Windows Media Player 9: Reïnstall?

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na een bescheiden crash is de map waarin Windows Media Player geinstalleerd is kennelijk licht beschadigd, sindsdien krijg ik iedere keer bij het starten de mededeling dat er bestanden corrupt zijn en dat WMP opnieuw geïnstalleerd moet worden.

An sich lijkt me dat een prima plan, ben ik weer van die irritante foutmelding af, maar probleem is dat WMP zich niet laat deïnstalleren danwel herinstalleren. Een uninstalloptie is sowieso nergens te vinden en bot de setup van de downloadable versie voor XP starten heeft ook niet het gewenste effect. In sysoc.inf heb ik ook al rondgekeken in de hoop dat daar het eea tussen zou staan, maar ook niks gevonden. OS is overigens Windows 2003.

Iemand hier misschien nog een suggestie voor een oplossing?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al is geprobeerd om het gewoon overheen te installeren?

Heb je dus al geprobeerd :?

[ Voor 24% gewijzigd door pisart op 25-12-2003 12:08 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-09 15:38
heb je al "windows update" gedaan?
Want die checkt wat voor onderdelen je geïnstalleerd hebt.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
op de microsoft site kan je zo wmp downloaden....

heb dit ook al een aantal keer gehad, gewoon nieuwe install eroverheen en klaar :)

• IceOnFire
  • Niet online
wmp heb ik idd gedownload, paar minuten terug nog :-)

die install geeft geen foutmeldingen an sich, maar gaat ook zo snel dat ik niet echt het idee heb dat er wat gekopieerd wordt.... ....wat uit de resultaten ook wel blijkt, van de melding blijft verschijnen... :'-(

windows update overigens geeft keurig aan dat WMP 9 geïnstalleerd is, daar kan ik em an sich geen ongelijk in geven...

[ Voor 20% gewijzigd door IceOnFire op 25-12-2003 12:18 ]

Verwijderd

tja en als je de map gewoon verwijderd en vervolgend die setup draait ?

• IceOnFire
  • Niet online
bij deze geprobeerd, heb nu twee foutmeldingen :-)
(één eenmalig extra van windows file protection dat ie die actie niet zo netjes vond)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het is geen oplossing voor je fout, maar waarom gebruik je niet een andere speler? Bv bsplayer voor films en winamp voor muziek om maar iets te zeggen.

• IceOnFire
  • Niet online
is inderdaad niet echt een oplossing nee :-)

andere players heb ik wel eens geprobeerd, die werken alleen niet altijd even goed samen met sommige codecs is mijn ervaring. (ik weet het, theoretisch zou dat niet mogen, maar toch). daarbij, ik wil WMP gewoon kunnen gebruiken, die melding moét op een of andere manier toch weg kunnen.

niemand ooit de WMP installatie op een of andere manier voor de gek weten te houden? of iemand die een soort 98lite progje weet maar dan voor WMP om hem er goed uit te slopen voor de reïnstall? meest ironische is nog wel dat hij onder Windows 2003 standaard niet geinstalleerd is, ik heb hem eerst nog los geinstalleerd......

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IceOnFire schreef op 25 december 2003 @ 12:04:
OS is overigens Windows 2003.
Wat moet WMP9 op een 2003 server?
IceOnFire schreef op 27 december 2003 @ 19:51:
niemand ooit de WMP installatie op een of andere manier voor de gek weten te houden? of iemand die een soort 98lite progje weet maar dan voor WMP om hem er goed uit te slopen voor de reïnstall?
XPLite bestaat, maar of dat op 2003 werkt, dat weet ik niet.
meest ironische is nog wel dat hij onder Windows 2003 standaard niet geinstalleerd is, ik heb hem eerst nog los geinstalleerd......
Ik vind daar niets ironisch aan, eerder logisch. Wat moet een Server OS nou met een Media Player :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik heb wmp zo verwijdert

Uitvoeren:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\wmp.inf,Uninstall

en dan de setup opnieuw uitvoeren klaar !

And this !! Is to go even further beyond!!!

• IceOnFire
  • Niet online
@blackd:

win2k3 gebruik ik als werkstation, moderne kernel zonder alle xp-meuk en alles standaard eens een beetje dicht, hoef ik dat er zelf allemaal niet uit te slopen. wat media player dan hoort te doen? media af te spelen :-)

dat wmp een losse install is vind ik prima, zo hoort t idd, maar tis imho ironisch aangezien je dus wel los de install kan starten maar toch geen uninstall hebt. (zoals bij win2k er ook geen uninstall is voor de default media player, maar die staat er dan ook altijd op na installatie als je hem met windows meeinstalleerd)

@lamko: yess! perfect, dat start iets wat idd verdacht veel op een windows media player 9 uninstall lijkt...

[ Voor 9% gewijzigd door IceOnFire op 28-12-2003 13:59 ]

Pagina: 1