) ) want net nieuw geheugen mag gewoon geen fouten bevatten >:)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 15:51:
[...]

Ik zou het dus meteen terug brengen (morgen ofzo ;) ) want net nieuw geheugen mag gewoon geen fouten bevatten >:)
Jij geeft snel op :/

Mie, gaat het om één of twee modules? Test als het kan de modules apart.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Kan ook zijn dat je mobo geheugen niet ondersteunt.... had ik ook heel veel fouten en alles en had ook nieuwe mem maar kon niet geloven dat het daar aan lag, maar het was no-name geheugen en blijkbaar werkte het niet op mijn mobo.. Later gewoon merk-geheugen gekocht en dat werkte wel...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

silentsnow schreef op 26 december 2003 @ 18:44:
[...]

Jij geeft snel op :/

Mie, gaat het om één of twee modules? Test als het kan de modules apart.
1 module, zie Verwijderd in "Geheugen met fouten."

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Pagina: 1