Toon posts:

ASUS P4PE-X BIOS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS P4PE-X BIOS probleem m.b.t. processor. Ik heb mijn Bios geupgrade met de laatste versie en nu zie je tijdens POST 2 procs staan en wil dat graag weer "normaal" hebben. Het is een Intel proc 4 2.6 mHz

Help please !! 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn drie verschillende varianten van de P4 2.6GHz .. :|

Je hebt zeker die ene met FSB van 200MHz QDR en Hyperthreading? Wellicht komt het gewoon door HT :) Hoe ziet het er eigenlijk precies uit in de POST? Anyway, als het voor de rest prima werkt, dan is het niks om je druk over te maken, zou ik zeggen :z ;)

Verwijderd

dit is echter normaal met een HT CPU, HT CPU's zijn gemaakt om als 2 CPU's te werken dit heet Multiprocessing maar dan met een cpu volgens mij zie je dit vanwege de nieuwe BIOS die HT ondersteunt als het goed is zie je als je naar taskmanager gaat en je gaat naar performance dat je 2 CPU balken ziet

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Met andere woorden... Je moet even HyperTreading in je BIOS aanzetten.
Dus enabelen..
Maar ben bang dat je cpu niet lekker stabiel op een FSB van 200 gaat lopen... But.. Give it a shot :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RammY schreef op 25 december 2003 @ 17:04:
Dus enabelen..
Maar ben bang dat je cpu niet lekker stabiel op een FSB van 200 gaat lopen... But.. Give it a shot :)
waarschijnlijk liep de hele boel al fijn op 800 fsb / htt enabled maar geeft deze bios dat gewoon net ff anders weer. een p4p8x geeft bijvoorbeeld aan 'p4-2800 htt' ofzo, en de p4s800 (sis 648fx) geeft 2x onder elkaar een p4-2800 aan.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

RammY schreef op 25 december 2003 @ 17:04:
Dus enabelen..
Met de laatste bios zou dit Mobo oom een 200Mhz HTT Processor moeten kunnen hebben hoor? Wat geheugen-bandbreedte is het wat krapjes (nogal), daardoor loopt het niet zo snel als het zou kunnen, maar het moet verder niet uitmaken.

Mogelijk had je vorige bios helemaal geen HTT ondersteuning, en zie je deze opmerking daarom nu pas voor het eerst staan.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1