A7V600 Bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:54
Hallo mensen,

Hoe frusterend is het als je op kerstavond je gloednieuwe pc niet aan de praat krijgt? Het probleem is dat bij het aanzetten van de pc, en het configureren van de bios de masjien een power down doet zodra je iets in de bios wil veranderen. Alles is echt geprobeert en ik kom er niet meer uit. Het betreft de volgende config;

Asus A7V600
AMD 3000
2 x 3200 256MB
chaintech geforce 4 ti 4600
1 x IDE met daarop 10G HD, NEC1300A
1 x SATA 120G maxtor
1 x lan 10/100
Audio is onboard

Geheugen gewisseld, ander geheugen geprobeert, schijven los/vast, kabels gechecked, etc. etc. etc.

Gezien de SATA schijf niet word gedecteerd (nog) moet er echt het e.e.a. in de bios worden aangepast. Bladeren gaat, maar zodra ik probeer iets te selecteren, meteen een power down.

Anybody?? Hope so :-)
Bedankt,

Jim

• JimmyNL
Nog veel geprobeert, nog niets verder :-( Anybody?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Al geprobeerd er een ander bios in te flashen?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik heb ook zo'n bordje liggen, met een Seagate SATA-disk, en ik kan pas dit weekend aan de slag ermee. Dit is niet hoopgevend! Misschien moet je het eens zonder netwerkkaart proberen, die zou wel eens ruzie kunnen hebben met de onboard gigabit nic. Ik blijf dit topic nog wel even volgen!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Cooler van de cpu goed gemonteerd?

Misschien word die te warm en gaat de machine uit.

Het kan ook nog een brakke voeding zijn.

Tweakers Discord

• JimmyNL
Zonder NIC heb ik inmiddels geprobeert, geen succes. Wat betreft de cooler, tja hij gaat er maar op 1 manier op, dus hij zit goed vast, werkt ook. Het is dus zodra je iets selecteert in de bios, meteen plat. Bios is geflashed naar laatste versie. Hoop dat iemand nog suggesties heeft. En owja, ook een andere voeding is inmiddels geprobeert, zelfde resultaat helaas.

thanks,

Jim

[ Voor 4% gewijzigd door JimmyNL op 25-12-2003 12:04 ]

Verwijderd

Ik heb een kompleet systeem met dit moederbord en 2 x 512 Mb DDR400 gekocht met allerlei problemen. De oplossing was achteraf heel simpel: niet geheugenbanken 1 en 2 gebruiken maar 1 en 3!!!!

• JimmyNL
Inmiddels alle mogelijke combinaties geprobeert met de repen en banken, maar helaas, nog geen resultaat...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zet alles eens op een plank en laat het dan draaien, dus zonder kast..

Misschien maakt de kast wel kortsluiting..

Tweakers Discord

Pagina: 1