Toon posts:

Ultrasound icm XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help !

Ik heb het complete internet afgestruind op zoek naar een driver voor m'n Ultrasound ISA kaart , maar tot nu toe helemaal niks deugdelijks kunnen
vinden behalve de win95 drivers. Ook de drivers voor NT helpen niet want dan krijg je de melding " The class installer has denied the request to install or upgrade the device" , wat kan ik daar aan doen ?? iemand wellicht een nieuwe driver of een methode om de "class-installer" om de tuin te leiden ??

Alvast bedankt !

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik kan mij herinneren dat de ondersteuning van ISA kaarten in XP compleet verdwenen is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Isa werkt prima hoor.. alleen het vinden van de driver is een megagroot probleem :(

Verwijderd

Kan je die drivers, als je winrar hebt geinstalleerd, niet uitpakken met een rechtermuisklik, om ze dan handmatig te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
daar doet ie niks mee....

alleen via conf-scherm/hardware/... en dan alles zelf selecteren...

Ik zie als ik de driver-file selecteer de ultrasound bij devices , maar zodra ik die installeer gaat ie mekkeren over de class-installer en het niet kunnen installeren *zucht*

Heb ook ondertussen gekeken naar windows file protection, maar daar word ik ook niet wijzer van.. is er wellicht een zelf geschreven Ultrasound-driver ofzo ?? of een link naar mensen die een GUS onder XP hebben draaien ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick.. heb namelijk zelf wat extra toegevoegd in bovenstaand bericht wat ik heb gedaan...

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29
Waarom vraag je dit niet gewoon aan Gravis?

http://gravis.custhelp.co...s.cfg/php/enduser/ask.php?

Verwijderd

ISA werkt wel. ik heb in mijn oude Athlon 700 nog een SB AWE64 GOLD liggen werkt perfect.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:01

CaDje

Framedrops for life

Volgens mij moet je niet eeuwig door modderen op een oude hardware. Ik denk je jezelf heel veel tijd kunt besparen door een eenvoudig PCI kaartje te kopen. Ik denk namelijk dat een bedijf niet eeuwig support voor z'n hadware kan geven.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29
CaDje schreef op 26 december 2003 @ 19:06:
Volgens mij moet je niet eeuwig door modderen op een oude hardware. Ik denk je jezelf heel veel tijd kunt besparen door een eenvoudig PCI kaartje te kopen. Ik denk namelijk dat een bedijf niet eeuwig support voor z'n hadware kan geven.
Ik begrijp wel waarom hij zijn GUS wilt behouden. Ondanks dat het al een oude kaart is is de geluidskwaliteit waanzinnig goed. Ik heb de mijne toen met een oud systeem verkocht. Heb ik nu nog spijt van.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:22

houthakker

Poehé

Hier staat misschien wat nuttigs.

http://www.maz-sound.com/gus.html

De Gravis Ultrasound heeft overigens een AMD InterWave Chip, STB heeft ook kaarten gemaakt met deze chip, je zou hier eens naar kunnen zoeken. Verders proberen om Win9x Drivers te proberen, of NT drivers en zelf een inf bestandje te maken.

of zoeken naar FUDDT

Free Ultrasound Driver Development Team

Deze groep is schijnt aan het werk aan nieuwe ultrasound drivers.

Deze driver zou moeten werken:
http://www.soundtrackers....traSound_PnP_WDM_v0_4.zip

[ Voor 30% gewijzigd door houthakker op 26-12-2003 19:59 ]

Specs

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
de GUS

geweldige kaart. heb hem ook. De site van maz-sound is iig beste site over gus die ik ken.

http://www.soundtrackers....traSound_PnP_WDM_v0_4.zip

is de werkende driver die ik hier al jaren naar tevredenheid gebruik

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat het een GUS kaart met een GF1 chip is..
Het is ook degene zonder PnP, met als gevolg dat de driver niet werkt..

Zodra ik de driver probleem te installeren krijg ik bovengenoemde foutmelding van de class-installer...

dus dank voor de tips , alleen het werkt helaas (nog) niet...

iemand anders nog idee-en om toch het ding aan de praat te krijgen ??
( want zoals al genoemd.. de geluidskwaliteit is mega ! )

Verwijderd

Topicstarter
Kick.. nog steeds geen oplossing :(, iemand idee-en betreffende de class-installer ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 13:28 ]

Pagina: 1