Veel problemen met GigaByte 8SINXP

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier 2 moederborden met een 8SINXP moederbord. Ik heb heel vaak vastlopers, BSOD, niet opstarten, hangen, niet lekker doorwerken, hangen in applicatie, slechte toegang tot hd(veel fouten) en ga zo maar door.

Ik heb bij allebei W2000 Server opgezet op de hd maar wilde ook niet baten. Verschillende HD gebruikt, VGA kaarten(4x AGP en 8x AGP), drivers en ga zo maar door. Windows XP blijft dat ding zo vaak hangen. Het zijn allebei van dezelfde revisie en allebei vaak andere problemen. Ze zijn ook heel langzaam. ik heb een Intel Celeron 1,7 tot 2,6 en een Intel Pentium IV 1,5, 1,6, 2 en 3 ghz geprobeerd. Hopeloos. Ik heb gezocht, andere Bios erop, W98 ging nog slechter en W95 ging supersnel qua installeren maar niks functioneerde na installatie vanwege de drivers. WME is ellende erop. De drivers die zijn geinstalleerd zijn oa AGP, IDE, RAID, S-ATA.

De voeding is een Enlight 400W die bij allebei eraan hangt. Allebei hebben ze een NEC DVD Writer 1100A en een Asus DVD Romspeler.

Heeft iemand nog een oplossing waar het aan ligt? Of wat ik er aan kan doen? Ik heb alles gedisabled en toen in Windows Safe opgestart en nog problemen met zowel in W98, Wme, W2000 en Wxp Home/Pro.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

even een standaard tegenvraag: PC geaard? (BIOS-en had je al geprobeeerd)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
zet je geheugen eens wat minder strak qua timings.
en voer ook eens een mem-test uit.
* TD-er verdenkt het geheugen of in elk geval dat opgeslagen data niet weer hetzelfde wordt teruggelezen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Misschien moet je gaan voor de ASUS mobo's ? zijn wel meer sneller en stabiel

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 20:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 19:58:
Misschien moet je gaan voor de ASUS mobo's ? zijn wel meer sneller en stabiel
Wat is dit voor waanzinnig domme opmerking????
Als Gigabyte alleen maar instabiele borden verkochten bestonden ze nu niet meer......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 22:21:
[...]

Wat is dit voor waanzinnig domme opmerking????
Als Gigabyte alleen maar instabiele borden verkochten bestonden ze nu niet meer......
sorrryyyyy...ik weet niets van gigabyte mobo's ik weet alleen dat asus erg goed is k had een DFI mobo meteen kortsluiting k draai nu op een P2 @ 350 MH/z met een ASUS P2-B die veel beter en stabieler was dan die DFI AK76-SN met AMD CPU @ 1.3 GHZ :?

p.s : sorry voor opmerking en het verstoren van deze topic :X

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
voedingswaarden bekeken?

• itsalex
  • Niet online
Alles is goed van het moederbord en ook qua spanning of wat dan ook. Allebei hebben ze een 350W Antec/A-Open voeding dus dat moet het probleem niet zijn.

De proc zijn wel een 400FSB maar dat mag ook niet uitmaken. Om het zo te zeggen:

Ik kies liever ook voor Asus maar ik heb nu Gigabyte na deze moederborden. Zelfs een SIS 650 chipset is nog sneller dan dit moederbord.

De Pc is gewoon geaard maar het lijkt alsof het moederbord hapert en stopt en dan weer doorgaat. Net alsof er iets kapot of overhit is. Ik heb hier een Asus P4G8x en die gaat stukken sneller dan dat hele Gigabyte moederbord. Ik heb alles gedisabled in de bios en opgestart en geen effect.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik heb je openingspost nog eens doorgelezen.
Ik moest ineens denken aan een supertrage P4 bak op mijn werk, die vergelijkbare problemen vertoonde met de problemen die jij schetst. (was een MSI-mainb.)
PC was niet vooruit te branden en leek telkens te hangen enzo.

De dingen die bij die bak de boel zo vertraagden waren:
- rotte hdd (bad-sectors)
- opgefrotte IDE-kabel

en omdat eigenlijk alle software op de novell-server staat, maakte het volgende ook een enorm verschil:
- vervanging van Realtek naar Intel 100 Mbit (mogelijk rot exemplaar realtek)

Mischien heb je er wat aan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• itsalex
  • Niet online
Ik heb ronde IDE kabels erin hangen, dus in allebei de machines. Kijk was het op 1 machine dan zou ik zeggen van daar is de oorzaak maar daar ligt het niet. Het zijn 2 machines met verschillende CPU, memory, HD en ga zo maar door. Het enige wat identiek is zijn die moederborden. Er zit in allebei een Intel Gigabyte netwerkkaart dus dat zou niet het probleem moeten zijn.

De voeding is goed en geen problemen mee.

De HDD is goed en er zitten meer in zonder enige problemen.

Ik denk zelf dat die SIS 655 chipset niet lekker is, maar dat is een gedachte van mij.

Ik heb laatst ontdekt dat mijn computer zonder reden af en toe niet opstart en dan weer wel en dan weer hangt en reboot je en dan gaat het weer goed. Heel vaag want alle temp zijn in orde en de rest ook.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
alle stuff loskoppelen, kaarten er uit. Videokaart vervangen door PCI kaartje. Is het hiermee goed, stuk voor stuk kaarten plaatsen. Lijkt me erg stug dat die Gigabytes rot zijn.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb alles al los gemaakt en alles eruit getrokken maar het probleem blijft. Meestal heb ik alleen de VGA kaart erin en that's it.

Ik gebruik alleen Kingston geheugen en VGA kaart van Asus Radeon 9200 en een Club 3D 5200 kaart.

De borden worden trouwens volgens mij weinig gebruikt want qua features lopen erg achter.

Pagina: 1