Toon posts:

Midnight Club II (PC) GeForce: WOW! Radeon: yikes... Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een van m'n meest favoriete games van dit jaar (en mijn meest favoriete arcade racer ever!) is Midnight Club II, Ik heb het echt 'grijs' gespeeld de afgelopen maanden. Nu heb ik onlangs een nieuwe computer gekocht, o.a. om MCII met alle grafische opties aan te kunnen spelen.

Ik heb dus een compleet nieuwe computer en ben nu overgestapt van een GeForce 3 Ti200 naar een Radeon 9800 Pro. Maar wat scherst mijn verbazing... MCII ziet er WAARDELOOS uit op die 9800 Pro!

Het grote verschil zit 'm in hoever je kijkt. Als ik in de arcade mode de cruise opstaart in LA, dan begin je in de auto bij een tankstation en tegenover je zie je in de verte allemaal flats. Nou, met m'n GeForce zie je die flats haarscherp en duidelijk. Je ziet zelfs alles in de verte haarscherp en duidelijk. Maar met de 9800 Pro zijn die flats zowat helemaal gehuld in een bruine mist! Je ziet nog net de oplichtende raampjes! En achter die flats zie je helemaal niet meer!

Al met al ziet het er echt VERSCHRIKKELIJK lelijk uit... :(

Nu waren er al mensen die zeiden dat ze het zo'n lelijk spel vonden. Zou dat kunnen komen doordat al die lui een Radeon hadden...? Kan het zijn dat de ene kaart/driver een veel beter/mooier beeld geeft dan de ander?

Ik ben ZWAAR teleurgesteld... Het is echt afgrijselijk. Patches zijn er niet. Info kan ik ook nergens vinden. Ik heb al zitten rommelen met het config file (daaar zat een entry 'distance' in) maar dat maakt geen ene moer uit.

Dus nu heb ik een prachtige computer (alle andere games zijn er echt STUKKEN op vooruit gegaan) maar nu kan ik m'n favoriete arcade racer niet spelen. Nou ja, het kan wel, maar het is echt TE lelijk...

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor...? Of kan iemand bevestigen dat MCII met een 9800 Pro een en al bruine mist oplevert...? :'(

Verwijderd

Ik kan je verder niet helpen, maar met een Radeon 9700 had ik met de demo in ieder geval geen enkel probleem. Het zal dus wel iets software matigs zijn :)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Denk dat er iets aan je settings mis is. Al gekeken bij display options of iets dergelijks? view distance? resolutie? :) allemaal dingen die je makkelijk op high kunt gooien met een 9800 pro

Verwijderd

En als ie ook nog 3D Setup heeft onder je start balk. Daar kan je ook alles aan proberen. Dus [bv]Start -> Games -> MCII -> 3D Setup[/bv]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt ALLES (maar dan ook ALLES!) geprobeerd. Het lijkt er op dat het spel gewoon niet goed overweg kan met (sommige) ATI videokaarten... :(

Is hier iemand met MCII en een 9800 Pro? Wat zie jij dan als je de cruise in LA standaard opstart? Zie je de flats in de verte lekker zwart en ook alles wat er achter staat? Of is alles gehuld in een soort bruinige mist...?

Wat is trouwens een goed prog (freeware) om screenshots te maken in een spel dat niet reageert op Print Screen...? Dan kan ik even het verschil laten zien...

Verwijderd

Met Fraps kan je screenshots en filmpjes maken. Het is wel geen freeware, maar de trial/demo versie kan wat je moet hebben :)

Verwijderd

Ik heb een ATi/Madview Radeon 9600Pro 256MB/DDR en toch doet ie het Heeeeeel goed... En ik snap niet dat de jouwe zo brak is!!! Hij hebt tenmiste een betere kaart als ik hen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het wel goed (loopt prima en goede fps) alleen ziet het er stukken minder uit! Ik zal proberen vandaag wat screenshots te maken.

En o ja, dat Fraps: is dat een time trial of eh.. blijft 'ie doen wat ik wil...? (Ik installeer het liefst zo min mogelijk spul op m'n nieuwe computer dus wil ik graag weten waar ik aan beging...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 12:36 ]

Verwijderd

Het is geen Trial. Dus je kan het gebruiken zo lang je maar wilt.

Fraps is voor screenshots en filmpjes te maken :Y)
Pagina: 1