Nieuw systeem met Serial ATA XP installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 23:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Mede tweakers

Vandaag het volgende systeem in elkaar gezet.

Barebone: Epox EX5
http://www.epox.nl/english/products/barebone/ex5.htm
Maxtor Serial ATA (6Y120M0) (120 gig 8 mb cache)
Corsair DIMM 512 MB (CL2)
Hercules Prophet 9800SE All-In-Wonder
Pentium 4 Nordwood 2.6 800 fsb

Dit als voor informatie, gisteravond heel rustig dit in elkaar gezet, en deze middag geprobeerd Xp te installeren. Maar ja, dat ging dus niet. Volgens mij draait het systeem verder goed, geen piepjes en andere rare meldingen. Maar bij XP installeren word dus de Serial ATA niet herkend als medium. Ik zal dus daarvoor drivers vooraf moeten installeren. Echter die staan volgens mij wel op de bij behorende cd ( geen bootcd). Maar hoe nu verder, in het systeem zit geen diskdrive en kan ook niet worden aangesloten. Ik heb de Serial ATA al wel een partitie gegeven van 25 gig en ook geformateerd. Maar nu weet ik het ff niet meer. Het zal uiteindelijk wel goed komen, maar help me ff met nadenken hoe ik dit oplos.

Bij XP Pro setup, kom ik zover:
Druk op enter als u XP nu wilt installeren ( doe ik dat dan kom de melding
1: druk op enter als u windows xp op de geselecteerde partitie wilt installeren ( (25gig) dan komt de melding “onbekende schijf)
2: druk op c als u een partitie in niet gepartitioneerde ruimte wilt maken ( kan ik weer een x aantal gig aangeven : maar dan ook de meldein “onbekende schrijf
3: Partitie verwijderen. Ook al gedaan zonder resultaat.

Dus graag een stukje advies
P.s. Ik heb nog geen borreltje genomen op deze kerstdag, maar ik kom er niet uit

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Lijkt me niet helemaal normaal als je het mij vraagt, aangezien de ICH5 van Intel geen drivers nodig heeft bij NON-RAID S-ATA(RAID is sowieso al niet mogelijk op de gewone ICH5)

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 23:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Probleem opgelost, alles nog een keer extra nagelopen. Heb de fout gemaakt
om SATA1 en SAtA2 te verwissen, kabel ompluggen en alles klopt en draaid.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount