Toon posts:

PC restart tijdens laden cd...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 2 x gehad dat mijn computer zomaar opnieuw opstart als er een cd wordt geladen.
1 x gebeurde het toen ik Mandrake 9.1 wilde installeren. Tijdens het booten van de cd start de computer plotseling opnieuw op

Gisteren gebeurde het in Win98SE. Ik stopte een cd met een DivX film in de cd-rom en toen startte de computer ook opeens opnieuw op

Ik kreeg geen foutmelding.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Brakke cd-rom of iets anders?
Ik heb er maar een andere cd-rom in gezet. Was een LG 52x , nu is het een Lite-On 52x cd-rom.

MSI K7T266 Pro
AMD Thunderbird 1200 MHz
512 MB DDR-Ram 2100 / 266 (2x 256 MB)
LG 52x cd-rom (nieuwe is een Lite-On 52x)
ASUS Geforce 2 MX400 64 MB
Sound Blaster Live! 5.1
3Com netwerkkaart
Windows 98 SE

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat voor voeding zit er in dit geheel en heeft het vervangen van je CD-rom drive enig effect gehad :?

Verwijderd

Topicstarter
300 watt voeding zit er in. Ik heb de nieuwe cd-rom nog maar 1 dag erin zitten , tot nu toe werkt alles nog goed. Ik vraag me af of het ook aan iets anders kan liggen?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 00:09:
300 watt voeding zit er in. Ik heb de nieuwe cd-rom nog maar 1 dag erin zitten , tot nu toe werkt alles nog goed. Ik vraag me af of het ook aan iets anders kan liggen?
Zou aan je voeding kunnen liggen, dat zodra die opspint hij teveel stroom ging vragen, heb je die cd's waarop hij de vorige keer rebootte er ook weer ingestopt?

Als er niks gebeurt is het hoogstwaarschijnlijk dat je cd-rom drive het begeven had en uitbundig veel stroom ging vragen en dat ligt dan weer niet aan de voeding ;)

Verwijderd

Topicstarter
courvoisier schreef op 25 december 2003 @ 00:11:
[...]

Zou aan je voeding kunnen liggen, dat zodra die opspint hij teveel stroom ging vragen, heb je die cd's waarop hij de vorige keer rebootte er ook weer ingestopt?

Als er niks gebeurt is het hoogstwaarschijnlijk dat je cd-rom drive het begeven had en uitbundig veel stroom ging vragen en dat ligt dan weer niet aan de voeding ;)
Ja die cd's werkte wel goed na restart (met de oude LG cd-rom)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001

Nulnulnix

BOFH

Wellicht heeft gewoon het IDE kabeltje niet 100% goed gezeten...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Als het aan de voeding lag , zou de PC toch wel vaker opnieuw moeten opstarten...
Pagina: 1