Hallo mede tweakers,
Heb 2 dagen terug m'n systeem geupgrade met een nieuw mobo/mem/CPU.
-mobo asus k8v
-cpu amd 64 3000+
-2x 512 mb twinmos geheugen.
Zie hier voor het complete systeem.
Nu doet het volgende probleem zich voor. Als de computer boot dan spint de systeemschijf weer down vlak voordat windows opstart. Hierna spint hij gelijk weer up en start windows normaal. Voor de rest werkt het systeem perfect en heb ik geen problemen met de HD.
Ik vind het echter erg storend. Naast dat het langer duurt voordat de PC is opgestart lijkt het me ook extra belastend voor de harde schijf (Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)). Ik had verder ook geen problemen met de harde schijf in het vorige systeem.
Ik heb reeds de volgende acties ondernomen.
- Bios geflashed van het Mobo. (naar rev. 1004)
- Firmware hd geupgrade.
Met beide acties heb ik helaas niet het gewenste resultaat kunnen bereiken.
Zijn er hier mensen die dit probleem herkennen en er een oplossing voor weten? Ik hoor het graag
Heb 2 dagen terug m'n systeem geupgrade met een nieuw mobo/mem/CPU.
-mobo asus k8v
-cpu amd 64 3000+
-2x 512 mb twinmos geheugen.
Zie hier voor het complete systeem.
Nu doet het volgende probleem zich voor. Als de computer boot dan spint de systeemschijf weer down vlak voordat windows opstart. Hierna spint hij gelijk weer up en start windows normaal. Voor de rest werkt het systeem perfect en heb ik geen problemen met de HD.
Ik vind het echter erg storend. Naast dat het langer duurt voordat de PC is opgestart lijkt het me ook extra belastend voor de harde schijf (Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)). Ik had verder ook geen problemen met de harde schijf in het vorige systeem.
Ik heb reeds de volgende acties ondernomen.
- Bios geflashed van het Mobo. (naar rev. 1004)
- Firmware hd geupgrade.
Met beide acties heb ik helaas niet het gewenste resultaat kunnen bereiken.
Zijn er hier mensen die dit probleem herkennen en er een oplossing voor weten? Ik hoor het graag