Misschien een rare topictitel, maar het omvat ook veel problemen.
Historie
Eergisteren heb ik een 80G Maxtor HD gekocht, met ata/133. Deze schijf zou ik dolgraag in een compaq presario 5240 willen stoppen. - zie beneden
Alles ging goed en de HD werd netjes gepakt door de bios, zover dat bij compaq kan natuurlijk. Alle 78115(+-)MB werden gevonden en ik begon aan de windows XP installatie.
Het Probleem
Wanneer winxp setup klaat is met copiëren wil het opnieuw opstarten, echter dan krijg ik de volgende foutmelding:
Couln't open multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR couldn´t open drive multi(0)disk(0)risk(0)partition(1).
Opzich wil ik dit verhinderen door te upgraden van een andere windows maar met Fdisk op de windowsME cd loopt ie vast als ie NTFS is, en boot de cd niet meer in het algemeen
. Nu is het me wel gelukt door bootdiskettes en partitionmagic diskettes om windowsME erop te pleuren, maar dan vindt hij mijn netwerkkaart niet meer
. Ik wil het binnenkort nog een keertje proberen om up te graden van ander os maar ik heb de verkeerde installatie gekozen met windows xp dus ik kreeg weer die foutmelding en moet weer met die bootdiskettes aan de slag.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
Trouwens, fdisk met windows 98 levert dit op:
"runtime error R6003 -integer divide by 0"
en tijdens windows ME installatie krijg ik ongeveer hetzelfde.
Ook met fixboot / fixmbr op de windowsxp cd blijft de foutmelding.
O ja, Vrolijk Kerstfeest lieve mensen
(compaq presario 5240)
-Amd K6-2 400 Mhz
-320 MB SDRAM
-Via chipset
-Onboard AGP rage lt pro
-Sis Savage4 PCI kaartje
-Netwerkkaartje (realtek family 837X)
-Heeft Windows XP op gezeten, weet alleen niet via update of via volledig nieuwe installatie.
-Vroegah zat er een Seagate 5400 Rpm 8G Hd in (volgens mij ata/33)
Historie
Eergisteren heb ik een 80G Maxtor HD gekocht, met ata/133. Deze schijf zou ik dolgraag in een compaq presario 5240 willen stoppen. - zie beneden
Alles ging goed en de HD werd netjes gepakt door de bios, zover dat bij compaq kan natuurlijk. Alle 78115(+-)MB werden gevonden en ik begon aan de windows XP installatie.
Het Probleem
Wanneer winxp setup klaat is met copiëren wil het opnieuw opstarten, echter dan krijg ik de volgende foutmelding:
Couln't open multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR couldn´t open drive multi(0)disk(0)risk(0)partition(1).
Opzich wil ik dit verhinderen door te upgraden van een andere windows maar met Fdisk op de windowsME cd loopt ie vast als ie NTFS is, en boot de cd niet meer in het algemeen
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
Trouwens, fdisk met windows 98 levert dit op:
"runtime error R6003 -integer divide by 0"
en tijdens windows ME installatie krijg ik ongeveer hetzelfde.
Ook met fixboot / fixmbr op de windowsxp cd blijft de foutmelding.
O ja, Vrolijk Kerstfeest lieve mensen
(compaq presario 5240)
-Amd K6-2 400 Mhz
-320 MB SDRAM
-Via chipset
-Onboard AGP rage lt pro
-Sis Savage4 PCI kaartje
-Netwerkkaartje (realtek family 837X)
-Heeft Windows XP op gezeten, weet alleen niet via update of via volledig nieuwe installatie.
-Vroegah zat er een Seagate 5400 Rpm 8G Hd in (volgens mij ata/33)
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "