[XIII]Plotselinge Frame-rate daling in bepaalde level

Pagina: 1
Acties:

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Topicstarter
Ik speel sinds 1 week het spel XIII op mijn PC en het spel draait als een tierelier (..... zeer goed dus :P ) op de hoogste resolutie, nooit last van trage frame-rate en dat soort dingen behalve in 1 bepaalde level.......

Ik heb het over de level waar je je in een "spads camp" bevind en je een bunker op moet blazen, na die cut-scene die je ziet waar die bunker in opgeblazen word gaat het van heel soepel naar 2/3 frames per seconde als je geluk hebt.
En het is niet zo dat het dan zo vreselijk hectisch op het scherm is en er van alles gerenderd moet worden, er branden wel 2 vuurtjes die misschien wat fps kosten, maar deze frame-rate drop kan het niet verklaren.
Voor de rest loopt dit spel en andere spellen zeer soepel.

Mijn Systeem; Amd Athlon 2600+(niet over-geclockt), 512 MB DDRam, 128 mb Geforce 4 TI 4400 van Leadtek (driver-versie 53.04, nieuwste dacht ik ?)DirectX 9.0b, SB Live 5.1 en dit draait op Windows ME.
Het spel is ORIGINEEL dus geen kopie en het is gewoon de 1.0 versie (dacht ik)
Ik heb op internet gekeken en ben dit probleem niet tegen gekomen en een patch is er nog niet volgens mij, behalve dan voor de Demo

Meer mensen met dit probleem of die weten waar het aan licht ?

/edit .......... als dit bovenste gebeurt is en je sluit het spel af is het hele systeem een beetje "buggy" reageert traag enzo......

[ Voor 8% gewijzigd door ScrooLoose op 25-12-2003 19:30 ]

Smiling as the shit comes down...

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 15:15

shag-me

-n0n3-

hmm.. erg vreemd, aangezien ik een iets mindere configuratie heb, en nu ongeveer bij het zelfde level zit.. ik speel alles ook op zijn hoogst, op mijn p4 2,0 bak.. met zelfde hoeveelheid ram en een Ti 4200.. dus software probleem>?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
shag-me schreef op 25 december 2003 @ 18:04:
hmm.. erg vreemd, aangezien ik een iets mindere configuratie heb, en nu ongeveer bij het zelfde level zit.. ik speel alles ook op zijn hoogst, op mijn p4 2,0 bak.. met zelfde hoeveelheid ram en een Ti 4200.. dus software probleem>?
Als jij dat level al gehad hebt zou jij hier even kunnen posten met wat voor drivers jij speelt en met welke Directx versie ?........ enzo ...? _/-\o_

...... ik vind het echt klote dat ik niet meer verder kan, want ik vind het wel een geslaagd spel van wat ik tot nu toe gezien heb..................., toch zonde van die 45 euro zo..... :/

Verder niemand die mij verder kan helpen..............?

p.s. als ik lagere resoluties(640x480) kies is het verschil in fps misschien 1/2 frames per seconde........ dus dat is het probleem ook niet
:|

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
*kickje*

Iemand die een idee heeft ?........... :)

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
*kickje*............. :)

Ik dacht ik probeer het nog een keer.....................

Ik denk toch niet dat het iets is aan mijn hardware of drivers, ik hou het maar op een bug in het spel die hopelijk verholpen word met de eerste patch....... :|

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nergens last van gehad (spel inmiddels uitgespeeld:: TOP game btw ;) )
Bij mij blijft gewoon alles soepel draaien, terwijl onze specs (tsjek sign) bijna het zelfde zijn, ik denk dus aan een software probleem dan. Windows 8)7 ?

De "dingen" die ik gebruik zijn:

Nvidia Display Drivers 52.16
Nvidia nForce 3.xx Drivers
DirectX 9.0b
Windows XP Prof + SP1

...verder speel ik in 1024x768 en natuurlijk alles op High

I browse with Vivaldi

Pagina: 1