Regelmatig als ik een 3d spel speel dat de computer "zwaar" belast komt er vroeg of laat een blauw scherm die aangeeft hardwarefout blablabla als dit de eerste keer is start opnieuw op (iets wat toch gelijk gebeurt) en anders is er iets niet goed maar wat zegt hij niet maar omdat ook weleens de kleuren veranderen bv een grijze muur wordt geel denk ik dat het aan m'n videokaart ligt... owja ik krijg ook weleens de melding in het blauwe scherm boot_(iets wat ik niet weet)_caller... ANY HELP???
Check je processor temperatuur eens, misschien is die te hoog.
Of anders een brakke voeding die het niet trekt als de processor en vidkaart belast worden.
Of anders een brakke voeding die het niet trekt als de processor en vidkaart belast worden.
Een voeding die te weinig stroom kan leveren reboot zichzelf 9/10 gevallen._Ernst_ schreef op 25 december 2003 @ 00:11:
Check je processor temperatuur eens, misschien is die te hoog.
Tja, met die info komen we nergens.
*zuchtje*
Over wat voor een systeem praten we? Welke voeding heb je er aan hangen? Welk besturingssysteem gebruik je? Heb je overclocked? etc.?
Wat heb je ZELF zoal gedaan?
Draai eens een diagnose (genoeg programma's te vinden) en geef de bevindingen door.
Graag heel wat meer info, anders kunnen we je niet helpen.
*zuchtje*
Over wat voor een systeem praten we? Welke voeding heb je er aan hangen? Welk besturingssysteem gebruik je? Heb je overclocked? etc.?
Wat heb je ZELF zoal gedaan?
Draai eens een diagnose (genoeg programma's te vinden) en geef de bevindingen door.
Graag heel wat meer info, anders kunnen we je niet helpen.
We have just one world, but we live in different ones...
offtopic:
holy crap dat kostte me 3x meer tijd om te lezen... lees ff de forum regels want volgens mij staat daarin dat je je posts een beetje moet 'formatteren'...
en zoals de ms word spellcheck ook zegt gebruik niet te lange zinnen want die worden na een tijdje onbegrijpelijk vooral als je geen leestekens gebruikt en zo naar het andere onderwerp springt omdat je geen aandacht besteed aan hoe je je posts opstelt en of iemand het wel kan lezen waar nog bij komt dat ... omg ik begrijp me eige zin al nie meer
holy crap dat kostte me 3x meer tijd om te lezen... lees ff de forum regels want volgens mij staat daarin dat je je posts een beetje moet 'formatteren'...
en zoals de ms word spellcheck ook zegt gebruik niet te lange zinnen want die worden na een tijdje onbegrijpelijk vooral als je geen leestekens gebruikt en zo naar het andere onderwerp springt omdat je geen aandacht besteed aan hoe je je posts opstelt en of iemand het wel kan lezen waar nog bij komt dat ... omg ik begrijp me eige zin al nie meer
lijkt me een overclock probleem, heb ik ook soms als ik mijn vidkaart oc.
maar dan doe ik het niet gelijk ZO radicaal dat ik een BSOD krijg, ik krijg gewoon last van artifacts... tijd om terug te klokken
[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 25-12-2003 00:25 ]
En jij durft iets te zeggen over zijn taalgebruik moet je je eigen post eens controlerendataghost schreef op 25 december 2003 @ 00:23:
offtopic:
ik weet nie hoe het met jou zit maar dat was sarcastisch bedoeld...courvoisier schreef op 25 december 2003 @ 00:25:
[...]
En jij durft iets te zeggen over zijn taalgebruik moet je je eigen post eens controleren
En daarbij draag je niks bij aan dit topic en deze post ook niet dus laten we maar make-up-sexendataghost schreef op 25 december 2003 @ 00:25:
[...]
ik weet nie hoe het met jou zit maar dat was sarcastisch bedoeld...
[ Voor 25% gewijzigd door supakeen op 25-12-2003 00:28 ]
Je kan veel info krijgen als je dat wil: allereerst maar ff mn system specs
Asus A7N8X mobo
AMD Athlon XP 2600+ (met 2800+ koeler)
300 Watt voeding
Ati Radeon 9200
Hitachi 120 Gieg HD met 8 Megs cache
Maxtor 40 Gieg
2x256 MB corsair 400 MHz geheugen
Philips CDdrive
Trust 5.1 kaart
5.1 boxen
Nix overgeclocked ofsow
Meerdere tests gedaan: memtest voor geheugen, hdfitnesstest voor HDs,
hot cpu test voor cpu, windows XP prof met alle updates alle nieuwste drivers,
3dmark2001 en 03 (waarbij maar 7181 en 1179 punten werden gehaald) pcmark standaard 10 tests... voltages in bios zijn goed verder nog iets???
Asus A7N8X mobo
AMD Athlon XP 2600+ (met 2800+ koeler)
300 Watt voeding
Ati Radeon 9200
Hitachi 120 Gieg HD met 8 Megs cache
Maxtor 40 Gieg
2x256 MB corsair 400 MHz geheugen
Philips CDdrive
Trust 5.1 kaart
5.1 boxen
Nix overgeclocked ofsow
Meerdere tests gedaan: memtest voor geheugen, hdfitnesstest voor HDs,
hot cpu test voor cpu, windows XP prof met alle updates alle nieuwste drivers,
3dmark2001 en 03 (waarbij maar 7181 en 1179 punten werden gehaald) pcmark standaard 10 tests... voltages in bios zijn goed verder nog iets???
Kijk eens in de logbestanden of je daar nog meldingen tegenkomt...
(druk op windows toets en r en type in: eventvwr ) Soms vind je hier de veroorzaker van je problemen.
Heeft je videokaart een extra aansluiting voor de stroomvoorziening (een molex)?
Zo ja, sluit hem daan aan op je voeding. Ik krijg nl. de indruk dat je grafische kaart op een bepaald moment niet voldoende stroom krijgt...
(druk op windows toets en r en type in: eventvwr ) Soms vind je hier de veroorzaker van je problemen.
Heeft je videokaart een extra aansluiting voor de stroomvoorziening (een molex)?
Zo ja, sluit hem daan aan op je voeding. Ik krijg nl. de indruk dat je grafische kaart op een bepaald moment niet voldoende stroom krijgt...
Blue Screen Of DeathVerwijderd schreef op 25 december 2003 @ 00:32:
Ennuh BSOD =???
Of zoals ik het nog wel eens wil noemen:
Blue Scream Of Death
[ Voor 20% gewijzigd door Nulnulnix op 25-12-2003 00:45 ]
Hij heeft geen extra aansluiting op de voeding of mobo zelfs geen koeler maar alleen een heatsink... en dat eventvwr ken ik geen wijs uit 
Nog ideen?
Nog ideen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:56 ]
Ik doelde op de GPU jij ook?
Mn CPU een 2600+ heeft een 2800+ koeler dus das wel goed denk ik
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 01:05 ]
Mja, hij kan wel een goede koeler hebben, maar als ie niet goed gemonteerd is, of zelfs zonder koelpasta is gemonteerd, kan ie natuurlijk nog veel te warm worden.Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 01:05:
Ik doelde op de GPU jij ook?
Ik gok trouwens ook op de GPU vanwege oa die vreemde kleuren waar je last van hebt.
Prime95??? En temp is wel goed hoor... na 10 uur aan met telkens zware applicaties had ie nog maar een temp. van 62 graden das tog goed???
Je temp is goed .
Ik heb dit ook eens gehad en bij mij waren het de geheugenmodule's.
Om een of andere reden waren de aansluitingen vervuild, na het zuiver maken met wat alcohol heb ik er geen last meer van gehad .
Iig het proberen waard
Ik heb dit ook eens gehad en bij mij waren het de geheugenmodule's.
Om een of andere reden waren de aansluitingen vervuild, na het zuiver maken met wat alcohol heb ik er geen last meer van gehad .
Iig het proberen waard
[ Voor 3% gewijzigd door fazertje op 25-12-2003 14:44 ]
Verwijderd
dit probleem klinkt me bekend in de oren
als het niet aan een hitte probleem ligt dan is hoogstwaarschijnlijk het videogeheugen van je videokaart defect
heb pc's met soortgelijke problemen vaak onderhande gehad
als het niet aan een hitte probleem ligt dan is hoogstwaarschijnlijk het videogeheugen van je videokaart defect
heb pc's met soortgelijke problemen vaak onderhande gehad
Het videogeheugen van mijn videokaart??? Dat zou tog wel goed moeten ziteen hij heeft 256 Megs daarvan zou tog cker wel 128 Meg moeten werken dan???
En mn geheugen heb ik al getest met memtest... bij die computerwinkel zeiden ze als hij bij pass 15 komt wordt ie hier goedgekeurd en stoppen we de test ik heb hem zonder fouten door laten draaien tot pass 35
Ach, je merkt het wel. Als je nog steeds problemen hebt heeft het dus gevolgen gehad. Dit merk je dus alleenmaar door te testen, wij kunnen nu niet zeggen of het gevolgen heeft of niet.
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
En wat kan ik eraan doen ... aleen een fan erop zetten???
Offtopic: owja pollewob ik kon hem egt niet meer vinden
Offtopic: owja pollewob ik kon hem egt niet meer vinden
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 22:27 ]
Pagina: 1