Netwerk-Contactdoos rare kleurtjes

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
Na wat gezocht te hebben op GoT, moet ik helaas toch mijn probleempje even hier plaatsen. Het draait nl. om mijn contactdoos die ik gisteren heb gekocht voor mijn cat5 (netwerkkabel) erin te verwerken. Dit wil ik doen zodat alles wat 'netter' kijkt.

Welnu, ik heb een contactdoos gehaald bij de speciaalzaak voor hobbyisten. Nu is deze contactdoos voorzien van 8 schroefjes waarin je de cat5 kabel, elk adertje, kan plaatsen. Maar de kleurtjes die met de adertjes die er nu zitten komt niet overeen met die van de cat5 kabel, ik heb nl te maken met een zwarte,witte en gele kleurige adertjes in de contactdoos. Schematisch ziet dat er ongeveer zo uit:

===cat5==== [contactdoos] ->
[cat5ingang]
[ S1-| |-S2]
[ S3-| |-S4]
[ S5-| |-S6]
[ S7-| |-S8]
| |
[uitgang]
Waarbij Sx staat voor schroef1 (aansluiting1 t/m 8 )
Hopelijk kan iemand mij een schemaatje geven waarbij de verschillende kleurcodes uiteindelijk toch overeenkomen met de standaard kleurcodes van de cat5 kabel, deze zijn nl. gewoon orange/orangewhite green/greenwhite etc...

[ Voor 6% gewijzigd door appies op 25-12-2003 13:52 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

In deze FAQ kleurencodes UTP gekeken :?

Staat in de netwerken gedeelte van GoT :)

[ Voor 17% gewijzigd door aReaRe op 25-12-2003 13:50 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats je topic eventjes naar Network Troubleshooting, omdat het daar wat beter past :) Geef eventjes aan ofdat je iets aan de link hebt zoals Riemer die geeft :)

Windows Operated Systems >> Network Troubleshooting

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
Oops nu is het wel goed, ik heb alleen al 2x hier geplaatst stom zeg.!

Uh ik zal idd eens een foto maken, want het is toch ietsje moeilijker dan gedacht.\

ps: ja ik heb daar ook eens gekeken maar die kleurencombinaties met mijn contactdoos komen er niet in voor helaas..

[ Voor 96% gewijzigd door appies op 25-12-2003 13:56 ]

Verwijderd

Andere topic graag :)

Dit topic is gesloten.