[Eheim]staafje gebroken?

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:13
Ik was gister me eheim aan het controlleren want hij ratelde nogal en toen tja gleed die uit me handen. :(

Voor de rest is er eigelijk niks mee aan de hand maar dat staafje wat er in zit om alles op zijn plek te houden is door midden.

Nu vroeg ik me dus af kan ik deze zo los kopen bij de gamma of is het een speciale staafje waarvoor ik bij eheim moet zijn en weken kan gaan wachten?
Of is er iemand die mij zown staafje kan verkopen in nederland zodat ik volgende week mijn pompje weer werk?

Verwijderd

je kunt in een aquariumspeciaalzaak die eheim in het assortiment heeft een nieuwe keramiek-as voor de magneet kopen: als het goed is heb je bij de pomp een beschrijving waar het onderdeelnummer opstaat, handigst is om te bellen en te vragen of men deze keramiek-as op voorraad heeft. Suc 6

• rhodium
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 07:16:
je kunt in een aquariumspeciaalzaak die eheim in het assortiment heeft een nieuwe keramiek-as voor de magneet kopen: als het goed is heb je bij de pomp een beschrijving waar het onderdeelnummer opstaat, handigst is om te bellen en te vragen of men deze keramiek-as op voorraad heeft. Suc 6
owja eheim word ook verkocht in aquarium zaken :) tnx voor de tip en hoe dat onderdeel heet hiermee kom ik er zeker wel uit.

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Het staat me bijd at ik ooit ergens gelezen heb dat je dat staafje door een wattenstaafje kon vervangen ...

/edit

Riverrave in "[WC] Eheim 1048 pruttelt."

[ Voor 20% gewijzigd door Fuzzems op 25-12-2003 12:48 ]

• Fuzzems
oeps, verkeerde knopje

[ Voor 91% gewijzigd door Fuzzems op 25-12-2003 12:49 ]

• rhodium
Fuzzems schreef op 25 december 2003 @ 12:44:
Het staat me bijd at ik ooit ergens gelezen heb dat je dat staafje door een wattenstaafje kon vervangen ...

/edit

Riverrave in "[WC] Eheim 1048 pruttelt."
Oke omdat de winkel dicht waren heb ik het toch maar effe getest maar het past niet eens :( en met een dunnere versie maakt het pompje nog meer geluid :| dit denk ik omdat het flexiebel is.

[ Voor 27% gewijzigd door rhodium op 25-12-2003 13:44 ]

• Fuzzems
Dat gepruttel kwam d8 ik doordat het radertje van de pomp dooslaat als er lucht bellen tegen aan komen (oid)

beetje teflontape er tussen zodat het strakker zit helpt maybe wel.

• rhodium
Fuzzems schreef op 25 december 2003 @ 17:28:
Dat gepruttel kwam d8 ik doordat het radertje van de pomp dooslaat als er lucht bellen tegen aan komen (oid)

beetje teflontape er tussen zodat het strakker zit helpt maybe wel.
Heb je wel eens dit topic gelezen??

• Fuzzems
Neej, helemaal vergeten 8)7

Maybe heb ik me vorige post een beetje verkeerd geformuleerd.

poging 2
Omdat het pompje met dun wattanstaafje als as meer rateld dan het oude staafje, zou je tussen de punten waar het staafje vast zit aan de onderdelelen van de pomp wat teflon tape kunnen doen. Hierdoor zit het staafje misschien wat steviger vast.
Het ratelen komt namelijk (heb ik tenminste vaaker gelezen hier) door het doorslaan van het schoepenradertje, wat men dus normaal vaak fixxed met een beetje teflontape tussen het radertje en de as.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzems op 26-12-2003 10:40 ]

Verwijderd

vergeet dat teflon verhaal maar koop nu maar gewoon een originele keramiek as daar bij krijg je ook de twee rubber kapjes die nodig zijn voor een goede demping en ophanging van de keramieken as, gaan zitten prutsen met niet originele delen geeft alleen maar kans dat je pomp beschadigd raakt en zo een asje kost maar een paar euro: heel wat minder dus als een nieuwe opvoerpomp;)

Suc 6 gewenst van de aquariaan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 13:23 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-12 20:14

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 13:20:
vergeet dat teflon verhaal maar koop nu maar gewoon een originele keramiek as daar bij krijg je ook de twee rubber kapjes die nodig zijn voor een goede demping en ophanging van de keramieken as, gaan zitten prutsen met niet originele delen geeft alleen maar kans dat je pomp beschadigd raakt en zo een asje kost maar een paar euro: heel wat minder dus als een nieuwe opvoerpomp;)

Suc 6 gewenst van de aquariaan
ja maar lang niet alle zaken zullen zo los onderdelen verkopen voor dat spul, dat wordt een zoektocht :P

maarre dat staafje? wordt nou de IMPELLER bedoelt? das lastig te vervangen. als je geen nieuw onderdeeltje kunt krijge is toch een nieuwe pomp de enige fatsoenlijke oplossing

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:59

Tenesmia

First Sergeant

Weet dat het niet mag eigenlijk, maar heb hier ( zwolle ) nog wel een eheim 1250 voor je staan, die niet veel is gebruikt, en prima stil is ... noem uw prijs ;) ...

Het moet trouwens wel mogelijk zijn om reserve onderdelen te bestellen van eheim !

Ad Astra Per Aspera

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-12 20:14

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Kuijpmans schreef op 26 december 2003 @ 18:04:
Weet dat het niet mag eigenlijk, maar heb hier ( zwolle ) nog wel een eheim 1250 voor je staan, die niet veel is gebruikt, en prima stil is ... noem uw prijs ;) ...

Het moet trouwens wel mogelijk zijn om reserve onderdelen te bestellen van eheim !
haha, als de topicstarter niet geinteresseerd is. voeg me ff toe op msn. Je heb geen enkel email adres in je profiel staan.

Verwijderd

Eheim pompen hebben een prima support en de onderdelen zijn ruim voor handen en ik spreek uit ervaring daar ik er honderden gerepareerd heb vanuit een uit de hand gelopen hobby: tropische aquaria ;)

Je kan het onderdeel zeker bij eurofish te rotterdam kopen of een andere gerenomeerde zaak die eheim in het assortiment heeft

Verwijderd

Op de site van Eheim kun je de hele pomp in onderdelen bestellen, dus da's geen probleem als het bij de aquariumboer niet lukt.
Pagina: 1