[NF7-S] Microfoon-out kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-08 22:20
Hoi mede-tweakers,

Gisteren een pakketje binnen gekregen met daarin: Abit NF7-s. Ik helemaal blij dat ie er eindelijk was ! :) Meteen aangesloten met het bijgekochte pc3200, start de pc op tuuut tuuut meteen 1 reep pc3200 verrot.

Naja nix aan te doen, nu naar mijn eigenlijke probleem: Nadat ik mn mobo goed geinstalleerd het (winxp, mobo drivers etc.) sloot ik vrolijk mijn Dolby Surround 5.1 setje aan. Deze moest je in de MIC, Line-in en Front Right + Left. Alles was goed aangesloten hoewel de mannetjes moeilijk in mijn moederbord gingen (gezond?). Vroeg me af hoe dit kwam en begon met de kabeltjes te spelen, geen resultaat ;( Zal wel niks ernstigs zijn dacht ik en zette gewoon mijn "Q-Sound" aan (dat is een nabootsing van 5.1, alleen dan geen echte 5.1). Dus ik had weer bass :)

Vandaag met kerst had ik een nieuw headsetje gekregen, een PLANTRONICS 90, echt super ding, geeft goed geluid :) . Alleen de microfoon deed het weer niet, nu maak ik me dus wel zorgen of het mobo niet stuk is. Je kunt ook met "nForce Tray Options een beetje kloten, dit vind ik wel een beetje wazig en snap het niet zo heel goed.

Is dit een bekend probleem dat de microfoon het niet doet?

Dingen die ik geprobeerd heb:

- Prutsen met mijn kabeltjes :)
- Een beetje met instellingen liggen prutsen van nVidia's tray options
- Mobo boekje doorgelezen
- Zoeken op GoT naar bruikbare informatie

Ik hoop dat dit hier goed is geplaatst, leek mij de beste keuze om het hierheen te zetten :> . Mede tweakers, help deze tweaker in problemen ! :D

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
je 5.1 set moet je doen in oranje, zwart en groen.

de mic-ingang is roze
line-in is blauw

als ik 't zo lees heb jij 't in hele andere gaten gestoken.

voor die headset moet je waarschijnlijk de roze en de groene gebruiken.. alleen is die groene al gebruikt voor je 5.1 set, je zult dan een splitter moeten aanschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 24-12-2003 23:01 ]

• Bliep
xabre16v schreef op 24 december 2003 @ 23:00:
je 5.1 set moet je doen in oranje, zwart en groen.

de mic-ingang is roze
line-in is blauw

als ik 't zo lees heb jij 't in hele andere gaten gestoken.

voor die headset moet je waarschijnlijk de roze en de groene gebruiken.. alleen is die groene al gebruikt voor je 5.1 set, je zult dan een splitter moeten aanschaffen.
Ik heb het ff nagekeken en mijn headset zit in de rozen en groene

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
ok stop, het zit zo front speaker in de GROENE, rear speakers in de BLAUWE en Center en subwoofer in de MIC dus ROZE. dan doet die het goed.
Je moet wel ff die wizard doen bij die soundstorm utility, want als ik ze gewoon op 4 speakers zet bijvoorbeeld gaat die niet op 4 speakers, dan doe ik die Speaker Setup wizard en dan doet die het wel.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Bliep
caspergt schreef op 25 december 2003 @ 11:57:
ok stop, het zit zo front speaker in de GROENE, rear speakers in de BLAUWE en Center en subwoofer in de MIC dus ROZE. dan doet die het goed.
Je moet wel ff die wizard doen bij die soundstorm utility, want als ik ze gewoon op 4 speakers zet bijvoorbeeld gaat die niet op 4 speakers, dan doe ik die Speaker Setup wizard en dan doet die het wel.
Kijk, wat volgens mij het probleem is dat mn microfoon poort gaar is, want mn 5.1 set & mn microfoontje doen het er alle 2 niet op, de settings kan ik wel goed instellen, of moet je ook nog wat in de bios doen ofzo?

• Bliep
Nouja aangezien haast niemand mij kan helpen, en de mic-poort het gewoon zou moeten doen, wil ik het bordje terug sturen als DEFECT, goede keuze?

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 22:44

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Waarvoor moet een 5.1 set aan worden gesloten op de microfoon ingang?
Zit er een microfoontje op je 5.1 setje?
En Waarom moet hij op de Line-in?
Produceerd je 5.1 set zelf ook nog geluid?

De roze en de blauwe aansluitingen zijn ingangen, daar komt geen geluid uit!

Zwart is Center/Sub en Oranje is Rear Left/Right. Het lijk mij dan ook veel logischer dat een 5.1 set op die aansluitingen moet worden aangesloten. Zoals SuperAars dat dus ook al zei !

Edit: Je bent dus 1) ongeduldig (zeker met kerst zal het aantal mensen wat specifiek jouw post leest minimaal zijn) en 2) stront eigenwijs. 3) stuur hem lekker terug als "defect" met een grote kans dat je nieuwe bordje ook "defect" is.

[ Voor 21% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 25-12-2003 12:32 ]

https://www.avl.nl/

• Bliep
Imiddels doet mijn 5.1 setje het, alle speakers behalve de center en subwoofer deden het. Die deed ik dus in zwart, voila ze deden het :) ( * Bliep leer lezen man )

Dat ik de boel verkeerd aansloot kwam door mijn vorig mobo, daar moest je ze in de microfoon ingang pluggen enzo :)

Nu alleen mijn microfoon nog :( die doet het nog steeds niet :( ..........

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
vaag ik heb geen center/subwoofer maar er stond echt dat die in de roze moesten :?
Naja jij ook weer blij :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Bliep
w00t ! w00t ! mijn microfoon doet het ook, maar nu hoor ik mezelf praten :) Ik weet dat dit op te lossen valt omdat ik het vaker heb gehad.... Ideen zijn welkom !

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 22:44

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Dat is inderdaad op te lossen door in je NForce Control Panel bij "Output" je microfoon uit te schakelen (vinkje aan bij "mute"). Je hoort hem dan niet meer maar hij doet het natuurlijk wel !

[ Voor 11% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 25-12-2003 15:10 ]

https://www.avl.nl/

• Bliep
dEATHfLOWEr schreef op 25 december 2003 @ 15:09:
Dat is inderdaad op te lossen door in je NForce Control Panel bij "Output" je microfoon uit te schakelen (vinkje aan bij "mute"). Je hoort hem dan niet meer maar hij doet het natuurlijk wel !
Bedankt :) Van mij part is dit topic beeindigt :)
Pagina: 1