Toon posts:

Problemen met Online Gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:? k kan geen eigen server draaien voor CS/ Vietcong maar wel andere servers joinen.
Bij CS zit het zo: Als ik een server heb gemaakt en een vriend wil hem joinen klikt hij in het "friends" gedeelte op mijn naam en op "join game" maar dan krijgt hij de foutmelding "server not responding"
Bij Vietcong, waar geen friends-mode inzit, zijn mijn servers niet zichtbaar, en dus ook niet te joinen....
Waar kan dit aan liggen?
Ik vermoedt aan mijn Router (E-Tech Muli-PC router/ADSL modem) met ingebouwde firewall....
Wat kan ik nu doen???? :? 8)7

Help me Pllz....

Verwijderd

Is dit een probleem op iedere pc die je op je router hebt aangesloten of maar op 1 pc?

Zou je het volgende kunnen testen:
• Rechtstreeks je pc aansluiten op je kabel/adsl modem aansluiten als je een kabel/adsl router hebt en niet alleen de E-Tech router+modem in 1.
• Je firewall uitzetten in de router
• DMZ instellen naar de pc waardat je een server wil draaien (enkel om te testen of het dan wel werkt, niet voorgoed want DMZ is niet netjes).

En dan zouden wij (de tweakers) graag het volgende willen weten:
• Welke ISP (internet service provider) heb je? En welke abbonementvorm?
• Van welk OS maak je gebruik?
• Heb je op je computer zelf nog een firewall/etc draaien?
• Is dit het originele modem dat je van je ISP gekregen hebt of heb je er zelf nog een liggen? En zoja waarom gebruik je die niet (als het usb is dan is het wel te begrijpen dat je dat niet gebruikt)?

Met het andwoord op deze vragen verhelp je een langdurig topic.

offtopic:
Welkom op GoT ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 16:28 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je moet poort mappen, zie daarvoor de poortmapping faq op dit forum, en de manier waarop staat in de handleiding van je router beschreven

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 25 december 2003 @ 16:27:
Je moet poort mappen, zie daarvoor de poortmapping faq op dit forum, en de manier waarop staat in de handleiding van je router beschreven
Kan ook het probleem zijn, poortje 27015 doormappen (als couterstrike server niet meer ports gebruikt) naar de goeie pc.
Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Dat DMZ instellen ofzoiets snap ik niet helemaal :S....

maar ff de specs:
Ik heb ADSL van Zonnet > het Family Pakket
Ik gebruik het orriginele multipc modem dat ik van zonnet gekregen heb
Ik heb Windows XP Home draaien op een P IV : 3,0 GHZ : ATI 9800 Pro : 512 DDR
Ik had Norton Internet Security draaien maar nu niet meer omdat ik dacht dat de firewall van mijn router wel goed genoeg zou zijn (is dat ook zo?)

Nou... wat nu? :S

Verwijderd

Zie je handleiding voor DMZ. Door DMZ in te stellen stuur je alle poorten door naar dat IP-adres. Dit kan vast in de "Advanced" configuratie van je router :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 16:43:
Zie je handleiding voor DMZ. Door DMZ in te stellen stuur je alle poorten door naar dat IP-adres. Dit kan vast in de "Advanced" configuratie van je router :)
Maar persoonlijk ben ik zwaar tegen het gebruik van DMZ, maar voor testdoeleinden is het niet zn ramp. Als het wel blijkt te werken als je een DMZ hebt ingesteld naar jou pc waardat je server wil draaien dan is het een portmap probleem en moet je dus poortjes (doorgang vanaf internet naar een bepaalde computer, en vise versa) moetten forwarden naar de desbetreffende computer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillend poorten opengezet die volgens die link in het "grote portmapping verhaal" open moeten zijn voor Half-life Counter-strike.
Alleen het werkt nog steeds niet...

en aub niet zo'n professionele taal, ik ben maar een n00b op netwerk gebied ;)

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 17:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 16:53:
Ik heb verschillend poorten opengezet die volgens die link in het "grote portmapping verhaal" open moeten zijn voor Half-life Counter-strike.
Alleen het werkt nog steeds niet...

en aub niet zo'n professionele taal, ik ben maar een n00b op netwerk gebied ;)

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Er zit een verschil in poortjes openzetten en poortjes doorvoeren naar een desbetreffende computer, ik zal hier eens laten zien wat ik bedoel.
Dit is dan welk vanuit mijn sitecom router genomen en kan dus _ietsjes_ afwijken, maar dat zal niet echt geweldig veel zijn.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/router-main-thumb.jpg
[ main config panel van Sitecom DC202 v1 ]

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/router-virtualservers-thumb.jpg
[ virtual servers van Sitecom DC202 v1 ]

Een poortje openzetten is waarschijnlijk vanuit de firewall, dus dan kan je vanaf je LAN (local area network) naar de WAN (wide area network) over dat poortje. Als je b.v. poortje 80 zou sluiten dan kan je niet meer internetten.
Over het algemeen moet je hier sluiten wat je NIET nodig hebt, maar sluit niet poortje 80 want dan kan je niet meer in de config tool(ja daar kwam ik ook ooit te laat achter).

Een poort mappen zorgt er voor dat je vanaf de WAN naar de LAN toekan, dat noemen ze bij sitecom "virtual servers".
In het laatste plaatje zie je welk protocol er gebruikt wordt, welk WAN poortje en welk LAN poortje (zodat je b.v. vanaf de WAN naar poort 80 gaat, maar op het interne netwerk is dat poort 1234) je gebruikt van een specefieke pc. Ook kan je het protocol instellen, FTP is dus een protocol wat TCP gebruikt dus moet over tcp. eMule maakt b.v. ook gebruik van UDP.

Maar hiervoor verwijs ik je graag naar Netwerk FAQ en Poortmap verhaal.
Nogmaals probeer een DMZ (demilitarized zone *) naar jou eigen pc in te stellen. Kijk of het dan WEL werkt want ik verwacht van wel.

* DMZ is dus simpel -> Alles wat niet naar andere pc's toegaat (unknown data) moet naar computer [insert computername here].

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je duidelijke uitleg over het Virtual Server gebeuren hierboven

maar ..... als ik (CS draait via Steam) voor Steam deze poorten open wil zetten: http://steampowered.com/i...62300,1050915705,97731900
lukt dat niet omdat volgens mij maar 20 poorten open gezet kunnen worden bij Virtual Server.... :'(

Het volgende prob. is dat ik niet weet hoe ik zoon DMZ geval aan moet zetten :/
srry, ik ben echt een n00b op netwerk gebied....

Verwijderd

Mja, je bent inmiddels wel genoeg op weg geholpen. We hoeven je toch niet aan je handje mee te nemen en je alles laten zien omdat je netwerkn00b bent :?
Je kan best zelf die configuratie nog eens induiken en gewoon eens 10 minuten alles afgaan en kijken naar DMZ. Dat menu is gebouwd op de normale consument, jij als tweaker moet dus echt geen problemen hebben dit soort dingen te doen :)

En als je het niet zelf kan vinden pak je de handleiding en een online versie van die handleiding (die meestal uitgebreider is) en ga je het aan de hand daarvan proberen.

En als je hélémaal ten einde raad bent kun je weer eens op GoT komen hiervoor, maar ik wil eerst dat je het gewoon zelf probeert met behulp van de uitleg die je gehad hebt en de handleidingen van je router.

Dit klinkt allemaal misschien hard, maar zo doen we het op GoT :) Het is gewoon geen excuus dat je netwerk-n00b bent, dat waren we allemaal.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.