Original IceMat of Black Icemat voor MX700?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Na het lezen van vele reviews ben ik tot de conclusie gekomen om een IceMat te gaan kopen voor m'n Logitech Optical MX700.

Voor de mensen die niet weten wat dat is: website IceMat.

Nu is de vraag welke ik het beste kan aanschaffen, de originele of de zwarte. Uit sommige reviews komt naar voren dat de zwarte het écht perfect doet met de mx700. Maar is dat bij de originele (doorzichtige, doch matte) IceMat ook? Zijn er mensen met ervaring met deze combinatie? B)

(Zelf heb ik gemerkt dat glas of geglazuurd steen erg goed glijdt, maar niet samenwerkt met de muis..)

[ Voor 12% gewijzigd door Goochem op 24-12-2003 21:17 ]

Goochem

• Goochem
Zijn er dus mensen die een originele IceMat gebruiken in combinatie met een MX700?

Goochem

Verwijderd

Misschien wel, misschien niet.
Maar het is kerst avond, denk dat het wat rustiger is.
En je topic omhoog schoppen na een uurtje word hier niet zo fijn gevonden...

Kijk nog eens wat rond met de search / google ofzo als je niet langer wilt wachten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.

• Goochem
Ja, jullie hebben gelijk... ik zal er rekening mee houden.. :) fijne kerstavond nog allemaal..

Goochem

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik zit met precies dezelfde vraag.
Er wordt gezegd dat de zwarte icemat het licht van de muis beter weerkaatst zodat dit nauwkeuriger werkt.
Maar de witte icemat vind ik mooier.

• Goochem
Precies, dat heb ik ook van horen zeggen. Daarom wil ik weten of er ervaringen zijn met de combinatie MX700 en originele IceMat.

Ik heb zelf al een gewoon glasplaatje geprobeert, glijdt er goed, maar de muis ziet geen verschil met verschuiven waardoor hij niet goed functioneert. Verder heb ik hem getest met een stuk geglazuurde (witte) tegel. Dit glijdt ook erg goed maar weerspiegeld blijkbaar ook niet goed voor de optische muis, werkt voor geen meter. :r

Goochem

Verwijderd

Goochem schreef op 24 december 2003 @ 22:31:
Precies, dat heb ik ook van horen zeggen. Daarom wil ik weten of er ervaringen zijn met de combinatie MX700 en originele IceMat.

Ik heb zelf al een gewoon glasplaatje geprobeert, glijdt er goed, maar de muis ziet geen verschil met verschuiven waardoor hij niet goed functioneert. Verder heb ik hem getest met een stuk geglazuurde (witte) tegel. Dit glijdt ook erg goed maar weerspiegeld blijkbaar ook niet goed voor de optische muis, werkt voor geen meter. :r
klopt die dingen heb ik ook getest, ik vind de witte ook erg mooi.
past mooi bij de iMac :) :P
ik ga dit topic ook maar even in de gaten houden..

• Goochem
die witte is inderdaad schitterend! maar dan moet hij wel net zo goed werken als die zwarte... :o

Goochem

Verwijderd

ik ga even kort reageren

op netgamez zwarte icemat gekocht, reageerde perfect super glad alles perfect.
later toch witte gehaald want die vond ik mooier ( en scheen even goed te reageren ).
heb er eerlijk gezegd spijt van.
de witte reageerd gewoon goed echt waar, maar de zwarte leek net dát te hebben waar een gamer op "kickt" vind ik ..
als ik jou was zou ik de zwarte halen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 20:30:
ik ga even kort reageren

op netgamez zwarte icemat gekocht, reageerde perfect super glad alles perfect.
later toch witte gehaald want die vond ik mooier ( en scheen even goed te reageren ).
heb er eerlijk gezegd spijt van.
de witte reageerd gewoon goed echt waar, maar de zwarte leek net dát te hebben waar een gamer op "kickt" vind ik ..
als ik jou was zou ik de zwarte halen
maar als je niet gamed, zoals ik :P :+
alleen ontwerpen en internetten, heb je er dan geen last van?

Verwijderd

nope, dan werkt ie perfect echt waar.
( ik werk nu op een steelpad dat is sowieso veel fijner als icemat maar ja ieder zin ding he ;) )
maar voor office werk en alles is een witte icemat perfect hoor!. ( voor gamen ook , maar ik vind het net niet "dat" hebben wat ik nodig heb en hij is te klein vind ik )

• Goochem
ok, bedankt voor jullie reacties!

Goochem

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bedenk wel dat het enorm veel lawaai maakt en je telkens die mouseskatez moet vervangen wat zwaar irritant is.

• Goochem
Je bedoelt dat het zonder die Padsurfers herrie maakt en schuurt?

Goochem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 21:38:
nope, dan werkt ie perfect echt waar.
( ik werk nu op een steelpad dat is sowieso veel fijner als icemat maar ja ieder zin ding he ;) )
maar voor office werk en alles is een witte icemat perfect hoor!. ( voor gamen ook , maar ik vind het net niet "dat" hebben wat ik nodig heb en hij is te klein vind ik )
Heb je daar ook een linkje van dan? want ik hoef niet perce een IceMat, maar gewoon een witte muismat :P die bij mijn iMac past :P

Maakt hij herrie? als je die dingen er niet onderplakt? dat moet ik niet hebben want ik heb meerdere muizen dus.

• Goochem
Tja, het schijnt overigens wel dat hij met die padsurfers het beste glijdt... (logisch) :P

Maar goed even ONtopic, zijn er mensen die de combinatie MX700 en witte IceMat gebruiken? :)

Goochem

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 07:32
ik heb een mx500 gehad in combo met een icemat (witte dus)
en die is me goed bevallen, het enige - puntje is dat de icemat van glas is en dus breekbaar is...... :( 8)7 |:(

Verwijderd

Hier meldt zich een icemat gebruiker die dan weliswaar een mx500 gebruikt, maar dat maakt denk ik niet zo heel veel uit...
Ik kwam er tot mijn grote vreugde achter dat mijn opvolgertje van mijn razer uitstekend werkt op de icemat! :) En ja ik heb wel een originele icemat en geen zwarte :P :)

• Goochem
de Mx500 en Mx700 zijn inderdaad goed te vergelijken, behalve dat de Mx700 draadloos is met oplaadstation...
offtopic:
Beide muizen hebben dezelfde specs:

Beeldverwerking: 4,7 megapixels/sec
Resolutie: 800 dpi
Versnelling: 10 g
Snelheid: 1 meter/sec

Goochem

Verwijderd

Ik heb ook icemat black, en een maat van me een white.
Ik kan je vertellen dat het behoorlijk veel verschil maakt!
De black edition is ook de enige die officieel goed is gekeurd voor optical muizen, en die white mist net de precisie.

En wat betreft die mouseskates:

Ik heb er inderdaad ook last van, als ze VIES zijn maakt het meer lawaai en gaat het iets zwaarder.
Als je ze echter net vernieuwd hebt hoor je ze NIET.

En ik moet me 8erste vaker vervangen, die worden viezer (die gaan over het gedeelte van de mat waar ik met me hangen ook overheen ga)

Achja, en 1X in de 2 weken die dingen vervangen en icemat schoonmaken is niet zo klus toch ;)

Verwijderd

nee hoor dat is niet waar, de black is alleen goedgekeurd voor 2 type muizen van microsoft, tenminste zo was het een tijd terug, lijkt me stug dat ze dan nu ineens spontaan zouden zeggen dat ze goed gekeurd zijn voor alle optische muizen....

• Goochem
nu komen er dubbele verhalen naar voren, werkt nu een IceMat white voor een MX700 (of andere optische muis met hoge resolutie) beter dan een IceMat black??

Ervaringen gevraagd! (8>

Goochem

Verwijderd

Zoals ik al zei werkt mx500 prima op een normale icemat. Ik zei alleen dat wat Jan-us zegt niet waar is, aangezien voor de black icemat alleen maar een muis van ms ondersteund is de rest niet.
ff quote van icemat site
De zwarte icemat is een nieuw en ge-update ontwerp. Ongeacht uw interieur straalt de exclusiviteit van deze muismat af. Tevens kunnen wij met enige trots melden dat deze getest en goedgekeurd is door Microsoft voor de Wireless Intellimouse en de Intellimouse Explorer 3.0 daarmee is het de eerste en enige optische muis die officieel ge-support wordt. De logitech dual optical, mx300, mx400 en mx500 worden niet officieel ondersteunt maar werken wel.
iig hier werkt het prima op een normale, en jan-us beweerd dat er verschil tussen zit, wat me stugt lijkt aangezien ik mijn mx500 net zo goed. als beter vind werken dan mijn razer op mijn icematje

• Goochem
Voor de mensen die nog nieuwsgierig zijn naar de uitkomst, ik heb zojuist m'n IceMat white opgehaald 8) hij loopt buitengewoon goed hier met m'n MX700!

Goochem

Pagina: 1