Toon posts:

meta refresh met redirect refreshed niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik dit stukje php om een gebruiker na het inloggen weer terug te doen keren naar de pagina waar hij vandaan kwam.

code:
1
print "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"1;URL=javascript:history.go(-2)\">"

dat werkt aardig, behalve dat de pagina waar hij/zij dan op terecht komt niet gerefreshed wordt. er staat dus nog steeds een login knop, ipv 'logged in as ..'. dat komt er pas na een handmatige refresh te staan, niet echt netjes...

iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Er onder zetten "Klik hier om terug te gaan" :?

Verwijderd

Topicstarter
uhm

dat teruggaan is het probleem niet
het probleem is dat als hij terug is gegaan, de oude pagina er ongerefreshed verschijnt..

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Normaal gesproken gebruik je daar de http referer voor. Die geeft je de link naar de pagina terug waar je vandaan komt. Je kan bijvoorbeeld bij het klikken op de login pagina de http_referer opslaan in een hidden veld en laten meesturen met het form.

Het gaat dus om deze variabele:
PHP:
1
$_SERVER['HTTP_REFERER'];

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat ook een optie is, is de volgende constructie:

Pagina A mag je niet opkomen; vereist een loginnaam. Als je oningelogged op pagina A komt, wordt je automatisch geredirect naar een loginpagina, inclusief de 'referrer' in de querystring. (dus: loginpagina.aspx?referrer=pagina1.aspx)

Loginpagina voert de loginprocedure uit; indien de querystringvariabele "referrer" niet leeg is, wordt hiernaar geredirect, anders naar de standaard pagina

Referer werkt namelijk niet altijd; Norton vindt het bijvoorbeeld

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
JonkieXL schreef op 25 december 2003 @ 10:57:
Normaal gesproken gebruik je daar de http referer voor. Die geeft je de link naar de pagina terug waar je vandaan komt. Je kan bijvoorbeeld bij het klikken op de login pagina de http_referer opslaan in een hidden veld en laten meesturen met het form.

Het gaat dus om deze variabele:
PHP:
1
$_SERVER['HTTP_REFERER'];
probleem is dat er na het inloggen nog naar een password check pagina wordt gegaan, en van daar af moet er worden geredirect... (dus dan is de referer de inlog pagina ipv die er voor)

kan op zich wel, dan moet ik de referer een paginaatje laten 'meereizen' :P is wat meer moeite.. maar het moet maar :) tnx *edit* zie nu dat je dat ook bedoelde, geloof ik :)

toch vind ik het een beetje vreemd dat een meta refresh niet refreshed.. maarjah.. computers.. :P

gorgi: true, maar zal niet nuttig zijn in dit geval, want een forum mag men ook wel zien als ze niet ingelogd zijn vind ik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 11:29 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 11:28:
gorgi: true, maar zal niet nuttig zijn in dit geval, want een forum mag men ook wel zien als ze niet ingelogd zijn vind ik ;)
Principe blijft hetzelfde :P

ASP:
1
<a href="login.asp?referrer=<%= Request.ServerVariables("Script_Name") %>">Klik hier om in te loggen</a>

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 11:28:
[...]
toch vind ik het een beetje vreemd dat een meta refresh niet refreshed.. maarjah.. computers.. :P
Dat komt niet door je meta refresh maar door history.go(-2) (of: history.back(2)). Druk maar eens twee keer op vorige, dan zie je hetzelfde. Je kunt misschien die inlogpagina laten verlopen?

Verwijderd

Topicstarter
Skaah schreef op 25 december 2003 @ 12:42:
[...]

Dat komt niet door je meta refresh maar door history.go(-2) (of: history.back(2)). Druk maar eens twee keer op vorige, dan zie je hetzelfde. Je kunt misschien die inlogpagina laten verlopen?
owjah dat schijnt te kunnen met een meta tag he.. ff zoeken..
Pagina: 1