Toon posts:

Power Down tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, ik heb net nieuw moederbord en processor ingebouwd
nix bijzonders.
als ik mijn comp opstart, gaat me comp aut. rebooten, vlak voordat hij windows zou gaan moeten starten.
help needed

- jetway MoBo on-board audio, 2x sdram 2x ddr sdram, socket A
- AMD 2400+ .
- 512 sdram
- 2x WD 13 GB HD's
- CD RW
- 52x atapi
- AT VOEDING

ik hoop dat er nog iemand is die me nu kan helpen :D

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

windows ook opnieuw geinstalleerd danwel safe mode geprobeerd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Heb je windows XP draaien en ben je van chipset over gestapt? Dan krijgt je dit idd 9 van de 10 keer. Ook in safemode zal die niet starten. Installatie er overheen draaien en alles zal weer werken

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Is die AT-voeding een typfout? Anders kan dat misschien de oorzaak zijn...

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens super, dat ga ik zo proberen. nog een dingetje.
wat voor FSB kan ik een AMD 2400+ t beste zetten ? 100 of 133 ?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Deze vraag is al tientallen keren op dit forum aan bod geweest. Windows XP is in dit geval niet zo prettig om mee te werken ten opzichte van Windows 98/Me/2000. Veelal wordt geadviseerd om Windows gewoon opnieuw te installeren. Zie o.a. onderstaand topic maar de search op windows+nieuw+moederbord geeft 1500+ resultaten dus informatie genoeg zou ik zeggen.

Windows XP op ander moederbord

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
nee geen typefout, volges mij is het een AT voeding. want op een ATX voeding zit toch ook zo'n O/I knop op de achterkant, en die hebbik niet...
pfff, me leraar zou me moeten horen , ik doe een opleiding ICT Beheerder :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

133mhz lijkt me logisch :P

atx = 1 knop gaat ie mee aan uit (geen klik/klak ding)
at = vegelijkbaar met lichtschakelaar
heeft nix met de achterkant te maken dus :P

[ Voor 74% gewijzigd door SinergyX op 25-12-2003 01:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 01:56:
ok jongens super, dat ga ik zo proberen. nog een dingetje.
wat voor FSB kan ik een AMD 2400+ t beste zetten ? 100 of 133 ?
Dat lijkt me vrij duidelijk, anders zal die booten op 1400mhz je processor, oftewel, 200mhz bus, zet hem op 266 en tadaaa

Verwijderd

Topicstarter
dat van die voeding had er nix mee te maken, ik ben nu windows aant installeren thnx mensuhh

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje, hoe kan ik windows nu repairen :S:S
want je hebt wel die herstel console, als je op een gegeven moment op 3 drukt in het begin van die setup, maar dan kom ik gewoon in dos prompt, met C:\WINDOWS , en kan ik nix doen.......

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 02:13:
nog een vraagje, hoe kan ik windows nu repairen :S:S
want je hebt wel die herstel console, als je op een gegeven moment op 3 drukt in het begin van die setup, maar dan kom ik gewoon in dos prompt, met C:\WINDOWS , en kan ik nix doen.......
Heh, jawel dat is de recovery console; dat is geen magisch menuutje dat je windhoos fixt helaas... Je kunt d'r meestal hoogstens wat mee scannen, je bootsector of master bootrecord mee fixen o.i.d.. Dit soort dingen fixt ie niet. Wordt een reïnstall voor je vrees ik.
En dat van die AT voeding; tegenwoordig is 99% van de moederborden ATX. 't Vershil kun je zien aan 't soort stekker en de aan/uit knop. AT heeft een stekker bestaande uit 2 losse delen en een ATX heeft een "grote". Daarnaast heeft een AT voeding een knop aan de voeding zitten (of kabeltjes die op die knop aangesloten moeten worden; bij een ATX voeding wordt het aan/uit schakelen geregeld door 't moederbord. De knop 8erop is alleen extra bij ATX-voedingen zodat je 100% zeker weet dat alle stroom eraf is na uitschakelen van je systeem.

Suc6 nog

I see dead pixels...

Verwijderd

Nog een vraagje ten opzichte van je config, krijg jij SDRAM en DDR tegelijk goed draaiend op 1 bordje!?!?!

Knopje achterop je voeding:
A-open QF50 series hebben ze ook niet, die knoppies!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 02:25 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 02:24:
Nog een vraagje ten opzichte van je config, krijg jij SDRAM en DDR tegelijk goed draaiend op 1 bordje!?!?!

Knopje achterop je voeding:
A-open QF50 series hebben ze ook niet, die knoppies!
Da's onmogelijk, zijn moederborden niet op gemaakt, die kunnen niet samenwerken.

I see dead pixels...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daar staat 't allemaal in :)

Omdat je hiermee aantoont niet netjes de FAQ en het beleid van dit subforum te hebben doorgenomen (waarin de troubleshooter dus staat gelinkt), gaat dit topic dicht. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.