Toon posts:

Ligt het nou aan m'n voeding of videokaart ? MoBo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen , ik heb een probleem. Sinds ik mijn nieuwe Videokaart gekregen heb (het is een XFX GeForce 4 MX440 SE)zit ik met het probleem dat mijn pc constant freezed dit gebeurt zomaar ook als ik windows een hele tijd niks laat doen maar als ik een programma draai zoals een spelletje of mediaplayer dan is er een grotere kans op vastlopen en als hij freezed dan hoor je daarbij ook een luide aanhoudende piep uit de speakers komen en je kan echt niks meer doen het enige wat je kan doen is reset drukken en op een gegeven moment had ik er genoeg van ik deed de kast open en er kwam een soort verbrand luchtje uit het was een soort zoet luchtje en toen ging ik op onderzoek uit ik trok de ATX kabel uit het moederbord en toen zag ik dat de poten van de rode kabels zwart waren (alle + polen die stroom afgeven)

system specs :

Moederbord : DFI AK76-SN (socket 462)

Award BIOS, Windows 95/98/2000* amdboy Plug and Play compatible
Supports SCSI sequential boot-up
Flash EPROM for easy BIOS upgrades
Supports DMI 2.0 function
2Mbit flash memory

CPU : AMD Athlon TM 1333 MH/z (niet geOC'ed) (Geen XP d'r bij volgens mij is het een T-Bird)

Geheugen : 256 MB DDR (merk onbekend ,volgens mij een A-merk dus) (niet geOC'ed)

Voeding : standaard 300 watt voeding meegeleverd met kast (merk onbekend)
HDD : Maxtor 40 GB
Videokaart : XFX GeForce 4 MX440 SE

alles loopt op default settings niks geOC'ed ook geen veranderde voltages.CPU word matig heet : IDLE 53 Graden C , STRESSED 65 Graden C

ik had m'n BIOS al geflashed naar de laatste versie

ik heb ook al vaak m'n kaarten in de PCI slots te vaak d'r uit en d'r in gezet zou het nu kunnen zijn dat ik m'n PCI slots heb verneukt ? (ook de AGP want daar deed ik het zelfde) 8)7 en als ik USB gebruik dan freezed hij ook.

de CPU , Memory ,HDD ,CDRW ,Geluidskaart , Netwerkkaart zijn allemaal nog OK

de volgende pc word met ASUS moederbord want die DFI's zijn qua stabiliteit , snelheid niet te vertrouwen alleen maar vastlopertjes

weet iemand hier raad mee ?

alvast bedankt . Groetjes AMDBOY

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:10

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Dus voordat je deze videokaart kocht had je het niet? Beetje raar maar het lijkt mij niet dat het de voeding is. Eerder lijkt het een software fout of een infinite loop error

-= Very annoying forum person =-

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
probeer gewoon is een andere voeding in je pc?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is wel cker dat ik een nieuwe voeding moet aanschaffen nadat deze kortsluiting heeft gemaakt en de poten van de stroomtoevoer zwart zijn geworden. :9 alleen vraag ik me nu nog af waarom hij kortsluiting maakte want het stonk toen ik de kast open deed en het kwam van de ATX toevoer kabel (ik weet ff niet hoe die kabel heet :O maar ik noem het gewoon de kabel die van de voeding naar het moederbord leid) op dat gebied ben ik dus een echte n00b :P en de poten van de stekker waaraan de rode draden aan zaten dus de +5V en de 3.3V en nog een -12V die zijn dus compleet afgebrand O-) en ik denk niet echt dat die 300 watt te zwak was terwijl ik helemaal niet zoveel aan boord had en op de invalpc waarop ik nu internet die heeft veel meer dingen aan boord zoals SCSI Controllers ,Casefans en dan nog 2 SCSI schijven en 2 IDE schijven en dan nog 2 SCSI CD-roms waarvan eentje een brander is en dat allemaal op een 235 Watt voeding van Target (die standaard bijgeleverd werden) of kan het ook zijn dat SCSI apparaten niet zo veel watts zuipen als de IDE interface ?