Toon posts:

Benq 52x24 brand doet 8 minuten over cd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik met me 52x brander in Nero6 eerst een test doe hoe snel hij maximaal kan branden dan komt hij uit op 32x, alleen als ik dan ga branden dan doet hij er gewoon 8 minuten over!

Ik draai W2k en heb al Adaptec Aspi drivers geinstalleerd, de brander is Primaire Master en brand gewoon vanaf Harddisk en ook met Roxio6 doet hij er veelste lang over.

De brander heeft de laatste firmware en verder ook geen kuren ofzo.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Verwijderd

mischien een 32x cd-R?

Verwijderd

Topicstarter
Nee is een 48x, en heb ook verschillende merken geprobeert overigens.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
Misschien doet 'ie eerst een brandsimulatie? Of gaat 'ie achteraf testen?

Verwijderd

Topicstarter
Hij begint direct te branden zonder testen oid :'(

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 20:41
Ik draai W2k en heb al Adaptec Aspi drivers geinstalleerd, de brander is Primaire Master en brand gewoon vanaf Harddisk en ook met Roxio6 doet hij er veelste lang over.
En is je harde schijf toevallig primary slave? Gebruik je ook nog 40 polige kabels?

• Kabels
Gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.
Ook kan het voorkomen dat de performance omlaag gaat en/of er veel schrijf/lees fouten optreden wanneer de kabels rot cq van lage kwaliteit zijn.
• IDE Kanalen
Meest gebruikte apparaten zoveel mogelijk op eigen IDE kanaal zetten, zoals bij on-the-fly branden, alle RAID0/1 configuraties met 2 schijven, veel kopieren tussen 2 apparaten, etc.

[ Voor 59% gewijzigd door paknaald op 25-12-2003 15:03 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Misschien toch een beetje brakke cd's of het bestand dat je wilt branden staat heel erg versprijdt over je HD. IK heb het ook soms dat men brander ipv de normale 48x terugzakt naar 24 / 32 ofzo... daardoor zijn wel l men cd's goed. In bijvoorbeeld ez cd creator kan je aangeven of je op optimale nselheid wilt branden of op bijv 48. Als ik het op 48 speed zet dan gaat dat ook maar ik heb wel af en toe bestanden op cd's die niet gelezen kunnen worden.

Wat hier misschien aan bijdraagt is dat je writer en hd op dezelfde IDE kanaal zitten, probeer ze eens op een apart kanaal te zetten, misschien helpt het.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
hoogstwaarschijnlijk staat je brander nog in pio modus ipv dma. dat zorgt ervoor dat je brander steeds burnproof/justlink moet gebruiken en dus duurt het ook veel langer.

Verwijderd

Topicstarter
paknaald schreef op 25 december 2003 @ 15:02:
[...]

En is je harde schijf toevallig primary slave? Gebruik je ook nog 40 polige kabels?

• Kabels
Gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.
Ook kan het voorkomen dat de performance omlaag gaat en/of er veel schrijf/lees fouten optreden wanneer de kabels rot cq van lage kwaliteit zijn.
• IDE Kanalen
Meest gebruikte apparaten zoveel mogelijk op eigen IDE kanaal zetten, zoals bij on-the-fly branden, alle RAID0/1 configuraties met 2 schijven, veel kopieren tussen 2 apparaten, etc.
Ik gebruik 80 polige kabels, en ze zijn volgens mij goed aangesloten (zal dalijk nog wel eens controleren).

Dus hier zal het wel niet aan liggen :?
Ultimateb schreef op 25 december 2003 @ 15:05:
Misschien toch een beetje brakke cd's of het bestand dat je wilt branden staat heel erg versprijdt over je HD. IK heb het ook soms dat men brander ipv de normale 48x terugzakt naar 24 / 32 ofzo... daardoor zijn wel l men cd's goed. In bijvoorbeeld ez cd creator kan je aangeven of je op optimale nselheid wilt branden of op bijv 48. Als ik het op 48 speed zet dan gaat dat ook maar ik heb wel af en toe bestanden op cd's die niet gelezen kunnen worden.

Wat hier misschien aan bijdraagt is dat je writer en hd op dezelfde IDE kanaal zitten, probeer ze eens op een apart kanaal te zetten, misschien helpt het.
Aan de cd's ligt het niet, zoals reeds vermeld heb ik meerdere merken gebruikt.

Mijn snelheid zakt ineens van 32 naar 8 speed in elkaar en blijft dan 7-12speed draaien, dat door wat fragementatie de snelheid wat in elkaar zakt kan ik wel voorstellen echter zo erg niet (over het netwerk zou ik volgens de snelheid test ook 32x kunnen halen en hier haal ik dezelfde lage snelheden mee).

Ik heb al me branden op Primaire Master staan en me HD en DVD-speler op Secundaire Master/Slave.
sharkzor schreef op 25 december 2003 @ 15:21:
hoogstwaarschijnlijk staat je brander nog in pio modus ipv dma. dat zorgt ervoor dat je brander steeds burnproof/justlink moet gebruiken en dus duurt het ook veel langer.
Hoe kan ik me brander dan op DMA zetten ipv PIO in Windows 2000??

Ik dank jullie alle alvast voor de reacties.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Je gebruikt dus ook roxia zag ik. Hoe stel jij de snelheid in?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter >:)

Toen sharkzor het over DMA had dacht ik er ineens aan dat ik me VIA drivers nog niet had geinstalleerd |:(

Nu geinstalleerd en alles werkt perfekt!!

Thanks Y'all en nog fijne dagen!
Pagina: 1