[HDD] probleem met WD800BB

Pagina: 1
Acties:

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb 2 schijven in mijn PC, 1 WD800BB (80GB, 2MB cache) en 1 WD1200JB (120GB, 8MB cache). Over die laatste ben ik dik tevreden, nu vertoond die eerste echter een heel vaag probleem.

Tijdens het schrijven van of naar die schijf "flipt" heel mn PC, alles loopt trager, muziek begint te hakkelen en mn muis schokt over het beeldscherm. Ik snap niet hoe dit komt, cache staat bij de schijfeigenschappen gewoon ingeschakeld, verder functioneert ie prima.

Is iemand misschien bekend met dit, voor mij, vage fenomeen en/of heeft iemand hier een oplossing voor?

De schijf is één NTFS-partitie en ik gebruik Win2k Pro. Geen fragmentatie; het systeem dat ik gebruik kan niet de bottleneck zijn (1333mhz, 512MB geheugen; er draaien geen maffe programma's op de achtergrond. En zoals ik zei: die andere schijf (1200JB) doet het prrrrima.

[ Voor 4% gewijzigd door p_m op 25-12-2003 17:02 ]

Putting the bit in Biton since 1997

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hoe zitten ze aangesloten, en als je de schijf op een andere pc of controller aansluit doet het probleem zich dan nog voor?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• p_m
  • Niet online
Gewoon ATA, 800BB op Pri SL en 1200JB op Pri MA.

De 80GB heb ik wel eens onderweg gehad en op andere PC's aangesloten, maar toen gewoon de hele inhoud op de PC gezet en dan vroeg ik me niet af of de PC nu langzaam ging of niet, hij was lekker bezig en ik ging iets anders doen. Ben nu trouwens ook niet in de buurt van een andere PC waar ik 'm in kan hangen.

Verwijderd

De 120GB op DMA zetten en hij loopt weer soepel...

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Da's idd een beetje vreemd. Ik heb het probleem ook wel gehad maar dat was alleen bij een kapotte schijf, of wanneer ik hem op mijn losse Highpoint ATA100 controller deed.

Enige dat ik nog zo snel kan bedenken is dat er iets niet goed zit met je chipset drivers, of dat de HDD's elkaar in de weg zitten. Dan zou je die 800BB even op de secundaire IDE controller moeten proberen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Heb je die 800BB schijf aangesloten op een UDMA kabel (80-aderig) dat kan ook nog een boel uitmaken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• p_m
  • Niet online
Ja, tuurlijk zit ie op een 80-aderige kabel, maar hij zit dus samen met de WD1200JB en die doet het wel als een raket.

Misschien heeft dit er mee te maken (* p_m heeft weinig verstand van harde schijven):
Bij Schijfbeheer staat de 80GB-schijf als type "Dynamisch" en de 120GB-schijf als type "Standaard".

(Argh... terrible... op het moment dat ik alleen een analyse voor schijfdefragmentatie uitvoer begint ie al te flippen. Detach'I uit de speakers klinkt als rakrakrakrak... Het vreemde is dus dat ik muziek van de 120GB-schijf speel, en als ik iets doe op de 80GB-schijf, hij nog steeds flipt...)

[ Voor 38% gewijzigd door p_m op 25-12-2003 17:15 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
Ik zou als eerste de suggestie van "Tweakhoer" uitvoeren.

[ Voor 13% gewijzigd door zetje01 op 25-12-2003 17:38 ]

Verwijderd

hey,

ik had laatst hetzelfde probleem : ook een WD800 (en een WD600)
zelfde gezeik, alles loopt zwaar kut etc etc.

wat ik heb gedaan is het volgende :

-jumpers nog een keer goed checken
-IDE-controllers opnieuw aansluiten
-de harddisk zover mogelijk van elkaar afgezet(omdat ze elkaar anders mogelijkerwijs verwarmen)

en last but not least :

BIOS Update .. ik heb dus een Dell, en ben ff naar support gegaan : daar zag ik dus een Flashbios(Of andersom, weet ik veel) update, ff gedaan, en nu loopt alles weer subliem!

hopend dat dit je een beetje helpt...

gegroet,

Sjoerd
Pagina: 1