Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 16:53:
Ik heb verschillend poorten opengezet die volgens die link in het "grote portmapping verhaal" open moeten zijn voor Half-life Counter-strike.
Alleen het werkt nog steeds niet...
en aub niet zo'n professionele taal, ik ben maar een n00b op netwerk gebied
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Er zit een verschil in poortjes openzetten en poortjes doorvoeren naar een desbetreffende computer, ik zal hier eens laten zien wat ik bedoel.
Dit is dan welk vanuit mijn sitecom router genomen en kan dus _ietsjes_ afwijken, maar dat zal niet echt geweldig veel zijn.
[ main config panel van Sitecom DC202 v1 ]
[ virtual servers van Sitecom DC202 v1 ]
Een poortje openzetten is waarschijnlijk vanuit de firewall, dus dan kan je vanaf je LAN (local area network) naar de WAN (wide area network) over dat poortje. Als je b.v. poortje 80 zou sluiten dan kan je niet meer internetten.
Over het algemeen moet je hier sluiten wat je NIET nodig hebt, maar sluit niet poortje 80 want dan kan je niet meer in de config tool(ja daar kwam ik ook ooit te laat achter).
Een poort mappen zorgt er voor dat je vanaf de WAN naar de LAN toekan, dat noemen ze bij sitecom "virtual servers".
In het laatste plaatje zie je welk protocol er gebruikt wordt, welk WAN poortje en welk LAN poortje (zodat je b.v. vanaf de WAN naar poort 80 gaat, maar op het interne netwerk is dat poort 1234) je gebruikt van een specefieke pc. Ook kan je het protocol instellen, FTP is dus een protocol wat TCP gebruikt dus moet over tcp. eMule maakt b.v. ook gebruik van UDP.
Maar hiervoor verwijs ik je graag naar
Netwerk FAQ en
Poortmap verhaal.
Nogmaals probeer een
DMZ (demilitarized zone *) naar jou eigen pc in te stellen. Kijk of het dan WEL werkt want ik verwacht van wel.
* DMZ is dus simpel -> Alles wat niet naar andere pc's toegaat (unknown data) moet naar computer [insert computername here].