Ik heb net gelezen dat $_GET etc gebruikt dienen te worden in nieuwe versies van php voor het maken van scripts.
Het heeft iets met globals etc te maken?
Nou heb ik in mij CMS op de bovenste regel van de index file die alles opbouwt dit staan:
En ik kijk vervolgens of dit in de URL staat om daar een actie op te ondernemen, namelijk een menu item te laten zien of een submenu item.
Dit werkt op een server waar het nu draait prima alleen op mijn nieuwe test server krijg ik deze melding op alle plekken waar ik variabelen gebruik die met de eerste 2 regels van mijn script te maken hebben deze dus:
De melding is de volgende:
Undefined index: menu
Undefined index: submenu
Komt dit doordat ik de eerste 2 regels code verkeerd heb ??
Het heeft iets met globals etc te maken?
Nou heb ik in mij CMS op de bovenste regel van de index file die alles opbouwt dit staan:
PHP:
1
2
| $submenu=$_GET['submenu']; $menu=$_GET['menu']; |
En ik kijk vervolgens of dit in de URL staat om daar een actie op te ondernemen, namelijk een menu item te laten zien of een submenu item.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| if (!empty($submenu)) { // submenu pagina ophalen } else if (!empty($menu)) { // menu pagina ophalen } else { //frontpage tonen als er nix in de url staat } |
Dit werkt op een server waar het nu draait prima alleen op mijn nieuwe test server krijg ik deze melding op alle plekken waar ik variabelen gebruik die met de eerste 2 regels van mijn script te maken hebben deze dus:
PHP:
1
2
| $submenu=$_GET['submenu']; $menu=$_GET['menu']; |
De melding is de volgende:
Undefined index: menu
Undefined index: submenu
Komt dit doordat ik de eerste 2 regels code verkeerd heb ??