[RADIO-kaart] Coax niet aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Probleempje :)

Ik heb een tv/radio-kaart gekregen van een collega van mn pa, een Terratec Terra Tvalue Radio. Best gaaf kaartje, installeren alles goed gegaan... alleen is de kabel die ik wil gebruiken niet aan te sluiten aan de kaart..

Dit komt omdat de aansluiting die in de kast zit.. om een voorbeeldje te geven zie hieronder: (dit is mn oude Pinnacle tvkaart)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.c.h.bos/tweakers/HPIM3046.jpg

Op de kaart hierboven steekt de aansluiting (de meest linkse) een stukje uit de kaart.. maar op die van mn Terratec ligt deze heel diep naar binnen.

Wat moet ik doen? Ik heb al rond lopen neuzen op de site, hier ook de search gebruikt... maar kan niet echt wat vinden. Misschien dat hier een simpele oplossing voor is, maar ik ben niet zo erg thuis daarin zeg maar. Wie kan me helpen? Thx alvast :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Standaard past een coax kabel sowiezo niet op zo'n aansluiting, doorgaans zit bij zo'n kaart een voor het betreffende land passend verkoopje naar normale Coax erbij...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
Dat klopt, dit is bij erg veel kaarten. Er zitten als het goed is losse plugjes bij die de connectors naar buiten brengen (dit ivm hoe de kaart in het pci slot zit, anders glijdt ie niet lekker je kast in).

edit:

Te laat

[ Voor 7% gewijzigd door OverSoft op 24-12-2003 22:13 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Sowiezo ziet dat er niet uit als een ordinaire antennekabelstekker..... dit lijkt meer op een Tulp gezien het grotere gat in het midden EN die zwarte opvulling tussen de buiten- en binnen-ring.

Mij lijkt de eenvoudigste oplossing om gewoon een tulpstekker aan je antennekabel te maken (zo'n zelfde stekker dus als bij die gele connector)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
WFvN schreef op 24 december 2003 @ 22:12:
Sowiezo ziet dat er niet uit als een ordinaire antennekabelstekker..... dit lijkt meer op een Tulp gezien het grotere gat in het midden EN die zwarte opvulling tussen de buiten- en binnen-ring.

Mij lijkt de eenvoudigste oplossing om gewoon een tulpstekker aan je antennekabel te maken (zo'n zelfde stekker dus als bij die gele connector)
Jammergenoeg is de foto niet van zijn huidige TV kaart...

• jellywoods
  • Niet online
Oke, maar die heb ik er dus niet bij gekregen. Volgens mij moet de coax-plug er gewoon inpassen (de aansluiting op zich). Maar zijn die dingen los te verkrijgen? Ik heb ook geprobeerd om een standaard mannetje/vrouwtje-connector erin te drukken, maar die is ook al te kort.
Hoe zal zo'n verlengstukje heten?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Jij hebt dus nog onderstaande plugjes nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/coax.jpg

En waarschijnlijk zit die nu nog aan de antennekabel van die collega... :)

• jellywoods
  • Niet online
Cool thx!! _/-\o_

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Jur schreef op 24 december 2003 @ 23:52:
Jij hebt dus nog onderstaande plugjes nodig:

[afbeelding]

En waarschijnlijk zit die nu nog aan de antennekabel van die collega... :)
Voor radio wordt meestal de bovenste (met schroefdraad) gebruikt, hier past weer een F-connector op. Voor een F-connector moet je wel de dikte van je coax weten er zijn verschillende maten F-connectoren.

PGEQRZEM

Pagina: 1