Waar kan ik een doorzichtige computer kast kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:11
Aangezien de reacties op mijn andere topic zie ik er maar vanaf om een kast zelf te bouwen....maar nu is mijn vraag: waar kan ik een doorzichtige kast kopen
PS: ik heb geen idee van wat voor materiaal die kast dan zou moeten zijn maar zo een doorzichtige kast lijkt me wel cool vandaar :)

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:41
Intertoys? Bart Smit? :)

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-07 15:11
Flauw...

Verwijderd

Ik denk niet dat ze te koop zijn maar ik kan het fout hebben hoor. Verders zijn er maar weinig site's met veel computerkasten. Ik zou wel eens van alles in verschillende kleuren willen zien. van super-silent tot super kleine en grote... Maar als dus iemand zo'n adres heeft... ik houd me van harte aanbevolen :)

• Wild pigeon
Hmmm...... im waiting ;) ;) ;)
Zijn er dan nergens doorzichtige/rare kasten in NL te krijgen ? PS: Ik heb al ff gekeken op het web maar kon niks vinden :(

Verwijderd

wel genoeg dozen a la i mac i case genaamd :)

half transparant wit en groen

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Koop een powermac dan heb je een mooie doorzichtige kast :r

Verwijderd

Ik dacht dat er vorige week een posting was over een doorzichtige kast.
Alleen is die erug lelijk als alle draden met tape aan de wand zijn geplakt en met 10 koelers of zo.
Ze zijn van plexiglas of een ander kunststofje en dat bevorderd de koeling niet.
Voor mooie en goedkope kasten Http://www.highgreen.nl

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

op www.colorcase.com hebben ze nog wel een paar leuken. Maar ik weet niet of je die hier ook krijgen kan

Verwijderd

Bij www.alternate.nl hebben ze geloof ik blauwe en groene...maar ik weet niet zeker of ze helemaal doorzichtig zijn...

Greetz,

Verwijderd

Mh. misschien een idee om plexiglas kasten met of zonder (neon) verlichting erin te gaan produceren ???

iemand intresse in een kastje ???

bigtower ?
server (2x zo breed, net zo hoog) ?
miditower ?

als er intresse is, bouw ik er eerst een voor mezelf, en dan mogen jullie zeggen hoe 'ie lijkt !

• Wild pigeon
Th hunter, Als er verder geen verplichtingengen aan zitten heb ik wel intresse in ze een kastje ! Mail me maar !

Verwijderd

The Hunter:

Plexiglas? Hoe wil je dat doen? Lijkt me statisch genoeg om je PC er net zo vrolijk mee op te blazen.
Maar goed, ga gerust wat knutselen, en laat wat foto's zien, interesse heb ik ook wel :)

Verwijderd

Inderdaad Snuffie :)

En hoe wou je btw zo'n kast gaan koelen?
Zonlicht maakt zo'n kast alleen maar warmer...

Maar afgezien zou 't er wel kewl uitzien, vooral met dat licht erin...

Greetz,

Verwijderd

Helemaal doorzichtig kan niet, omdat je drive bays dan vreselijk uit de toon vallen. Alleen A-merken zouden zoiets nog overwegen, omdat die met hun massale inkoop zelfs cd-rom spelertjes nog wel transparant kunnen (laten) maken. Voor een eigen kloon is zoiets geen optie.

Deels doorzichtig kan ik zo gauw niet online vinden, ze zijn er wel. Zoeken in bv. de Dealer Info levert wel wat op.

Martijn

Verwijderd

ja plexiglas is idd wel statisch.. dat zeiden ze op een thread bij anandtech ook al, maare er zijn (Daar) zat mensen die het gedaan hebben....

waar ik ff meer mee zit is EMC (electromagnetische interferentie) wat zou kunnen betekenene dat de TV naast je computer opeens geen goed beeld meer geeft, of je computer crashed doordat je je GSM in de buurt legt.

(alhoewel er ook zat mensen zijn die hun mobo gewoon los, zonder kast, op he bureau hebben liggen, en er geen problemen mee hebben gehad (ik heb het ook al eens 2 weken gedaan toen ik mijn huidige kast aan het bouwen was.)

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ok, het is niet doorzichtig maar ik heb me kast gewoon gespoten en dat ziet er (te horen aan reacties van anderen) best wel heel cool uit...je haalt gewoon 5 tinten van 1 kleur en leeft je uit, keybord ook gedaan maar die wilde (helaas) niet meer zo best in elkaar en mijn monitor heb ik ook maar gedaan (verkooptechnisch minder bijdehand maar ja)
heb het ook bij een vriend van me gedaan en die ze monitor stopte er na een week mee, toeval? :)

tijd voor verandering.

• php
  • Niet online

php

Statische elektriciteit problemen zijn wel op te lossen door een aardleiding in de kast aan te leggen. Normaal gesproken is de kast de aardleiding, en nu dan dus de koperen aardleiding (gewoon een stuk koperdraad, of een stuk koperen strip, te halen bij de modelbouwwinkel.
Naar ik kan herinneren is MARGARD LEXAN voorzien van een zeer krasvaste, anti-statische toplaag.
Koeling kan gewoon door een tweetal ventilatoren in traditionele tweakers-opstelling :) :)
Eventueel kan je overwegen een licht getinte Lexan te nemen, en de drivebays te maken van ondoorzichtig in dezelfde kleur, dan vallen deze nauwelijks op.
Het is natuurlijk wel de truck om bandkabels en andere kabels zo netjes mogelijk weg te werken, anders ziet het er niet uit. Eventueel de bandkabels overlangs doorsnijden en bundelen. (Iemand hier ervaring mee?)
Lexan ed laat zich geloof ik lassen dmv oplosmiddel, welke weet ik alleen niet meer, in ieder geval geen Thinner, dan wordt het dof. (uit ervaring :()
Nogmaals, plexiglashandel (Eiso) Bergsma uit Amsterdam is een leverancier van het spul, en weet er ook meer van dan ik. Als je het adres nodig hebt, dit kan ik achterhalen (ligt ergens thuis)
Ook op Internet is behoorlijk wat te vinden over het lijmen en verwerken van plexiglas.

Succes, Herman

Verwijderd

en Herman heb je ook enig idee wat dat kras-vaste plexiglas kost ? zal wel niet goedkoop zijn he ?

ik heb even wat navraag gedaan.. plexiglas is duur en lastig te verzagen....
(nou hoeven wij gelukkig geen moeilijke figuurtjes.. maar een cirkelzaagtafel zou handig zijn..)

maargoed. heb je nog een adres van die firma Herman ? dat zou wel ff handig zijn...

• php
  • Niet online

php

Ik kijk in het weekend even voor het adres van bergsma plexiglas.
Het verzagen van plexiglas valt mij niet tegen, maar inderdaad, het is het makkelijkst als je het op een formaatzaag oid kan doen.
Sowieso moet je even naar www.ridoutplastics.com gaan, en daar een informatiepakket aanvragen. Zij hebben een heel goed (engelstalig) boekje over het verwerken, verlijmen ed van plexiglas.
Joe Meilinger is er de internet sales manager, email: joe@ridoutplastics.com

Zelf zit ik trouwens ook meer en meer aan plexiglas te denken, en dan ook direct om er waterkoeling in te bouwen, dmv een ingeplakt reservoir. Lijkt me wel cool. Het enige waar ik nog tegenaan hik is de prijs, en de afwerking van de kabelbende die zichtbaar wordt. Dit is volgens mij nog het grootste probleem.
Het weekend is het forum voor mij onberijkbaar, maar mail me anders effe om in contact te blijven.

• php
  • Niet online

php

Even wat research "on the net":
020-6869086 BERGSMA EISO BV
KOSTVERLORENSTR 19 1052GT AMSTERDAM
bron: www.detelefoongids.nl

Voor een goede offerte heeft hij denk ik wel de preciese afmetingen nodig. Het infoboekje wat je bij Ridoutplastics kan bestellen geeft goede aanwijzingen voor het bepalen van de dikte. Afmetingen: Ik zou er persoonlijk een bigtower van maken, of een heel freaky model, je bent natuurlijk niet gebonden aan standaard kastvormen.

• php
  • Niet online

php

Oja, Hunter, laat ik nou een tafel-cirkelzaag hebben.....
Wel niet een hele beste, en waarschijnlijk moet er een ander blad in (dit blad is te grof, voor hout bedoeld) maar wellicht kunnen we er een projectje van maken.

Het ding staat bij mijn ouders (is van pa) maar is gewoon te gebruiken. Tijd zal een beetje probleem worden, maar dat zien we wel.

• Wild pigeon
Als ik tijd heb ga ik het toch maar eens proberen...zo een doorzichtige kast bauwen..
IEDEREEN BEDANKT ! En als iemand iets gebauwd heeft of nog meer info heeft...natuurlijk ff posten hé ;) Of mailen kan ook altijd !
Pagina: 1