[XP] Firewire maakt geen verbinding met iPod

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Na het herhaaldelijk kicken van een ouder topic ben ik nu mijn eigen begonnen, verdient dit een Abus dan zij het zo; verdient het wat antwoorden dan zou ik erg geholpen zijn.

Wat is er aan de hand:
Ik heb een iPod gekocht, en een week later een E-Tech firewire kaartje, PCI. Het kaartje geinstalleerd onder Windows XP, wat geen fouten geeft.
Het ding wordt herkend als een Nec OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller.
Tot dusver no problems. Na installatie de door Apple meegeleverde Firewire kabel aangesloten en de iPod eraan geprikt.
De iPod gaat aan, toont zijn playlist, toont een appeltje en vervolgens de melding: 'Ok to disconnect'. Na het afkoppelen van de iPod is deze niet gerestored, iets wat het verschijnen van het appeltje zou kunnen indiceren.

Ik krijg geen schijfstation bij in Windows
Dankzij de apple software staat er in mijn tray een icon voor de iPod, deze geeft constant 'niet verbonden' aan. :'(

Ik heb geprobeerd aan programma's:
* iTunes
(ziet geen iPod)
* Xplay
(ziet ook geen iPod)
* de iPod software van de Apple cd, ik heb MusicMatch geinstalleerd maar direct weer gedeinstalleerd.
(geeft icon in tray maar ziet ook geen iPod, niet aanklikbaar)
* Ephpod
(vraagt bij starten om een drive voor de iPod, die is er niet, na dit te annuleren crasht Ephpod)

andere probeersels
* Firewire kaart updaten met drivers bleek zinloos: E-tech meldt dat er drivers bij in de doos hadden horen te zitten, maar het enige wat ik heb is een cd'tje met Ulead Videostudio. Het doosje was verzegeld en compleet toen ik het kocht.
* Firewire kaart via internet updaten: E-tech meldt dat er geen specifieke drivers voor deze kaart zijn.
* Firewire kaart in Windows uitschakelen -> uninstallen: apparaatbeheer loopt vast
* Firewire kaart in veilige modus uitschakelen -> uninstallen: werkt perfect
* Firewire kaart weer geinstalleerd, alle connect-programma's waren blijven staan:
(ga ik nu proberen) ...negative. iPod wordt nog steeds niet herkend.

Nog te proberen
* Firewire kaart in ouders pc, is an sich hetzelfde maar dan met Windows 2k pro - dat stond er hier bij mij ook op maar daaronder draaide het ook niet - enige andere is dat zij een ander moederbord hebben en dat bij hun dingen wat makkelijker werken... (bijv. USB werkt bij hen onder 2k als een tierelier, terwijl het bij mij altijd puin is geweest, vandaar XP op mijn systeem)
* Firewire to USB connector, maar ik heb met wat gesearch al uitgevonden dat dit ws. alleen voor een 3rd gen iPod werkt (ik heb een 2nd gen) en bovendien, Firewire is sneller dan USB, dus waarom stom doen
* Een Creative Audigy geluidskaart met Firewire aansluiting kopen, ReseTTim heeft er ook een en van hem weet ik dat zijn iPod werkt (onder windows 2000). Nadeel is dat dat dingetje me ook weer geloof ik ong. 60 euro gaat kosten, terwijl deze firewire kaart al 20 kostte. ;(

Kan iemand mij tips geven over:
* De programma's die ik wel en niet moet gebruiken, ik bedoel, ik heb nu de drivers van Apple wel maar ik heb MusicMatch direct gedeinstalleerd, rottig shiny programmaatje. iTunes, zo zag ik in het topic van Poopje, had bij hem juist de toegang tot zijn iPod laten verdwijnen, en ja, ik heb iTunes er al eerder op dan die Firewire kaart... en deinstallen hielp bij hem ook niet.
En dan die andere bult programma's, Xplay geloof ik wel in, Ephpod wat minder want ik krijg nog niet eens een drive en het ding crasht ook gelijk; iTunes geeft niks aan voor een iPod dus die vertrouw ik al helemaal niet en tja...wat dan wel?
* Mogelijke andere drivers, op het doosje staat 'TV Editing kit' hoewel het firewire is, en Windows installeerde de boel in princiepe als 'Netwerkverbinding' terwijl het firewire is 8)7

Bij voorbaat dank.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In ieer geval is het zo dat de iPod door Windows direct als een verwisselbare schijf hoort te worden herkend. Dat betekent dat je noch de 'drivers' van Apple nodig heb (dit is volgens mij slechts het tray-icon), noch het MusicMatch progsel. De iPod hoort zonder externe installatie direct door Windows herkend te worden. De symptomen die je hierboven beschrijft wijzen wat mij betreft op een defecte firewire kaart?

Overigens is de beste setup (mijn setup :P) Windows met Audigy en Ephpod :)

Heb je al eens geprobeerd een andere firewire kaart te gebruiken oid?

edit:
Mijn Audigy (firewire gedeelte) wordt als volgt herkend:

(direct aan de PCI-bus)
Apparaattype: IEEE 1394 Bus Host Controllers
Fabrikant: Fabrikant van IEEE 1394 OHCI Compliant Host Controller

Stuurprogramma
Leverancier: Microsoft
Datum: 6-1-2000
Versie: 5.0.2195.1

[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 25-12-2003 16:48 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je al een ander PCI slot geprobeerd voor de firewire kaart?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nog geen ander PCI slot geprobeerd voor de Firewire kaart...
Ik heb er geloof ik nog maar 2 over dus dan zou die laatste de redding moeten zijn.

Ik heb nog garantie op de Firewire kaart :P maar het winkeltje zit in Enschede op de campus en daar kwam ik één keer, toevallig die dag daar dat kaartje gekocht |:(
Kan m ook direct naar E-Tech opsturen, dat ook wel hoor.

Ik heb helaas geen ander Firewire kaartje, onboard firewire of whatsoever.

* next om te proberen: ander PCI slot, alvorens te installeren eerst even PCI slot uitblazen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 21:12
Waarschijnlijk is firewire support in XP nog niet echt lekker. Ik heb af en toe hetzelfde probleem.

Andere programma's proberen zoals je gedaan hebt heeft overigens geen zin, zolang XP je IPod niet herkent kan je 't dat wel vergeten. Permanente oplossing is er voor zover ik weet niet. Wat wel werkt:

- een ander firewire apparaat aansluiten.
Als ik m'n laptop een paar keer aansluit/losmaak via firewire, lukt 't daarna vaak wel weer.
- system restore :X
beetje overkill ok, maar werkt wel. Maak een restorepoint op 't moment dat XP je IPod wel herkent. Als je vervolgens weer connectie problemen hebt kan je je systeem restoren en wordt je IPod weer herkent :?

Wat bij mij bv geen resultaat had was de OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller herinstalleren, of Apparaatbeheer ook verborgen/ontkoppelde hardware laten weergeven en vervolgens alles wat Ipod/removable/firewire heet verwijderen.

Ik gebruikt overigens de ingebouwde firewire poorten van het A7N8X Deluxe mobo. Had nog de hoop dat 't met een externe kaart beter zou worden, maar zo te zien niet dus. Dan maar op XP SP2 gokken...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mja, ik heb dus windows 2000 gehad maar daaronder werd hij niet herkend. En omdat ik onder Windows 2000 met mijn USB ook altijd al problemen had - noem eens een USB stick die elke keer opnieuw geinstalleerd moet worden voordat hij een stationsletter toegewezen krijgt - besloot ik Windows XP erop te zetten. Geheel van mijn geloof af, want ik hoef geen shiny voor-afgebakken OS als XP, ik kan het wel zelf, en met 2k! Dat terzijde.

Ik ben nu te lam, bovendien zit ik hier in een rokje en dat helpt niet mee bij het vrolijk naast mn pc gaan liggen en er kaarten in en uit klussen ;) Morgen kijk ik er ff naar :)

Je woorden zijn niet echt vrolijk makend maar toch .. euh.. ja, bedankt :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Final Update
Status: Mijn IPod werkt.

Daarmee ga ik jullie niet laten zitten, ik zal even uitleggen wat er nou gebeurd is.
Vanavond heb ik dus mijn Firewire kaartje uit mijn kast gehaald om hem in een ander PCI slot te prikken. Haal ik dat kaartje eruit... zie ik een molex connector erop zitten!!! |:(

Ik bedoel - ben ik nou gewoon BLOND of heb ik dat ding bij het aansluiten helemaal gemist??? :{ Niemand zei er ook wat over in dit topic, maar ik bedoel, dat namen jullie natuurlijk allemaal aan dat ik gewoon dat kaartje zn power had aangesloten en dat alles correctly vast zat. Wat stom van me om die molex over het hoofd te zien!

Daarnaast hing het kaartje in PCI slot 5. Ik weet niet hoe lang al, en of het misschien net is gebeurd toen ik met wat geweld mijn Firewire kaart eruit trok :X - maar PCI slot 5 is dood. Aangezien ik met mijn molexen niet uitkwam moest er dus een lange streng naar dat ding toe, om mijn geluidskaart en mijn nic heen... dus dacht ik, laat ik het slot van mijn NIC (op 4) en mijn Firewire (op 5) omwisselen, dan kan ik er beter bij.
Vervolgens werkte mijn Firewire kaartje prima, en 'wilde mijn NIC niet starten'. :( as in, slot dood, of netwerkkaartje dood (arme 3Com...)
Met angst en beven voor het al dan nog in leven zijn van mijn netwerkkaart heb ik de NIC in PCI slot 4 gehangen (zn originele) en de Firewire in 3 - die was nog leeg, maar tja, zolang ik ruimte genoeg heb, vond ik dat ik wel telkens een slot over kon slaan. Kan zo'n kaart een beetje luchten! Niet dus. Alles hangt nu strak onder mijn geuidskaart en jaja, bij het starten van Windows werkte het weer. Netwerk, Firewire...
Ik stak de draad in de kaart, en toen in de iPod, en wat zei mijn iPod? *DO NOT DISCONNECT!* <lees: ik heb verbinding, please, maak me niet los want ik ben eindelijk verbonden met een pc, jippiejajee!>

Ik ga nu weer één programma installeren. Ik begin maar eens met Xplay, Ephpod crasht namelijk als hij geen schijf vindt (lekker stabiel dus) en iTunes... ik ken Oeloes ervaringen er mee, en aangezien mijn roots nog steeds bij Winamp liggen vertrouw ik mijn mp3'tjes niet aan de grillen van iTunes toe.

Iedereen bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat mijn vuurdraadje nu blíjft werken en niet na 1x ermee kapt ofzo (windows 2000 tics, voorheen alom bekend hier).
Ik denk niet dat iemand ooit nog wat aan dit topic heeft, want niemand is zo dom als ik om gewoon zn molex niet aan te sluiten |:( maar goed.... hier werkt alles lekker nu. :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mooi :) Veel plezier ermee :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Wat mooi, iemand met hetzelfde probleem.
Bij mij lijkt mijn E-techt firewire slot niet te werken: in de device manager is de OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller voorzien van een geel uitroepteken. Wat houd dit precies in? Ja, dat er iets mis is.. maar wat? Wat kan ik hier aan doen?

Wat mijn Ipod betreft, deze werkt wel gewoon via USB2. Maar heb niet voor niets die firewire kaart aangeschaft, dat kreng moet werken! :)

Wie o wie ?

ps: wat is een molex connector ?!?!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:22

GreyGhost

Het is een spook

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:25:
Wat mooi, iemand met hetzelfde probleem.
Bij mij lijkt mijn E-techt firewire slot niet te werken: in de device manager is de OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller voorzien van een geel uitroepteken. Wat houd dit precies in? Ja, dat er iets mis is.. maar wat? Wat kan ik hier aan doen?
Als je bij properties kijkt van het apparaat staat er in ieder geval een error melding, dan hebben we iig wat meer info.
ps: wat is een molex connector ?!?!
Dat is aansluiting voor een molex (duh), zo'n grote (vaak) witte stekker van je powersupply. Het is het witte blokje aan de onderkant van je firewire kaart, als het goed is past ie daar soepel in, anders heb je hem verkeerd om :) .

[ Voor 3% gewijzigd door GreyGhost op 30-12-2004 00:15 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

ahaa.. de witte rand van de kaart bedoel je? naja.. die zit er gewoon goed in aangezien xp de kaart herkent als firewire apparaat. :)

de foutmelding:
This device cannot start. (Code 10)

uh? :?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:29

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:21:
ahaa.. de witte rand van de kaart bedoel je? naja.. die zit er gewoon goed in aangezien xp de kaart herkent als firewire apparaat. :)

de foutmelding:
This device cannot start. (Code 10)

uh? :?
GreyHost bedoeld dat je nog de extra aansluiting op het firewire kaartje moet voorzien van een molex stekker. (Zo'n wit ding die ook in bijvoorbeeld een harddisk gaat)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

hmm weet echt niet waar jullie het over hebben. maar ga even de comp uitzetten, kast open schroeven en even onder de kaart kijken wat daar allemaal gaande is. heb er bij het installeren van de kaart nog opgelet, maar er zat verder geen stekkertje of wat dan ook bij.. alleen een firewire stekker, maar daar hebben we het niet over. tot zo..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 00:35 ]

Verwijderd

opgelost:

toch maar even in een ander slot geprobeerd, en xp nam de kaart meteen als eigen op. er kwam niet eens een "new hardware found" berichtje, hij deed het gewoon. ook herkent hij de ipod als externe harde schijf. mooi!

hoe kan het dan, dat sommige slots zo vaag doen? hoe kunnen die zomaar kapot gaan?
er heeft in dat ene slot, die het dus blijkbaar niet doet, best lang een tv kaart gezeten. op den duur werkte de boel niet meer dus heb ik dus ding er maar uitgehaald. blijkbaar lag het aan het slot? hmm.. pc's ook.

bedankt!
Pagina: 1