AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Volgens mij betekent dat dat hij ter RMA is aangeboden en na reparatie weer voldoet aan de eisen van de fabrikant (maar pin me er niet op vast
) Dus het kan dat hij meer geluid maakt dan een nieuwe maar wel door de fabrikant goed genoeg is bevonden
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Yep, precies.Turkish schreef op 25 december 2003 @ 01:28:
Volgens mij betekent dat dat hij ter RMA is aangeboden en na reparatie weer voldoet aan de eisen van de fabrikant (maar pin me er niet op vast) Dus het kan dat hij meer geluid maakt dan een nieuwe maar wel door de fabrikant goed genoeg is bevonden
Ik heb 't zowiezo nooit op schijven opsturen voor RMA, precies om wat je nu vertelt.
Je kunt er helaas weinig aan doen vrees ik...
I see dead pixels...
volgens mij betekend dat dat ie compleet goed bevonden is door de fabrikant na een rma ...
en refurbished is dat ie gerepareerd is en het weer doet.. (pin me er alleen niet op vast)
en refurbished is dat ie gerepareerd is en het weer doet.. (pin me er alleen niet op vast)
Nou lekker dan... denk dat ik de winkel toch nog maar een bezoekje ga brengen: Het verschil in geluid tussen de twee schijven is duidelijk merkbaar en ik vind ze net iets te duur om het er maar bij te laten...
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Jullie verhaal klopt grotendeels ja.
Refurbished disken kunnen ook vaak nieuwe disken zijn. Waar je op moet letten is het s/n op de disk, deze begint meestal met een WMA code. 9 van de 10 keer zul je zien dat je een andere disk met een ander serienummer terugkrijgt. Je garantie van die nieuwe disk (ook al is de production date (staat boven het serienummer) vorige week) loopt door met de garantie van de oude disk. Kan maar zo zijn dus dat je op een nieuwe disk nog maar een maandje garantie hebt!
* Let dus op bij aanschaf van een disk, mocht er schuin met grote blauwe letters Refurbished opstaan, niet accepteren, want je weet meteen dat je niet je totale 2 jaar garantie hebt!!!
Refurbished disken kunnen ook vaak nieuwe disken zijn. Waar je op moet letten is het s/n op de disk, deze begint meestal met een WMA code. 9 van de 10 keer zul je zien dat je een andere disk met een ander serienummer terugkrijgt. Je garantie van die nieuwe disk (ook al is de production date (staat boven het serienummer) vorige week) loopt door met de garantie van de oude disk. Kan maar zo zijn dus dat je op een nieuwe disk nog maar een maandje garantie hebt!
* Let dus op bij aanschaf van een disk, mocht er schuin met grote blauwe letters Refurbished opstaan, niet accepteren, want je weet meteen dat je niet je totale 2 jaar garantie hebt!!!
Ik heb de schijf niet RMA gestuurd, maar direct geruild bij de winkel (ze pakten gewoon een nieuwe uit de doos achter de toonbank) Deze schijven waren net binnengekomen en waren ook gewoon voor de verkoop...
Verwijderd
Wij doen precies hetzelfde.Undertaker2 schreef op 25 december 2003 @ 01:36:
Ik heb de schijf niet RMA gestuurd, maar direct geruild bij de winkel (ze pakten gewoon een nieuwe uit de doos achter de toonbank) Deze schijven waren net binnengekomen en waren ook gewoon voor de verkoop...
2 Rekken: 1 voor nieuwe, dus voor verkoop, en 1 voor rma disken. Denk dat veel winkels dit zullen doen. Als je een defecte disk krijgt, kijk je op de site van WD hoelang je daar nog garantie op hebt, en ruilt hem om voor een rma disk met ongeveer even lange garantie.
Dit heeft als voordeel dat de klant meteen verder kan draaien, en dat je niet zit met uitgeven van leendisken en ghosten van data. Mijn ervaring met WD namelijk is dat je zo'n disk al gauw een week of 3 kwijt bent! Voor de klant een stuk makkelijker en voor het bedrijf ook. Denk een vrij gewone zaak dus.
Maar om terug te komen op je disk, geeft die ook bad clusters aan, of blijft het bij die hoge piep. Als je er erg veel last van hebt zal ik gewoon teruggaan naar het bedrijf. Zullen mensen genoeg zijn die zoiets niet merken, en een beetje bedrijf ruilt hem zo voor je om
Pagina: 1