Wel LAN-verbinding, maar niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Net zoals Poortmappen i.c.m. BPFTP heb ik nóg een internet/netwerkgerelateerd probleem. Wat is het geval:

Ik heb een ADSL-Basic lijn, die is aangesloten op de Speedtouch 510 en daarna over de SMC WBR2804 loopt. Op deze router zit pc1 (ip 1.1.1.101) en pc2 (.102) aangesloten. Zowel de firewall in de router als Norton, staan uit. In dit geval gaat het om pc2 (met Win ME), in het andere topic ben ik bezig op pc1 (Win XP)

Zowel de internetverbinding als de verbinding tussen pc2 en pc1 werkt. De netwerkkaart (eentje van 3Com) wordt gedetecteerd en weergegeven bij Apparaatbeheer.

Het probleem is echter, dat Windows de LAN-verbinding op pc2 niet laat zien. Niet in de taakbalk, niet bij netwerkverbindingen. Ook in IE onder Extra > Internetopties > Verbindingen staat geen verbinding. Ik kan hier een LAN-verbinding toevoegen, maar deze wordt ook niet weergegeven. Ook zonder de router ertussen is er geen verbinding zichtbaar.

Windows ME is al eens opnieuw geïnstalleerd, de setup-cd-rom van KPN is nog eens gedraaid, maar allemaal zonder resultaat.

Weet iemand waar dit aan ligt?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Bedoel je die 2 PC-tjes in je taakbalk die gaan knipperen? Die krijg je omdat het een netwerkverbinding betreft in Windows ME niet te zien. :) :P Ik vond het ook best vervelend. :P

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 25 december 2003 @ 16:56:
Bedoel je die 2 PC-tjes in je taakbalk die gaan knipperen? Die krijg je omdat het een netwerkverbinding betreft in Windows ME niet te zien. :) :P Ik vond het ook best vervelend. :P
Heuh, ja, die. Krijg je die niet te zien, da's lekker. Oké, hm, hm, dan eens even wat proberen...

Thx hè ;).

• Joen
Moet je ander programma gebruiken dus.
Wat je zou kunnen gebruiken is een soort van toolbar met van die computertjes. Dat heb ik een tijdje gebruikt op de PC van mn ouders waar ook Win ME op stond totdat ze Windows 2000 er van mij opkregen :)
Met dat programmaatje kun je ook de CPU gebruik, geheugengebruik, drives-gebruik en zo zien en ook je volume er mee instellen, Winamp besturen en ff snel op Google zoeken.
Het programma dat ik daar voor gebruik is dus Statbar en je kant het downloaden vanaf http://www.statbar.nl

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders zou je eens op wat downloadsites moeten rondkijken bij de categorieën met Windows tools of Windows networking tools.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Bedankt voor je tip, ik zal eens kijken.
Het probleem is dat ik op pc2 een vast ip moet instellen, maar doordat er maar geen verbinding weergegeven wordt, ik dat nergens ingesteld krijg. Dat moet ergens kunnen bij TCP/IP-eigenschappen als ik mij niet vergis, maar dat spul vind ik nergens, omdat er geen verbinding weergegeven wordt.

• Joen
Rechtsklik op "Mijn netwerklocaties" > Eigenschappen ;)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Tja, ik heb het al gevonden. Na de Win-installatie stond bij mapopties de "beperkte weergave" of zo'n mormel nog aan. Toen ik die uitzette verscheen er ook wat meer in het configuratiescherm en was het spul zo gevonden....

Thx hè ;). Mocht je hier nog iets van weten (Poortmappen i.c.m. BPFTP), dan hoor ik het graag.

[ Voor 23% gewijzigd door Luke! op 25-12-2003 21:27 ]

Pagina: 1