Toon posts:

Shout server

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zou graag een shout server willen maar ik heb een host en die zecht tegen mij dat ik dat niet mag en dat ik alleen mp3's mag afspelen zonder lencentie, kheb daar iets van 800 van nu :P dus dat zijn er genoeg. Super mooie muziek maar nu wil ik in php een soort van shout servertje schrijven zodat je daarmee een random kan afspelen maar als iemand intuned moet die wel even ver zijn als alle andere die luisteren uiteraard.

Edit: hij moet natuurlijk afkunnen spelen vanmuit winamp of media player.
:*)
Hoe kan ik dit het beste doen, en zijn er al van dat soort scripts, want wie vind het wiel nou 2 keer uit?

thnx,
Renegade.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 02:17 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat dacht je van een andere hoster zoeken? En er gelden wel regels met betrekking tot internetradio, maar die zijn hier op GoT en elders op internet uitgebreid te vinden (voor zover ik weet 96kbps max mag het oid).

• Martink
  • Laatst online: 11-02-2025
Och zolang je niet veel luisteraars hebt pakken ze je natuurlijk niet zo snel.
Maar om zoiets in php te maken lijkt mij HEEL moeilijk

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Tot 50 users mag het daarna.. oppassen
Ik draai al maanden voor een chat comunitie een shoutcast servertje met verschillenden dj's
We hebben uitvoerig de regels bekeken en ik kan je zeggen tis nogal heavy maar als je het voor een chat doet tot 50 luisteraars 'zien ze het door de vingers"
Als je meer wilt weten kijk eens naar mijn sig ;) daar kan je eventueel vragen stellen er is daar 1 expert namelijk

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Topicstarter
Martink schreef op 25 december 2003 @ 02:25:
Och zolang je niet veel luisteraars hebt pakken ze je natuurlijk niet zo snel.
Maar om zoiets in php te maken lijkt mij HEEL moeilijk
huh kan je gewoon niet al je mp3's uppen in een map en dan het script dat aflaten spelen, zodat die het omzet in een .pls bestand ofsow

• Martink
  • Laatst online: 11-02-2025
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 02:33:
[...]

huh kan je gewoon niet al je mp3's uppen in een map en dan het script dat aflaten spelen, zodat die het omzet in een .pls bestand ofsow
hmm ja kan wel maar hoe doe je dan dat hij overal gelijkt loopt :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HunterPro schreef op 25 december 2003 @ 02:22:
wat dacht je van een andere hoster zoeken? En er gelden wel regels met betrekking tot internetradio, maar die zijn hier op GoT en elders op internet uitgebreid te vinden (voor zover ik weet 96kbps max mag het oid).
Roep er de volgende keer even bij dat je geen advocaat bent. Hij kan na de inval naar jou wijzen, en met een beetje pech draai je op voor de kosten.

Je mag mp3's streaming afspelen van minder dan 96Kbps ALS je BUMA/STEMRA betaald. Zonder mag het niet. Pleeg je een misdrijf. Loop je een fors risico op inbeslagname van je apparatuur, strafrechtelijke vervolging, compleet met gevangenis-straf en een publieksrechtelijke zaak waarin BUMA/STEMRA of BREIN de 'geleden schade' op je verhaalt. En die bedragen lopen snel in de tonnen.

TS: doe Tim Kuik de groeten als je 'm ziet, en sterkte.

http://www.gamesenzo.com/winkelinfo/nvpi.html

"Vrijdag jongstleden heeft Stichting BREIN beslag laten leggen op 16 servers die vermoedelijk werden gebruikt voor de website film88.com. Via deze site werden ongeveer 1500 films aangeboden die tegen betaling drie dagen lang onbeperkt via het internet bekeken konden worden"

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
ok, mja ik heb van die gratis songs, gemaakt door mensen die dat leuk vinden. Ik heb dat ook veel eerder vermeld en hoezo zou ik gepakt worden met ali osram en natanana zooi :? 8)7 Dat zijn hobbyisten. Maar goed, ik zit nu ff met een klein dingetje voordat ik mijn shout server draaiende heb. Ik moet een bestand via msdos executen maar ik weet niet hoe dat moet. Het bestand heet sc_serv
Hoe moet ik dat executen???? :|

Via cd sc_serv in te voeren kan het uiteraard niet, en als je gewoon sc_serv intikt zecht die unknown command :?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 10:54:
ok, mja ik heb van die gratis songs, gemaakt door mensen die dat leuk vinden. Ik heb dat ook veel eerder vermeld en hoezo zou ik gepakt worden met ali osram en natanana zooi :? 8)7 Dat zijn hobbyisten. Maar goed, ik zit nu ff met een klein dingetje voordat ik mijn shout server draaiende heb. Ik moet een bestand via msdos executen maar ik weet niet hoe dat moet. Het bestand heet sc_serv
Hoe moet ik dat executen???? :|

Via cd sc_serv in te voeren kan het uiteraard niet, en als je gewoon sc_serv intikt zecht die unknown command :?
draai je een linux- of windowsbak bij rackshack?

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 25 december 2003 @ 11:34:
[...]

draai je een linux- of windowsbak bij rackshack?
linux :9

• HunterPro
  • Niet online
nou, ik heb hier nu ook een kerststreampje draaien, en ik heb alleen maar een password in sc_serv.conf gezet, en met ./sc_serv [enter] start je dan de server, en kun je 'm beheren met het password wat je er net inzette. Easy as eating pancakes :)

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 25 december 2003 @ 12:30:
nou, ik heb hier nu ook een kerststreampje draaien, en ik heb alleen maar een password in sc_serv.conf gezet, en met ./sc_serv [enter] start je dan de server, en kun je 'm beheren met het password wat je er net inzette. Easy as eating pancakes :)
dan zecht die unknown command :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok kheb hem nu draaiende, maar als ik naar www.visualportal.net:8000 ga dan zecht die dat de pagina onbekent is.
Dit had ik ingevoerd om het te laten spinnen (draaien).
ls sc_serv

Toen zei hij:
200 PORT command succesfull
150 connection to port 26849
226 0 matches total

En dat was het. maar hij werkt ng niet :( En hoe moet ik hem beheren. Is er geen manual waar ik dit allemaal in kan vinden trouwens :?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

zegt is met een G, AARRGGHH

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:03
Als je daadwerkelijk aspiraties hebt om een ShoutCast server te schrijven in PHP, dan zou je eens kunnen beginnen met het doornemen van de werking daarvan. ShoutCast is gelukkig redelijk eenvoudig (als je al een verzameling MP3tjes hebt), maar om er een betrouwbare server voor te schrijven moet je wel even de handen uit de mouwen steken.

Als je alleen de bestaande ShoutCast software wilt installeren, dan raad ik je aan om gewoon de documentatie daarvan door te nemen. Je vraag hoort dan in ieder geval niet op dit subforum thuis.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit topic heeft (ondertussen) al helemaal niks meer met php of wat voor programmeren dan ook te maken. Het lijkt meer op een hosting,rechten, hoe werkt linux topic. In het kort komt het er op neer dat je eerst maar eens even met wat simpelers bezig moet r3n3gad3. Waar je nu mee bezig bent is duidelijk wat te hoog gegrepen. Dit bedoel ik absoluut niet afkrakend. Je begint immers eerst ook met het metselen van een simpel muurtje voordat je probeert een heel huis te bouwen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.