Toon posts:

Front audio kapot na inpluggen kabel voor tv audio ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag een beetje in de weer geweest met wat geluid in mijn kamer, het idee was het volgende..

Het is kerst, meisje wil dvd's kijken, ik tv-out aan tv gehangen dat ging prima.
Toen het geluid...

Ik heb een kabeltje, een gewoon standaard audio kabeltje met 2 jacks aan de uiteinden in m'n on-board sound geplugged en die naar mijn ingangen op mijn tv gebracht.
Resultaat was niets, helemaal geen geluid... ik heb nog wat lopen klooien met wat instellingen maar het mocht allemaal niet baten, ik heb daarna ook nog geprobeerd om em aan mijn stereo te hangen, iets wat voorheen met mijn oude moederboard nooit problemen opleverde. Maar ook daar geen geluid

Ik ben net nog even gaan zoeken en ontdekte nu dat mijn front audio uitgang op mijn moederboard helemaal niets meer doet, de 2 andere uitgangen werken naar behoren.

Ik heb de speakers omgedraaid van front naar rear, die doen het gewoon, dus speakers zijn niet kapot.

Ook heb ik mijn headset geprobeerd op die uitgang, maar ook daar geen geluid.

Mijn vraag is nu, kan het zijn dat ik door het inpluggen van kabels naar tv cq stereo mijn audio uitgang heb gesloopt ?

Of kan het iets anders zijn waardoor ik er geen geluid meer door krijg ?

ik heb zowel orginele als nieuwe drivers geprobeerd, een system restore gedaan, en voor zover ik kan zien/vinden staan al mijn settings ook goed.

Specs
Moederboard : Asus P4C800-E Deluxe
Sound : onboard
Speakers : Creative T-5400

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 02:14 ]

Verwijderd

waarschijnlijk is je pc niet geaard en is toen een spanning van 115 volt over dat kabeltje gaan lopen waardoor je soundcard het heeft begeven. Je kan proberen om er een andere in te stoppen :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik was al bang voor zoiets....

Wel balen, mobo is 2 weken oud :(

Magoe, overmorgen maar een soundblastertje halen, was ik zowieso al van plan

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 15:19

Bergie

Lekker belangrijk...

ben bang dat vieux gelijkt heeft. Ik heb tenminste op deze manier voor de 2e keer de digitale coax ingang op mijn denon 1802 receiver opgeblazen :(

Yamaha MT-09

Verwijderd

Topicstarter
/me bedacht ineens dat de term tweaker toch wel heel vaak synoniem staat aan 'sloper' :+

Of zoals mijn vriendin het placht uit te drukken 'het werkt toch ? waarom zit je er dan aan ?' hehe