[MySQL] Backup maken van database

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:21
Hallo,

Ik denk dat ik met een heel makkelijk probleem zit, mischien denk ik te moeilijk/zoek ik te moeilijk, maar ik kan het nergens anders vinden...

Voor een website heb ik even een MySQL database aangemaakt met een inschrijfformulier erbij etc. Ik had er totaalg een verstand van, nu draait het redelijk, dus volgens mij gaat alles wel goed. Ik draai PHPMyAdmin op de website...

Maar nu wil ik graag elke dag een back-up maken van mijn database, zodat ik niet alles kwijt ben als er een keer iets misgaat... Ik heb een beetje rondgezocht hier op GoT, in de MySQL manual etc. maar ik kan het niet vinden :?

Ik kwam iets tegen met "dump", en in phpMyAdmin "exporteer." Dit heb ik gedaan, maar dan krijg ik:

code:
1
INSERT INTO Inschrijving (ID, nm, em, rn, pl, st) VALUES (4, 'a', 'b@c.d', 123, 'e', 'f');

Mij lijkt het mooi als ik alleen de data uit de database te zien krijg, die ik dan bv makkelijk kan gebruiken voor een mailing of iets dergelijks...

Alvast bedankt voor tips / links naar het juiste stukje in de manual? :? / andere links!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alleen alle emailadressen? Ofzo?

Als je toegang hebt tot de MySQL prompt kun je met
SQL:
1
2
\T outfile.txt
SELECT em FROM Inschrijving;

alle emailadressen in een tekstbestand dumpen. Wat wil je precies? Een backup kun je ook van de data bestanden maken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dit is wel een heel onduidelijke vraag hoor! De output die je nu hebt is alles wat je nodig hebt om deze te kunnen herstellen. Mocht je andere data willen kun je gewoon een simple php script schrijven dat deze data voor je uitpoept :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
of je kopieert je data map :P
ff compressen en het is maar een paar kB :D

• Commander Koen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06-2025

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:21
De database draait dus bij degene die ook de webhosting etc regelt voor ons. Dus ergens naar toe browsen en dan kopie-eren dat lukt denk ik niet :?

En in de prompt komen? Hoe kan je daar komen, ik weet hoe ik in phpMyAdmin kan komen en daar dan dingen aanpassen, maar een prompt heb ik nog nooit gezien (en ja, ik ben een ontzettende newbie op dit gebied :))

Wat ik dus wil hebben is een prog/script dat voor mij de database kopie-eert en die ik dan op me eigen computer kan zetten, zodat als er iets misgaat met de database online, ik in ieder geval nog gegevens heb tot aan de dag ervoor...

Ik weet niet hoe sql gegevens eruitzien, of je ze makkelijk in bv een txt bestandje kunt zetten, of een xls je?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Spider.007 schreef op 25 december 2003 @ 12:25:
dit is wel een heel onduidelijke vraag hoor! De output die je nu hebt is alles wat je nodig hebt om deze te kunnen herstellen. Mocht je andere data willen kun je gewoon een simple php script schrijven dat deze data voor je uitpoept :)
Wat wil je nog meer :? Anders ga je je even verdiepen in de materie door hierbovengenoemde linkjes even te volgen? Op GoT houden we wel van zelfwerkzaamheid; in plaats van het continue herhalen van dezelfde materie (deze staat immers al in deverse FAQ's en HowTo's) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1