9800 Pro monitor in stanby

Pagina: 1
Acties:

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06
Hai, :/

Ik heb na wat sparen en zoeken eindelijk een Sapphire 9800 Pro 128m DDR gekocht. M'n eerste ATI, had eerst GF2ti welke perfect werkte. Alleen nu heb ik dus wat problemen. :(

Ik heb de kaart erin gezet, de drivers geinstalleerd en direct na het laden van de eerste test van 3DMark03 gaat m'n monitor in standby en kan ik gaan rebooten, niets reageerd. Als ik daarna weer in windows ben gebeurd hetzelfde, monitor in standby en reboot. Daarna als ik in windows kom is alles echt mega fucked up, alles is 'scrambled' en ik kan bijna niets lezen. ATI's VPU recover geeft een warning dat de videokaart niet meer reageerder en de vraag of ik een report wil sturen. Daarna komt een vraag of ik wil rebooten. Als ik dan ja doe kom ik weer in gewoon windows.

Ik heb deze ochtend al Windows XP er opnieuw opgezet, format C en geinstalled dus. Daarna de Catalyst 3.10 erop gezet en vergeten om eerst SP1 te installen. Hij geeft weer scrambled beeld en af en toe, als ik na een reboot in Windows ben en ik druk op [WIN] + E (Explorer shortcut) dan valt me monitor weer uit en kan ik rebooten. Daarna dus SP1 eropgezet, drivers opnieuw erop, DirextX9.0b erop, nieuwe VIA_Hyperion drivers erop en hij draait redelijk. 3DMark03 werkt weer, 5100 was de score ong. Daarna test ik even of ik met me nieuwe vid. kaart Prince of Persia kan spelen (kan niet met een GF2ti, dan start ie gewoon niet op). Ik kom in het menu, maak een account aan en de boel hangt. Me beeldscherm word alsof je een te hoge freq. heb, een paar paarse horizontale strepen in het midden. Alleen in het midden, er is geen Windows te herkennen! Als ik op [WIN] druk dan zie ik het blauw worden, maar verders gebeurt er niets (ctrl-alt-del, alt-f4 etc.)
Na paar keer zo'n gare reboot kom ik weer in windows en ga ik GoT maar is pesten :/

De vraag is dus wie mij kan helpen, waarom gebeurt dit? Is mijn videokaart kapot? Voordat ik ging formateren gebeurde het dus alleen in 3DMark03 en BF1942 met alles op high. Zou het aan de verwarming liggen, of is er 1 chip kapot op de kaart, eentje DX9 effecten verzorgd?

Systeem:
AMD Athlon XP 2000+
SamSung 512MB DDR PC2700
Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR
ECS Elitegroup K7VTA3 v3.1

[ Voor 8% gewijzigd door Jig op 25-12-2003 15:57 ]

Verwijderd

wat zijn je temps dan?
offtopic:
haai jig!!

• Jig
Hoe zie ik dat? Ik heb net me kast eraf gehaald, zo'n zomer ventilator erop en dan Prince of Persia opgestart, maar direct na de intro filmpjes gaat me monitor op standby. Nu komt hij gelukkig wel normaal terug in windows, en in windows zelf gaat het wel goed.

offtopic:
ik zie je note nu pas, hoi mantra :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jig op 25-12-2003 20:54 ]

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Hier er ook last van met prins of.. maar met wel meer spellen heb ik er last van.
weet niet pecies wat het is maar het heeft te maken met de drivers van de ati.
ben ook al aan het zoeken naar een oplossing.
volgens mij zit het hem in de smartgart drivers.
maar kan nog niet vinden hoe of wat.

yep it's me

• Jig
Wat voor pc heb jij precies, wat voor drivers gebruik je etc.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Temperaturen van je PC (CPU/voeding/moederbord) kan je aflezen in je BIOS, of met programma's ala Motherboad Monitor, Sisoft Sandra en SpeedFan.
De temperatuur van je videokaart zul je op een andere manier uit moeten vinden, want videokaarten hebben vrijwel nooit een eigen tempsensor. Misschien dat je kan voelen of ie erg heet is/wordt als je beeld weer eens 'scrambled' is.

Ik zou trouwens ook VPU Recover uitzetten, dat werkt niet altijd optimaal.

The devil is in the details.

Verwijderd

en hoeveel casefans heb je erin, heb je goede airflow? en voor die temp van CPU en moederbord en allerlei voltages aflezen met AIDA32
voor VGA moet je inderdaar iets anders doen om de temp te meten maar zorg eerst dat je zeker weet dat het niet aan andere dingen kan liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 12:52 ]

• Jig
Temperaturen:
Mobo - 44 graden C
CPU - 50 graden C
Aux - 47 graden C

CPU is dus een AMD Athlon XP 2000+

Ik heb er geen casefans in, alleen de CPU, GPU en Voeding fans.

[ Voor 24% gewijzigd door Jig op 26-12-2003 13:14 ]

• Jig
Ik heb nu ook al geprobeerd om er een andere voeding er in te doen, maar dat maakt niet uit. Ook werkt Halo gewoon wel... :? Ik denk dat het dan gewoon drivers is ofzo... :/

Verwijderd

probeer is een bios update?

• Jig
Hij is al weer terug gestuurd, ik krijg waarschijnlijk een nieuwe.
Pagina: 1