Statische elektriciteit problemen zijn wel op te lossen door een aardleiding in de kast aan te leggen. Normaal gesproken is de kast de aardleiding, en nu dan dus de koperen aardleiding (gewoon een stuk koperdraad, of een stuk koperen strip, te halen bij de modelbouwwinkel.
Naar ik kan herinneren is MARGARD LEXAN voorzien van een zeer krasvaste, anti-statische toplaag.
Koeling kan gewoon door een tweetal ventilatoren in traditionele tweakers-opstelling

Eventueel kan je overwegen een licht getinte Lexan te nemen, en de drivebays te maken van ondoorzichtig in dezelfde kleur, dan vallen deze nauwelijks op.
Het is natuurlijk wel de truck om bandkabels en andere kabels zo netjes mogelijk weg te werken, anders ziet het er niet uit. Eventueel de bandkabels overlangs doorsnijden en bundelen. (Iemand hier ervaring mee?)
Lexan ed laat zich geloof ik lassen dmv oplosmiddel, welke weet ik alleen niet meer, in ieder geval geen Thinner, dan wordt het dof. (uit ervaring

)
Nogmaals, plexiglashandel (Eiso) Bergsma uit Amsterdam is een leverancier van het spul, en weet er ook meer van dan ik. Als je het adres nodig hebt, dit kan ik achterhalen (ligt ergens thuis)
Ook op Internet is behoorlijk wat te vinden over het lijmen en verwerken van plexiglas.
Succes, Herman