[Linux]Geen enkele distro te installen...

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wtf is er nu weer aan de hand.. ik kan geen linux meer installeren op m'n bak? ik had eerst mandrake 9.2 getest, maar die deed dus kut in de setup. mandrake 9.0 deed het wel altijd prima.
nu doet Mandrake 9.0 ook raar, heeft het altijd gedaan. ik boot ervan hij start setup, na 1x op next drukken doet m'n muis het niet meer (intellimouse explorer 3.0). hij vind m'n monitor niet enz enz (Dat staat er na de setup) > iets met interrupts? (nee denk het niet want PIC mode werkt ook niet ) (staat nu op APIC)

ik ben een complete linux n00b.. en weet niet waarom ie het ineens niet meer doet...

het duurt ook 10 min elke keer nadat ik op next gedrukt heb om naar het volgende scherm te gaan :(

weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56

scorpie

Supra Addict

is dit niet gewoon een hardware fout? probeer het eens met een windows installatie, ik vermoed dat je geheugen een beetje kuren gaat vertonen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

misschien geheugen probleem ( http://www.memtest86.com/ ), ik weet het niet
probeer knopix eens
ftp://ftp.snt.utwente.nl/...IX_V3.3-2003-11-19-EN.iso
Die is altijd erg handig voor diagnose stellen

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
erm Windows XP doet het perfect hoor..

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Imperium schreef op 25 december 2003 @ 00:47:
erm Windows XP doet het perfect hoor..
Tjah, en windows XP is bij uitstek een programma om dat te testen. Als windows werkt, ligt het niet aan de hardware!
Windows en linux gebruiken het geheugen in een andere volgorde, en het feit dat os X het wel doet, is in principe geen garantie het niet aan de hardware ligt :)

Verwijderd

Download de gentoo boot cd: ftp://ftp.snt.utwente.nl/...86-basic-1.4-20030911.iso en brand die op CD...

Booten van CD en kies dan vervolgens memtest en laat em rustig lopen :) Dikke kans dat je tegen errors in je mem aanloopt. Heb ik ook een keer last van gehad toen ik mijn server ging installen... Reepje eruit en hij liep als een tierelier :)

BTW. Vrolijk kerstfeest :+

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
Imperium schreef op 25 december 2003 @ 00:22:
weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Niet als je totaal geen informatie post over wat voor systeem je hebt, en ook niets van logfiles o.i.d. kunt laten zien waar het mis gaat. Met een topic als dit kan niemand iets, daarom gaat het dan ook dicht.

Als je wilt dat we je kunnen helpen, beschrijf dan in je topicstart wat voor hardware je hebt, waar je hebt gezocht naar bekende problemen met deze hardware, wat voor meldingen er op je scherm komen als je niet grafisch boot, etc.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
Lees ook "Mijn computer is instabiel. Linux of Linuxprogramma's crashen steeds" eens door, en beschrijf wat je hebt geprobeerd en waar het mis gaat.

Probeer ook minimaal eerst eens memtest te draaien; als dat fouten geeft wat je sowieso waar het aan ligt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.