Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Infrarood" op asus A7N8X werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Ik probeeer de infrarooduitgang van een "draadloos radio zend en ontvangstsysteem" op de IR connector van mijn moederboard aan te sluiten. Normaal komen daar 3 IR ledjes op die je dan op je videorecorder and stuff kan plakken. Dit is wat ik nu heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bla2.GIF

Als ik met een ossiloscoop op de uitgang kijk (die nu naar rx gaat) zie ik wel het signaal van de afstandsbediening. Maar met software kan ik geen signalen ontvangen.

Weet iemand nog een goed programmatje om de status van de lijnen op de seriele poort te bekijken? Ik meen dat er bij de elkektuur ooit zo iets zat voor een ander project op de seriele poort. Ik ben al een half uur op google aant het zoeken geweest maar het enige dat ik kon vinden was package sniffers en andere troep waar ik nu niets aan heb.

naja dat dus.

[edit]
voor de duidelijkheid, hier heb ik het dus op gebasseerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.infrarotport.de/tfds_plan.GIF
en
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bla3.GIF

[ Voor 12% gewijzigd door DiLDoG op 25-12-2003 16:55 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
zo te zien lijkt me alles ok, maybe is inderdaad zoals je topictitel als zegt de IR van je mobo gewoon gaar :|
dan moet dit topic in PMG denk ik

[ Voor 91% gewijzigd door HyperioN op 25-12-2003 20:13 ]

Verwijderd

Misschien een domme opmerking van mij maar heb je de ir poort wel aan staan in de bios of met een jumpertje. Die staat volgens mij standaard altijd uit.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Jah heb met en zonder ir geactiveert geprobeert, deed het allebij niet, maar ik denk dat ik gewoon niet de goeie software had, ik doe het nu met dit schematje en winlirc. (optocopler over RTS en GND, DCD weer als pullupweerstand)

nou doet hij al meer, maar met winlirc lukt het nog steeds niet:

COM2 @ 115200, DCD device, Sense autodetect, animaux:
Press a button.
Error reading signal; please try again.
Error reading signal; please try again.
Please wait a second and press it again.
Did not get a consistent signal; please try again.

enz

en als ik met ander progje kijk staat die DCD nogal te knipperen ook als ik niets zend, maar als ik in winlirc RAW CODE doe dan zie ik wel duidelijk een verschil (als ik knop in druk worden pulses ongeveer 1000-2000 ipv 130)

[edit]
denk dat ik het gevonden heb, op de RTS staat een hele vage ruis (als ik rts laag zet gaat het signaal omlaag, maar ruis blijft) daardoor onstond er ruis op die DCD ingang en dat vond winlirc niet leuk. ik ga het morgen nog even probreren met 3.3v/5v van me moederbord dat zou dit ruisprobleem moeten oplossen :/

[ Voor 17% gewijzigd door DiLDoG op 25-12-2003 21:45 ]