Mensen , ik heb een probleem. Sinds ik mijn nieuwe Videokaart gekregen heb (het is een XFX GeForce 4 MX440 SE)zit ik met het probleem dat mijn pc constant freezed dit gebeurt zomaar ook als ik windows een hele tijd niks laat doen maar als ik een programma draai zoals een spelletje of mediaplayer dan is er een grotere kans op vastlopen en als hij freezed dan hoor je daarbij ook een luide aanhoudende piep uit de speakers komen en je kan echt niks meer doen het enige wat je kan doen is reset drukken en op een gegeven moment had ik er genoeg van ik deed de kast open en er kwam een soort verbrand luchtje uit het was een soort zoet luchtje en toen ging ik op onderzoek uit ik trok de ATX kabel uit het moederbord en toen zag ik dat de poten van de rode kabels zwart waren (alle + polen die stroom afgeven)
system specs :
Moederbord : DFI AK76-SN (socket 462)
Award BIOS, Windows 95/98/2000* amdboy Plug and Play compatible
Supports SCSI sequential boot-up
Flash EPROM for easy BIOS upgrades
Supports DMI 2.0 function
2Mbit flash memory
CPU : AMD Athlon TM 1333 MH/z (niet geOC'ed) (Geen XP d'r bij volgens mij is het een T-Bird)
Geheugen : 256 MB DDR (merk onbekend ,volgens mij een A-merk dus) (niet geOC'ed)
Voeding : standaard 300 watt voeding meegeleverd met kast (merk onbekend)
HDD : Maxtor 40 GB
Videokaart : XFX GeForce 4 MX440 SE
alles loopt op default settings niks geOC'ed ook geen veranderde voltages.CPU word matig heet : IDLE 53 Graden C , STRESSED 65 Graden C
ik had m'n BIOS al geflashed naar de laatste versie
ik heb ook al vaak m'n kaarten in de PCI slots te vaak d'r uit en d'r in gezet zou het nu kunnen zijn dat ik m'n PCI slots heb verneukt ? (ook de AGP want daar deed ik het zelfde)
en als ik USB gebruik dan freezed hij ook.
de CPU , Memory ,HDD ,CDRW ,Geluidskaart , Netwerkkaart zijn allemaal nog OK
de volgende pc word met ASUS moederbord want die DFI's zijn qua stabiliteit , snelheid niet te vertrouwen alleen maar vastlopertjes
weet iemand hier raad mee ?
alvast bedankt . Groetjes AMDBOY
system specs :
Moederbord : DFI AK76-SN (socket 462)
Award BIOS, Windows 95/98/2000* amdboy Plug and Play compatible
Supports SCSI sequential boot-up
Flash EPROM for easy BIOS upgrades
Supports DMI 2.0 function
2Mbit flash memory
CPU : AMD Athlon TM 1333 MH/z (niet geOC'ed) (Geen XP d'r bij volgens mij is het een T-Bird)
Geheugen : 256 MB DDR (merk onbekend ,volgens mij een A-merk dus) (niet geOC'ed)
Voeding : standaard 300 watt voeding meegeleverd met kast (merk onbekend)
HDD : Maxtor 40 GB
Videokaart : XFX GeForce 4 MX440 SE
alles loopt op default settings niks geOC'ed ook geen veranderde voltages.CPU word matig heet : IDLE 53 Graden C , STRESSED 65 Graden C
ik had m'n BIOS al geflashed naar de laatste versie
ik heb ook al vaak m'n kaarten in de PCI slots te vaak d'r uit en d'r in gezet zou het nu kunnen zijn dat ik m'n PCI slots heb verneukt ? (ook de AGP want daar deed ik het zelfde)
de CPU , Memory ,HDD ,CDRW ,Geluidskaart , Netwerkkaart zijn allemaal nog OK
de volgende pc word met ASUS moederbord want die DFI's zijn qua stabiliteit , snelheid niet te vertrouwen alleen maar vastlopertjes
weet iemand hier raad mee ?
alvast bedankt . Groetjes AMDBOY