AOpen CDRW - troep?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45
Mijn recente ervaringen met AOpen CD-branders:
Enkele maanden terug een 52/24/52 AOpen brander gekocht. Leek het eerst goed te doen, brandde goed, las goed - tot ik audio cd's ging lezen, veel leesfouten en zelfs een enkele vastlopende PC.

Geruild bij de winkel waar ik 'm gekocht had voor een 52/32/52 Aopen brander - een nieuwer type dus.
Lezen deed 'ie goed, maar werd door windows niet als brander herkent, Nero gaf duidelijk aan dat 'ie geen CDRW's kon wissen.

Ook omgeruild (probleem was reproduceerbaar in de winkel), weer een 52/32/52 speed - exact hetzelfde probleem!

Ook deze dus omgeruild (en weer reproduceerbaar in de winkel). Nu in de winkel eerst het nieuwe exemplaar laten testen op brandbaarheid... ;-)

En inderdaad, het exemplaar was ik nu heb kan prima branden - maar het ding kan de helft van m'n CD-recordables niet lezen, met name de iets oudere CD's. Originelen en vers gebrandde CD's gaan wel goed. Als ik een wat ouder gebrande CD in de drive stop 'ziet' hij 'm gewoon niet, even kort spinnen maar meer niet - alsof er geen CD in de drive zit.

Overigens: alle CD's die die nieuwe Aopen niet kan lezen worden perfect gelezen door een wat oudere 32-speed CD-Rom en een Plextor 52-speed brander.

Goed, ook dit exemplaar gaat terug naar de winkel. Ik zit nu te twijfelen of ik moet proberen een wat duurdere Asus mee te krijgen (met bijbetaling) of dat ik nog eens op Aopen moet gokken. Dus:
Wie hebben er goede/slechte ervaringen met Aopen? Heb ik gewoon pech, of is dit duidelijk iets dat bij goedkopere branders hoort?

Verwijderd

Nou ik denk dat het gewoon een rotte serie is van aopen.
Ik heb hier namelijk een 3 jaar oude aopenbrander 12/10/32 en doet het nog perfect, eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Ik zou hem inruilen voor de asusbrander :).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 14:26 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
Ik weet niet wat aopen de laatste tijd aan het doen is ...

Ik werk in een klein pc zaakje en we hebben eigenlijk altijd al Aopen drives gevoerd, maar de laatste tijd krijgen we enorm veel defecte Aopen drives terug. Vooral de standaard 52X cdrommetjes vallen met de bosjes uit.

Het begint met slecht lezen, en na een tijdje happen ze geen enkele cd meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Sine op 25-12-2003 14:26 ]

Repareren doe je zo.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb 3 verschillende modellen gehad. Allemaal hadden ze grote problemen met het herkennen van verschillende cd merken (veel kon je gewoon niet branden). Alledrie waren ze binnen een jaar kapot. Als ik nou de enige was, maar ik hoor meer mensen met dergelijke klachten.

Voor mij reden om nooit weer iets van Aopen te kopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 21:57
Sine schreef op 25 december 2003 @ 14:26:
Ik weet niet wat aopen de laatste tijd aan het doen is ...

Ik werk in een klein pc zaakje en we hebben eigenlijk altijd al Aopen drives gevoerd, maar de laatste tijd krijgen we enorm veel defecte Aopen drives terug. Vooral de standaard 52X cdrommetjes vallen met de bosjes uit.

Het begint met slecht lezen, en na een tijdje happen ze geen enkele cd meer.
Meeste cd-rom drives die ik zie met hoge snelheden gaan snel kapot. Lijkt net of dat gewoon normaal is of zo :+.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 12:28
Ook hier valt het me de laatste tijd op dat de Aopen spelers en branders na een tijdje behoorlijk slecht functioneren en vervangen moeten worden.
Ik zou proberen om voor een ander merk (Asus in dit geval) te gaan.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 21:00
'k heb 4 AOpen 48x12x50 branders gehad. Allemaal het zelfde probleem. Als pc 2 dagen aan stond wou de lade niet meer open. RW's gingen niet goed, en hij refreshte deze computer niet als ik er een andere cd in deed. Dus ik bleef rebooten.. voor elke cd, en om de 2 dagen om de lade open te krijgen. Daarna heeft AOpen me een 52x32x52 gegeven. Deze doet het tot nu toe nog prima :)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06

strandbal

Was het maar zo'n feest.

AOpen en ronde dingen met een gat in het midden is narigheid ;)

Heb een hele zooi van die dingen uit zien vallen. Pas bij mij nog een 16x dvdspeler, ding draaide zo hard dat m'n pc ging trillen (net als een wasmachine die "wegloopt" zeg maar...)

Ook een aantal gevallen van ontplofte cd-r's in 52x branders van ze. Het is inderdaad rommel.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Aopen kan zich beter richten op het maken van kasten, da's ongeveer het enige wat ze nog goed doen :)

• vanaalten
OK, bedankt voor alle reacties!
Het is duidelijk, ik ga proberen of ik 'm mag omruilen voor een Asus CD-RW...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 14:25:
Nou ik denk dat het gewoon een rotte serie is van aopen.
Ik heb hier namelijk een 3 jaar oude aopenbrander 12/10/32 en doet het nog perfect, eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Ik zou hem inruilen voor de asusbrander :).
je spreekt jezelf wel een beetje tegen 8)7 :+

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

M_v_A schreef op 25 december 2003 @ 23:50:
OK, bedankt voor alle reacties!
Het is duidelijk, ik ga proberen of ik 'm mag omruilen voor een Asus CD-RW...
Ik heb enkele jaren geleden (3/4 jaar terug) een aopen cdrw 9624 gekocht (6/4/24. Na een jaar begon dit ding al kuren te krijgen; kreeg een voorkeur voor cd`s met name mmore wou die niet meer sliken; medium speed error :( . Dus overgestapt naar tdk en het werkte gelukkig _/-\o_ .Enkele maanden later was er helemaal kloterij mee want hij gaf alleen medium speed errors aan @ alle snelheden 8)7 . Hij wou ook geen enkele cd`s meer lezen :'( . Dus heb ik `m enkele malen opnieuw geflasht naar een beta versie, terug naar normaal maar dit mocht ook niet baten. Dus heb ik aopen gemailt met de vraag wat hier ik/ hun mee kon doen. Kreeg een hele nieuwe brander 16/10/40. Deze ging ook naar een tijd kapot en trok ook mijn mobo naar z`n graf mee :( (msi k7t 266 pro2 RU van 4 mnd. oud) dus ik weer mailen naar aopen en kreeg een nieuwe fikker+ board. Ook heb ik gelijk msi gemailt voor rma. Dus ik kreeg eerder mijn nieuwe board (msi) dan die aopen. Na 3 weken nog niks van aopen te hebben ontvangen heb ik een plextor gekocht die op hede naar m`n pa is gegaan en die nog steeds oppie toppie doet. Na 5 weken :? kreeg ik een nieuwe brander + board. Dus ik aopen mailen dat ik een andere brander heb ensow. Kreeg de reactie terug dat ik alles mocht houden na deze kloterij. Dus dat was het enige _/-\o_ voor aopen.

Voor de rest koop die rotzooi niet aub.

Ik heb nu een lite-on fikker 48/12/48 en een plextor 16/10/40. Deze werken allemaal perfect.
strandbal schreef op 25 december 2003 @ 19:17:

Heb een hele zooi van die dingen uit zien vallen. Pas bij mij nog een 16x dvdspeler, ding draaide zo hard dat m'n pc ging trillen (net als een wasmachine die "wegloopt" zeg maar...)

Ook een aantal gevallen van ontplofte cd-r's in 52x branders van ze. Het is inderdaad rommel.
Hb hier een 56x in een server zitten die 1.5 jaar oud is en nog geen cd`s ontploft dus ff afkloppen.

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer aard op 26-12-2003 00:08 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:53:
je spreekt jezelf wel een beetje tegen 8)7 :+
wat hij nu heeft is al gigantisch oud dus van een andere serie. dus raad hij aan een asusbrander te nemen met het oog op de NU uitgekomen slechte serie van aopenbranders. hij zegt dus niet dat aopen een slecht merk is!

ik zelf heb een liteon brander 16x10x40 en die is echt stil, de huidige serie van liteon zijn taxiende straaljagers lees ik overal, dan raad ik ook mensen plextor aan of zo he....

lezen is ook een vak..... :z

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Koop een plextor!!! kost iets meer maar je hebt er wel 100 keer meer plezier van!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Heb hier nu ook nog een AOpen 12/10/32 in me systeem zitten (van een mooi tijdje terug dus).. maar de laatste paar maanden doet die ook raar. CD's die niet in 1x zijn te lezen omdat ze niet snel genoeg 'opspinnen'. CD's die met een duizelingwekkende snelheid in de lade rondtollen (kennelijk, getuige het ontiegelijke lawaai). Verder, hij werkt eigenlijk nog wel okee.. maar ik heb zo mijn twijfels of die het volgend jaar nog wel doet.

:Y)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
strandbal schreef op 25 december 2003 @ 19:17:

heb ik gehad met een AOpen 12/40 zodra je er een DVD of audioCD in deed, ging ie heel erg hard trillen, kon de houten vloer voelen schudden. Harddisk begon meteen te klikken, windows met een "kan niet schrijven naar de diskette"-BSOD, valt me nog mee dat dat ding dat 4x overleefd heeft. Samsung disks zijn blijkbaar stevig.

Nee, elke keer als ik weer een disk in zo'n AOpen druk, ben ik weer bang dat er iets zal gaan gebeuren :X

Verwijderd

ik ben wel dik tevreden over mijn GF2 GTS van Aopen, hij speelt spelletjes egt in 1 ruk goed uit zonder schokken(heb P4 2.8). ik had allang moeten overstappen op een snellere betere kaart maar ik ben nog geen 1 spel tegen gekomen dat niet op 1024 x 768 gespeeld kon worden. (heb 15 inch monitor dus nog kleiner schiet niet op)

ik heb een 32 speed aopen gehad en dat was een taxiende straaljagerm daarna een aopen 48 die een hele tijd goed gedaan heeft maar op een gegeven moment 10 minuten na een boot/reboot wegviel....

de laatste tijd lijken Aopen, Nvidia en andere populaire merken een beetje aan te modderen? hun beeld van snel sneller en snelst is een beetje vertroebeld door al dat geld die ze verdienen, wat ze toch overigens weer verliezen aan al die RMA spullen?

ik prijs de dag dat een fabrikant zegt: sneller is niet goed. wij houden de grens tot op hier om een goede stabiele performance/snelheid te garanderen. speel je risk dan ga je een snellere bij onze concurrenten halen: wij zien je gauw nog terug.

dromen... dromen zijn bedrog....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 12:38 ]

Verwijderd

Ik heb nog nooit problemen gehad met die spelers. Zelf jarenlang een 32X gehad, die tot op de dag van vandaag nog perfect werkt. Ook dezelfde 32X- en nieuwere 40X-spelers bij vrienden doen het na tijden nog prima. Zelf onlangs een A-Open CRW5232 aangeschaft en ben er erg tevreden over. Absoluut geen trillingen, schrijft snel, leest snel - en mocht-ie over een jaar of anderhalf jaar problemen geven, oké voor 32 euro kun je al niet zoveel verwachten. Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten kan nekkramp verwachten :)

Verwijderd

Wie voor een dubbeltje op de eerste rij zit kan nekklachten verwachten??

Als ik ergens voor betaal, verwacht ik gewoon iets te krijgen wat werkt. Ongeacht de prijs! Of ik moet iets 2ehands kopen waarbij de verkoper mij verteld dat er gebreken zijn.

Iets nieuws voor MAAR 32,- euro... is toch bijna 70 guldentjes. En dat is niet voor iedereen maar voor veel mensen bijna een dag werken. (en juist voor die mensen die weinig verdienen is het HEEL veel geld)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Haal gewoon een Plextor. De CD branders zijn van hun toch al niet zo duur meer. En wie brand er nou altijd voluit?? Dus als er een 40× ligt voor weinig, is dat ook een goede keus.

[ Voor 22% gewijzigd door Shaggy_NL op 26-12-2003 21:14 ]

Verwijderd

Aopen = rommel (qua cd branders / spelers)
vroegah was het al rommel (altijd gezeik met cd-r(w)'s die ze niet konden lezen) en nu is het nog steeds rommel (probleem TS komt heel vaak voor, herrie, ploffende cd's, slecht loopwerk, laatjes die zomaar vast zitten, dat soort ongein).

Ben blij dat ik destijds voor een Sony (CRX120e) brander ben gegaan.
Oh ja, op school hebben we ongeveer 120 Aopen cd spelers, gemiddelde levensduur is ongeveer 3 maanden dagelijks gebruik, dan lezen ze niets meer. Vervanger is een Cyberdrive en tot nu toe is er geen een stuk gegaan door fabrieksfouten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vreemd, hier hebben we zat Aopen drives (52x burners, 52x, 48x, 40x spelers) en het werkt allemaal naar behoren :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kan beamen dat in het veleden AOpen zwaar geblunderd heeft met branders. De 6x branders waren gewoon bagger; ze gingen allemaal binnen een jaar onherstelbaar naar de mallemoeren. De laatste tijd gaat het echter uitstekend IMO. Heb zelf hier al meer dan een jaar een 20x10x40x brandertje dat het echt uitstekend doet (leest alles, brandt alles, stil) en ook de nieuwe 52x series ben ik zeer over te spreken. Maar eerlijkgezegd blijf ik, door de slechte ervaringen met de vroege branders van AOpen, wat huiverig voor de branders van AOpen. De rest van hun spul vind ik overigens top. Heb bijvoorbeeld nog nooit mobo's gehad met zó weinig defecten als bij AOpen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, tja AOpens... daar zijn in dit huis dus ook al behoorlijk wat van gesneuveld! Binnen 1,5 jaar dus.

Kijk leuk dat je drive 8Mb cache heeft maar waarom zitten er 2 straaljagers in je fly-shoot game en wat is toch dat getik.

Nope, een Plextor doet dat veel beter he, maar is wel duurder, behoorlijk duurder. BTW de Plextor DVD-rom en CD-rom zijn ook aan te raden, still en er ziet een gestabiliseerd systeem in waardoor hij erg stil is, behalve bij bepaalde gare cd-beveiligingen... die maken ELKE drive gek!

There is no place like ::1

Verwijderd

Mijn brander doet het dus weer perfect. Het lag een een chip van me brander die te heet wordt. Nu doet die het weer perfect met alles _/-\o_

Het zal dus gewoon een productie fout zijn van Aopen dat een chip te heet word in hun drives waardoor je de gekste dingen kan meemaken.

• vanaalten
Helaas, de defecte AOpen ruilen voor een ander merk kon niet: dat zou alleen kunnen als ik de originele verpakking nog had gehad.

Heb 'm dus maar omgeruild voor weer een AOpen (nummer vijf...) - en tot nog toe gaat het goed, hij kan in elk geval lezen en wordt herkend als brander. Branden nog niet geprobeerd.

Overigens: die brander is voor in de PC van m'n zwager - m'n eigen PC heeft een Plextor brander, waar ik erg tevreden over ben: betrouwbaar en redelijk stil.
Pagina: 1