Geen line-sync na upgrade BabyXL met ST Home (Pro)

Pagina: 1
Acties:

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Mijn getweakte SpeedTouch Home synct niet meer! Het line-sync lampje blijft knipperen.
Dit sinds de upgrade van mijn ADSL-verbinding (Demon) van 1024/512 naar 2048/1024. Ik heb een SpeedTouch USB-modem "groene rog" geleend en die krijgt wél line-sync.
Het probleem ligt dus bij mijn SpeedTouch Home. Ik heb firmware 281 én 261 geprobeerd. Van de ISDN-versie is bekend dat 261 wél en 281 niet werkt.
Maar ik krijg in beide gevallen geen line-sync.
Iemand soortgelijke ervaringen, en/of een idee waar dit nou aan ligt?

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je hem niet aan de praat krijgt kan je proberen je modem te downgraden

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Net gedaan, en biedt geen soelaas!
Grrrr. Ik houdt 'm voorlopig even in "home"-mode maar kan 'm desgevraagd weer upgraden naar een Pro.
Nog steeds geen line-sync dus!

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
En firmwareversie 253 wil ook niet. Is er iemand die BabyXL 2048/1024 heeft met een SpeedTouch Home?

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
(schop) of iemand met een ST Home en een 1024 kbit upload?

[ Voor 122% gewijzigd door intoxicated op 26-12-2003 16:23 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Line-sync blijft knipperen :?
Vreemd, dat zou dan moeten betekenen dat je geen line-sync hebt op 99% v/d modems.

Misschien staat in het boekje nog een verklaring waarom line-sync kan knipperen als er wel line-sync is?

Voor de gein al eens zonder splitter geprobeerd?

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Inderdaad voor de gein heb ik het ook al zonder splitter geprobeerd. In de handleiding (de uitgebreide PDF op speedtouchdsl.com) staat niets over dat een knipperend line-sync lampje iets anders zou betekenen dan het niet kunnen krijgen van een line-sync.
Zal 'm binnenkort eens testen bij iemand anders. maar in afwachting daarvan blijven suggesties natuurlijk welkom!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

r0b schreef op 26 december 2003 @ 17:29:
Misschien staat in het boekje nog een verklaring waarom line-sync kan knipperen als er wel line-sync is?
Er is ook geen line-sync. Geen line sync wil niet zeggen dat er geen adsl signaal is hoor, het wil zeggen dat de modem en de centrale synchroniseren. Dat moeten ze alletwee kunnen, dus het klopt wel. Er is geen synchronisatie met de Sthome en de dslam van het babyxl net op 2mbit.

"linesync" is niet hetzelfde als " adsl signaal" al wordt het wel vaak voor hetzelfde gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 27-12-2003 18:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Update!

Ik heb 'm bij een vriend geprobeerd. Die woont 2 straten verderop, heeft ook Demon/BabyXL, zit op dezelfde DSLAM, maar heeft het 1024/512 abbo.
En daar krijg ik line-sync!
Geen dood modem dus. Nu heb ik de Alcatel support gemaild over dit probleem. Demon support de ST Home niet, dus dan moet Alcatel het maar oplossen. Hieronder een gedeelte van het mailtje (zonder de ISP-details etc). Vinden jullie het net zo'n duidelijke zaak als ik? En wat moet ik doen als Alcatel vind dat ze niets hoeven te doen?

Problem:
The modem does not accomplish line-sync.
This problem occured after I upgraded my connection from 1024/512 to 2048/1024 kbps. The modem remains accessible via telnet & web connection.
However, in exactly the same setup (wiring etc.), a SpeedTouch USB (old green version) DOES accomplish line-sync and provides an troublefree internet connection at 2048/1024, although this particular modem limits my upload to 800 kbps.
When I take my ST Home to a friend's house a block down the road, with exactly the same ISP and DSLAM, but with the 1024/512 connection (which I used to have before my upgrade), the ST Home DOES perform line-sync.
What becomes clear from this information is that:
1. The problem does not reside on the DSLAM side, because the Alcatel USB performs perfectly well.
2. My ST Home is not dead, it performs line-sync at 1024/512 kbps and remains accessible whether line-sync is accomplished or not.

So it all comes down to my ST Home not living up to it's specifications. It's supposed to support G.992.1 and 1 mbps (1024 kbps) upstream, but it doesn't.

I expect a fix of this problem. If needed, I'm willing to give all the details you need.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En wat moet ik doen als Alcatel vind dat ze niets hoeven te doen?
Nou dat weet je vast wel: Een ander modem kopen.

Je hebt geen recht op een modem dat altijd maar op elk adsl netwerk blijft werken, er zit geen garantie meer op dus daar kan je het ook niet op gooien. Zij kunnen zeggen "vreemd, dan issie wellicht gewoon stuk" en dan houdt het zegmaar op. Maar wellicht verzinnen ze wel wat leuks

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Maar ik heb toch wel recht op een modem dat aan zijn specificaties voldoet?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

boer Krelis schreef op 28 december 2003 @ 15:56:
Maar ik heb toch wel recht op een modem dat aan zijn specificaties voldoet?
Kan je me vertellen in welke wet dat omschreven wordt? Over een product van drie jaar oud, waarbij helemaal niet letterlijk wordt gezegd "dit modem werkt op het tiscali netwerk op hoge snelheden".

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Nee, dat bedoel ik nou ook weer niet. Zijn er dan verschillende G.992.1 (Gdmt.A) 's?
Alcatel zegt dattie G.992.1 ondersteund met maximale download van 8 Mbit, en maximale upload van 1 Mbit, en RFC1483B bridging.
BabyXL gebruikt G.992.1 met een 1 Mbit upload en RFC1483B bridging.
Kijk, Alcatel hoeft niet L2TP of weet ik veel welke encapsulation te ondersteunen van mij. Als het op het basisniveau (line-sync) maar werkt, want dat wordt beloofd.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
boer Krelis schreef op 28 december 2003 @ 16:18:
Nee, dat bedoel ik nou ook weer niet. Zijn er dan verschillende G.992.1 (Gdmt.A) 's?
Nee. Maar natuurlijk wel verschillende interpretaties.
Alcatel zegt dattie G.992.1 ondersteund met maximale download van 8 Mbit, en maximale upload van 1 Mbit
G.992.1 Annex A gaat niet eens tot 1 Mbps.

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Op http://www.vocal.com/data_sheets/gdmt.html wordt voor G.992.1 idd een max upload van ~640 kbps vermeld.
Vreemd dan dat mijn USB-ADSL modem op dit moment synchroniseert op 800 kbps, het maximum van dat ding...

Verwijderd

Hmmm, kun je de firmware van dat modem niet upgraden naar de software van de nieuwe(re) generatie modems ?
De nieuwe 510 modems worden met thom(p)son software uitgevoerd, zou dat nog een verschil uitmaken ?

* Dice vraagt zich af of dat uberhaupt wel kan

Aanstaande Januari zou de boel van KPN ook op 2048/320 gezet moeten worden, of zou dat geen impact mogen hebben ?

(mijn) primaire vraag is blijft of die oude SpeedTouch Home modems wel met die nieuwe software overweg kunnen ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 14:55:
Aanstaande Januari zou de boel van KPN ook op 2048/320 gezet moeten worden, of zou dat geen impact mogen hebben ?
Dat lijkt me niet - er zijn nu immers mensen met 2048/640 van KPN (ADSL Fast) en een ST Home :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

JvS schreef op 27 december 2003 @ 18:39:
[...]
Er is ook geen line-sync. Geen line sync wil niet zeggen dat er geen adsl signaal is hoor, het wil zeggen dat de modem en de centrale synchroniseren. Dat moeten ze alletwee kunnen, dus het klopt wel. Er is geen synchronisatie met de Sthome en de dslam van het babyxl net op 2mbit.

"linesync" is niet hetzelfde als " adsl signaal" al wordt het wel vaak voor hetzelfde gebruikt.
Foutje, heb je inderdaad gelijk in. :)

TS: Al bericht terug gehad van Alcatel?

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 30-12-2003 01:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 01:17:
[...]

Dat lijkt me niet - er zijn nu immers mensen met 2048/640 van KPN (ADSL Fast) en een ST Home :)
Daar heb je gelijk in, vraag ik me nog steeds af of die nieuwe software van de nieuwere modems te installeren is op de oude ST modems.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gewoon lekker nieuw modempje kopen joh, en lekker genieten van je flits verbinding. Mensen maken zich tegenwoordig veel te druk om niks.
Speedtouch 510 V4 kost nog geen 90 euri, in de non 4 poort switch versie, dus waar gaat het over.
Heb je er weer meteen een nieuw speeltje bij, toch? Lekker chillen hoor.
Pagina: 1