Toon posts:

[ADSL] Verbinding valt willekeurig weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een maand ADSL via Planet Internet. Ik heb alles zelf aangesloten, de splitter zit op 10cm afstand van het ISRA punt. Verder heb ik een ethernet-modem (Alacatel Speedtouch 510) met daarna een Sitecom 10mbut hubje zodat ik in huis een netwerkje heb.

Nu is het probleem dat de verbinding gewoon wegvalt, de modem belt dan weer opnieuw in als ik dan gelijk naar 10.0.0.138 kijk. Het rare is dat het soms 3 dagen goed kan gaan en gisteravond viel ie 6x weg in een uur. Het is niet dat de kabels niet goed zijn want dat zou ik de melding krijgen op mijn PC, maar die blijft gewoon staan dat er LAN-verbinding is.

Ik gebruik als netwerkkaart de Nvidia van mijn A7N8X. Verder gebruik in WinXP SP1. Heeft iemand een idee? (heb geloof ik alle info wel gegeven).

EDIT: Nadat ik gisteravond dus mijn PC heb uitgezet, is de modem alweer 13 uur online geweest, snap er weinig meer van :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 12:52 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 12:50:
Het is niet dat de kabels niet goed zijn want dat zou ik de melding krijgen op mijn PC, maar die blijft gewoon staan dat er LAN-verbinding is.
Als de telefoonkabel / Splitter ergens een slecht contact maakt, zul je deze melding niet op je PC zien hoor.

Ik zou dus als dat mogelijk is, de gebruikte telefoonconnectoren even van een nieuw stekkertje voorzien, gewoon voor de zekerheid :)

Wat je ook kunt proberen, is zonder splitter, met de telefoon losgekoppeld. Maar dat is (wegens de lange periodes dat het kan duren) niet echt een optie denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 25-12-2003 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal die stekkertjes eens opnieuw erop zetten, misschien zal het dan wel werken.

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-04 08:22

vozzie

Zo beter?

Controleer eerst heel goed of het inderdaad niet aan de stekkers ligt.
Als je zeker weet dat dat het probleem niet is, dan moet je Planet maar is bellen.
Het kan zijn dat er een probleem is met je lijn.

Ik heb het ook is gehad dat zomaar mijn verbinding wegviel maar dan in ernstigere mate. Ik had geen telefoon dus ook geen ADSL. Ik kon soms voor 2 minuten inbellen maar daarna viel de verbinding weer weg.

KPN gebeld op vrijdag, die zeiden helaas pas er maandag ernaar te kunnen kijken omdat het weekend was. Maandagochtend om 9 uur kwam er iemand langs en zei dat het probleem was opgelost en dat het aan de centrale lag.

Verwijderd

Wat zie je op de modem als je verbinding is weg gevallen? Kan je via ipconfig /release en ipconfig /renew een nieuw ip krijgen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

rubenski: De netwerkverbinding tussen de PC en de modem valt niet weg, dus ipconfig/renew gaat bijzonder weinig oplossen.. Dan krijg je namelijk weer 10.0.0.150/24 van de modem toegekend en is de adsl internetverbinding nog steeds verbroken.

De vraag is: Wat veroorzaakt dit probleem: Valt de lijn weg als de verbinding wegvalt? Gaat het @ lampje dan oranje knipperen (wegvallend line-sync) of wordt-ie even vast oranje. dan oranje groen en dan weer groen? Alleen als het signaal echt wegvalt (@ lampje uit of oranje/uit knipperen) heeft het zin om je bekabeling te bekijken, anders is het iets anders (de modem of de adsl lijn) die de verbinding verbreekt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 25 december 2003 @ 20:30:
rubenski: De netwerkverbinding tussen de PC en de modem valt niet weg, dus ipconfig/renew gaat bijzonder weinig oplossen.. Dan krijg je namelijk weer 10.0.0.150/24 van de modem toegekend en is de adsl internetverbinding nog steeds verbroken.

De vraag is: Wat veroorzaakt dit probleem: Valt de lijn weg als de verbinding wegvalt? Gaat het @ lampje dan oranje knipperen (wegvallend line-sync) of wordt-ie even vast oranje. dan oranje groen en dan weer groen? Alleen als het signaal echt wegvalt (@ lampje uit of oranje/uit knipperen) heeft het zin om je bekabeling te bekijken, anders is het iets anders (de modem of de adsl lijn) die de verbinding verbreekt...
Ik zal zodra ik de verbinding weer eens verbreekt, gelijk op de modem kijken wat er brandt/niet brandt.

Als reactie op wat de modem zegt: via 10.0.0.138 -> Configuring, initializing en dan weer connected. Hij belt dus weer opnieuw in.

Vandaag is het nog niet 1 keer gebeurd, hoezo willekeurig ? :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus van alles gedaan nu, wat blijkt: wanneer ik 2 telefoonlijnen in het ISRA punt heb zitten (dus eigenlijk splitten, tel beneden en boven dus) gaat de verbinding kloten. Krijgt ie dan zoveel signaal verlies dat ADSL er van kan uitvallen? Lijkt mij niet toch?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt dus gewoon telefoons VOOR de splitter aangesloten, op de ISRA mag maar een ding aangesloten zitten: De splitter. ALLE telefoons moeten op de Phone uitgang en de modem moet op DSL...

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je mag, zoals al 20.000 keer in dit forum gezegt is, pas na de ADSL/telefoonlijn splitter, telefoonlijnen splitten. Dus daarvoor een lijntje aftappen kan problemen veroorzaken zoals deze.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok...KPN heeft gezegd dat ik dit zo moest doen toen ik ze belde :|

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neehoor, je hebt ze gewoon verkeerd begrepen :7

Pagina: 1