Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
dit is een rare error, soms is het opgelost als het nog een keer geprobeerd, een andere keer moet je opnieuw "emerge sync" doen. Ik heb iniedergeval nog geen patroon in die fout gezien
Ik heb echt dat al tig keer gedaan, maar vooruit zal het wel nog een keer proberen. Ik merk trouwens ook dat twee keer emerge naast elkaar ook niet helemaal lekker werkt
.
nou als ik zo het versie nummer zie van gcalctool is die best oud, de nieuwste is 4.3.31
ik zou je ebuild ff aanpassen
ik zou je ebuild ff aanpassen
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Maar als ik emerge sync gebruik en daarna emerge zou die toch automatisch de nieuwste versie moeten ophalen? Ik laat hem nu even syncen vanaf een andere mirror, wellicht dat het hem daar in zit.
Ik heb nu dezelfde foutmelding weer, hoe kan ik die nieuwe versie verkrijgen? Ik mag aannemen dat de rsync van utwente up to date is, en ik die die x.31 ook niet als gemasked package staan oid.
door je ebuild te bewerken zo als ik al zei ...
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Is er boven de foutmelding niet meer te vinden?
Dit klinkt als een compile fout, en dan zit er boven de laatste foutmelding meestal wat meer nuttige info.
Verder: welke versie van de compiler gebruik je?
Bij mij is trouwens de laatste versie 4.3.16.
Dit klinkt als een compile fout, en dan zit er boven de laatste foutmelding meestal wat meer nuttige info.
Verder: welke versie van de compiler gebruik je?
Bij mij is trouwens de laatste versie 4.3.16.
Verandert z'n sig te weinig.
Post idd eens wat erboven staat?
De functie src_compile() in de ebuild wordt aangeroepen, die bestaat meestal uit een doodgewone make. In dit geval faalt make, en daardoor ook de functie src_compile(), en dat is de error. Je wilt juist weten waarom make faalt, dus moet je t stukje erboven er even posten (doe maar een regel of 15).
De functie src_compile() in de ebuild wordt aangeroepen, die bestaat meestal uit een doodgewone make. In dit geval faalt make, en daardoor ook de functie src_compile(), en dat is de error. Je wilt juist weten waarom make faalt, dus moet je t stukje erboven er even posten (doe maar een regel of 15).
It sounds like it could be either bad hardware or software
Je kunt ook eens gaan kijken in de gnome ebuild (deze vind je door naar /usr/portage/ te gaan en dan naar de plek waar de gnome ebuild staat, deze kun je zien als je --pretend/-p doet) en daar eventueel gcalctool weghalen (beetje bot maar t werkt vaak wel), wat je ook kunt doen is naar de locatie van de gcalctool ebuild gaan om te kijken of er daar niet een nieuwere staat (waarschijnlijk gebruik je geen unstable portage dus zie je hem niet)
dit is iig de nieuwste gcalctool die ik heb staan (naast mn ebuild van .22 die ik in mn /usr/local/portage heb staan)
/usr/portage/gnome-extra/gcalctool/gcalctool-4.3.16.ebuild
dit is iig de nieuwste gcalctool die ik heb staan (naast mn ebuild van .22 die ik in mn /usr/local/portage heb staan)
/usr/portage/gnome-extra/gcalctool/gcalctool-4.3.16.ebuild
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Pagina: 1