Toon posts:

K7S5A CPU voltage verhogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Please help.......! :?

ik heb een k7s5a mobo met lan en sound onboard.
Er zit nu een AMD Duron 1100 op.
Ik wil er nu graag een Athlon op hebben, ik heb er een tijdje een Athlon XP 1800+ op gehad maar dit werkte niet goed.
Mijn computer liep erg vaak vast, vooral bij het spelen van games. Ik ben er achter gekomen dat het CPU voltage maar 1,5 was.......met die Duron is het 1,74.
Volgens een collega van mij is dit dus het probleem. Ik kon in mijn bios de voltage niet verhogen, en na diverse bios updates wil het nog niet.

Weet iemand hoe ik dit wel kan doen??
Of wat voor processor ik er anders op kan hebben die wel goed werkt??

b.v.d _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Installeer eens de gemodde 'Cheepoman' BIOS voor de K7S5A (google) en dan zul je een tal van overclockopties tegenkomen ;)

Verder heb ik een handvol vraagtekens uit de titel gehaald. Dat komt storend over namelijk. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 24-12-2003 23:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 23:55:
Please help.......! :?

ik heb een k7s5a mobo met lan en sound onboard.
Ik wil er nu graag een Athlon op hebben, ik heb er een tijdje een Athlon XP 1800+ op gehad maar dit werkte niet goed.
Mijn computer liep erg vaak vast, vooral bij het spelen van games. Ik ben er achter gekomen dat het CPU voltage maar 1,5 was.......met die Duron is het 1,74.

b.v.d _/-\o_
Zo'n K7s5a heb ik ook met een 1800+. Core-spanning 1,78 V. Ik zou me toch eerst maar eens afvragen waaromdie bij jou te laag is. Is er iets mis met je voeding?

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

BalusC schreef op 24 december 2003 @ 23:57:
Installeer eens de gemodde 'Cheepoman' BIOS voor de K7S5A (google) en dan zul je een tal van overclockopties tegenkomen ;)
Dit is niet helemaal waar; je hebt inderdaad meer opties in het bios, maar een voltage regeling kun je vergeten, en met het honeyx bios is dit ook niet mogelijk. ik heb dit bordje zelf ook en spreek dus uit ervaring. Het kan zijn dat de voeding te zwak is (voeding zelf of voeding mobo), of dat je gewoon een corrupt bios hebt. in dat geval wil flashen naar de laatste versie meestal wel helpen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 00:41:
[...]

Zo'n K7s5a heb ik ook met een 1800+. Core-spanning 1,78 V. Ik zou me toch eerst maar eens afvragen waaromdie bij jou te laag is. Is er iets mis met je voeding?
Ik weet niet wat voor 1800+ het is maar als het een T-bred A is dan heb je genoeg aan 1.5, is het een T-bred B dan heb je 1.6 nodig...

edit:

Palomino heeft 1.75 nodig :) even opletten dus wat voor 1800 het is voordat je aan het voltage komt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 22:26 . Reden: Palomino vergeten :) ]