NEC 1300a pakt DVD-R niet meer

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Ik heb sinds een maandje ofzo een NEC 1300a DVD Writer... In het begin werkte deze perfect met de standaard firmware... Ik gebruikte lege Princo DVD-R schijfjes en bij de eerste spindel (10 stuks) geen enkel probleem, gewoon fijn op 4x speed branden..

MAAR... Omdat het dus goed beviel meer lege Princo schijfjes gehaald alleen toen begonnen de problemen... Hij wilde nog maar op 2x speed branden, gaf bij de lead-out een 'illegal disk' melding... Nu na het flashen naar 1.09 brandt ie weer op 4x speed, echter de 'illegal disk' melding blijft...

Ik heb gelezen in andere topics dat de een problemen heeft met Princo en dat het bij de ander weer perfect werkt, maar hoe kan het nou dat ze het eerst perfect doen en daarna opeens niet meer? En dat ie pas bij de lead-out die melding geeft? Is er firmware die dit wel op kan lossen?

Hier overigens de melding:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=598327

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Mijn algemene indruk (door wat ik er over lees op het internet, niet uit eigen ervaring!) is dat Princo een el-cheapo merk is en ik zou daarom ook gewoon op 2 speed blijven branden als dat wel goed werkt. Het duurt wat langer maar dan ben je er wel zeker van dat ze goed gebrand worden. Anders is het toch zonde van je centen !

https://www.avl.nl/

• .GoO
dEATHfLOWEr schreef op 25 december 2003 @ 12:44:
Mijn algemene indruk (door wat ik er over lees op het internet, niet uit eigen ervaring!) is dat Princo een el-cheapo merk is en ik zou daarom ook gewoon op 2 speed blijven branden als dat wel goed werkt. Het duurt wat langer maar dan ben je er wel zeker van dat ze goed gebrand worden. Anders is het toch zonde van je centen !
Oh, overigens krijg ik op 2x speed dezelfde foutmelding, anders had ik dat wel gewoon gedaan...

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Ja dan is het inderdaad k*t ! Ik heb (of moet eigenlijk zeggen had) zelf een ND-1100A en die is inmiddels ook retour vanwege het niet meer kunnen schrijven van bepaalde media. Na een toch al rotte start schreef het apparaat uiteindelijk helemaal geen DVD+RW schijfjes meer. Nu heb ik een BTC1004 van m'n broertje te leen die het tot dus ver prima doet. Maar dat is ook al zijn tweede. De eerste was binnen 2 weken defect geraakt. Ik begin zo langzamer hand een beetje het gevoel te krijgen dat het DVD branden 1) of in de kinderschoenen staat 2) of gewoon niet met duurzaamheid in gedachte wordt ontwikkeld.

In elk geval suc6 ermee !

https://www.avl.nl/

• .GoO
Iemand nog iets wat ik kan proberen...?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Princo = bagger. Ze zijn zo onbetrouwbaar als de ziekte. De ene keer heb je schijfjes die OK zijn, de volgende keer kan je 3/4 van je spindel wegpleuren :(

Ik zou DVDDecrypter of RecordNow Max eens proberen. Nero, Roxio en andere programma's kunnen problemen geven :)

webOS all the way!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ander merk media proberen? Om uit te sluiten dat het aan de brander ligt. Ik heb bv 100 DVDtjes gekocht die als mediacode OPTODISCOP1 hebben. De eerste 50 gingen probleemloos, van de tweede spindle heb ik er al 15 liggen die totaal niet herkend worden als een DVD. Mijn NEC 1100A en 1300A blijven vragen om een media. Zo zie je, goedkoop is soms duurkoop. Ik heb nu maar weer DVD+R gekocht met RICOJPN mediacode, daar heb ik tot nu nooit problemen mee gehad (bv gele Datawrite DVD+R 2,4x, en nu Ritek 4x).

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

jullie kunnen zeiken op de merken wat jullie willen maar dat is natuurlijk onzin tuurlijk de kwaliteit is minder maar je moet ze gewoon kunnen branden ik had het zelfde probleem ander merk maar zelfde brander ik heb de nieuwe firmware er op gezet en branden maar firmware staat gewoon bij tweaker ergens op de site

suc6 8)7
Pagina: 1